تور ویتنام

narvan logo

جنگل بامبو ژاپن

جنگل بامبو ژاپن

جنگل بامبو ژاپن

فهرست مطالب

جنگل بامبو ژاپن در دامنه «کوه های طوفان» در شمال شهر کیوتو قرار دارد و برای استراحتی دلنشین در طبیعت در طول سفر به ژاپن فوق العاده است. از این جنگل بامبو 24 ساعته و 7 روز هفته می توانید دیدن کنید و ورود به جنگل رایگان است. جنگل بامبو ژاپن بسیار زیبا و معروف است و آن را به یکی از مقاصد اصلی بازدید در تور ژاپن نارون اکوتور تبدیل می کند. در ادامه به معرفی جنگل بامبو ژاپن و جاذبه های دیدنی آن می پردازیم.

جنگل بامبو ژاپن کجاست؟

جنگل بامبو ژاپن کجاست؟

جنگل بامبو ژاپن در دامنه «کوه های طوفان»  در منطقه بسیار زیبای آراشیاما در شمال شهر کیوتو قرار دارد. یک سفر یک روزه باورنکردنی را از شهر کیوتو به این منطقه اختصاص دهید چرا که جنگل بامبو آراشیاما علاوه بر شهرت محلی، شهرت جهانی نیز دارد و بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای لذت بردن از درختان بامبو به این منطقه سفر می کنند. جنگل بامبو 24 ساعته باز است و هیچ هزینه ای برای ورود لازم نیست پرداخت کنید. بنابراین توصیه می شود در فصل شلوغی، صبح زود یا هنگام غروب آفتاب از آن بازدید کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی ژاپن

معرفی جنگل بامبو کیوتو

معرفی جنگل بامبو ژاپن

از جنگل‌های سرسبز گرفته تا شکوفه‌های گیلاس و رنگ‌های جیغ پاییزی، منطقه آراشیاما بسیار زیبا است. خیابان اصلی و پل توگتسو-کیو مرکز توریستی است اما فراتر از این گذرگاه، آراشیاما یک تجربه ژاپنی اصیل و فراموش نشدنی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهایی با ردیف‌های بی‌پایان و بلند بامبو قدم بزنند. اگر به جنگل بامبو ژاپن سفر کنید، خود را جدا از این دنیا خواهید یافت و آرامشی وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد.

جالب است که وزارت محیط زیست ژاپن به خاطر صدای خش خش بامبوها، به عنوان یکی از “100 منظره صوتی ژاپن” نامگذاری شده است. جنگل بامبو همراه با فوشیمی ایناری و کینکاکو جی، از جمله جاهای دیدنی کیوتو هستند که به هیچ وجه نباید آنها از دست داد.

چگونه به جنگل بامبو کیوتو برویم؟

از ایستگاه کیوتو، می توانید با خطوط JR San-in یا Sagano که در پاسپورت JR شما هست، به ایستگاه Saga-Arashiyama بروید. سفر با قطار تقریبا 20 دقیقه طول می کشد. سپس از ایستگاه JR Saga-Arashiyama، می‌توانید سوار یک اتوبوس شوید که تقریباً هر هفت دقیقه یک بار حرکت می‌کند. از طرف دیگر، می توانید حدود 15 دقیقه پیاده روی تا جنگل بامبو داشته باشید. به خاطر داشته باشید که قطارهایی که از ایستگاه Hankyu Arashiyama حرکت می کنند، تحت پوشش پاسپورت JR نیستند.

در کنار ایستگاه، ساختمان آجر قرمز ایستگاه Saga Torokko قرار دارد که از آنجا می‌توانید راه‌آهن دیدنی ساگانو را طی کنید. این قطار رمانتیک از دره ای می گذرد که منظره ای زیبا در امتداد رودخانه هوزو ارائه می دهد.

ریکشا سواری در جنگل بامبو آراشیاما

ریکشا یک روش حمل و نقل محبوب و منحصر به فرد در ژاپن است که برای گشت و گذار عالی است. به خصوص در جنگل بامبو ژاپن. می‌توانید با یکی از این چرخ دستی‌های قدیمی، از گشت و گذار در اطراف جنگل بامبو آراشیاما لذت ببرید!

قیمت تور 30 دقیقه ای ریکشا برای یک نفر 7000 ین (حدود ۵۰ دلار)، برای دو نفر 9000 ین (حدود ۶۵ دلار) و برای سه نفر 13500 ین (حدود ۹۵ دلار) می باشد. در طی ریکشا سواری، راننده شما را برای دیدن مناظر به اطراف می برد یا همچنین شما را به مقصدی خاص می رساند. در ادامه حس یک مسیر مناسب جنگل بامبو در طی ریکشا سواری را ارائه می دهیم:

از اطراف پل توگتسوکیو شروع کنید. راننده حرفه ای در حالی که گاری را می کشد، همه چیز را در مورد مناطقی که از آن عبور می کنید توضیح خواهد داد. وقتی وارد کوچه پس کوچه می شوید، فضا بسیار آرام می شود. آراشیاما ممکن است در ابتدا سرزنده به نظر برسد، اما مکان‌های آرام زیادی نیز دارد که از حضور آرامش در جنگل لذت ببرید.

در طول سفر، راهنما شما را با بسیاری از مغازه ها و جاذبه های معروف منطقه آشنا می کند. نمی توانید تصور کنید که در ریکشا سواری به چه مکان های دیگری می توانید بروید که بسیار زیبا هستند.

در نهایت به مسیر جنگل بامبو آراشیاما می رسید! مسیر ریکشا کمی باریکتر از مسیر معمولی است. در این مسیر احساس غرق شدن در میان درختان بامبو را بیشتر حس می کنید. انگار که وارد دنیایی کاملا متفاوت شده اید!

از مقابل زیارتگاه نونومیا که در مسیر جنگل بامبو آراشیاما قرار دارد عبور می کنید. این زیارتگاه با دروازه چوبی توری و بامبوهای اطراف هماهنگ است و فضایی معنوی ایجاد می کند. در حالی که ریکشا از مسیر قطار توروکو عبور می کند، از مناظر لذت ببرید و عکاسی را فراموش نکنید.

همانطور که سواری ادامه می یابد، به مکانی با فضای سنتی ژاپنی خواهید رسید.در اینجا فقط آسمان، زمین و درختان وجود دارند که هیچ نشانه ای از تکنولوژی به چشم نمی خورد. به نظر می رسد که در زمان سفر کرده اید و به گذشته های دور رفته اید؛ به مکانی در گذشته که بدون ریکشا سواری نمی توانستید آن را پیدا کنید. این منطقه درست پشت معبد تنریوجی قرار دارد. حتما از این معبد دیدن کنید.

اگر از توصیف ریکشا سواری در جنگل بامبو ژاپن لذت بردید، پس در صورت امکان حتما گشت و گذار در جنگل بامبو را با ریکشا تجربه کنید.

دیگر جاذبه های دیدنی آراشیاما

آراشیاما یک تجربه همه جانبه است که علاوه بر جنگل بامبو، جاذبه های طبیعی دیگری نیز دارد که بسیار زیبا هستند و توصیه می کنیم از آن ها دیدن کنید. از ماجراجویی در فضای باز تا معابد و استراحتگاه های های آرام لذت ببرید. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی آراشیاما را معرفی می کنیم.

پارک میمون ایواتایاما

پارک میمون ایواتایاما

احتمالا تصاویری از ماکاک های ژاپنی (گونه ای بزرگ از میمون ها) در چشمه های آب گرم زمستانی را دیده باشید. در پارک میمون‌های ایواتایاما (که به پارک میمون‌های آراشیاما نیز معروف است)، می‌توانید این حیوانات را از نزدیک مشاهده کنید. حتی می توانید به آنها بادام زمینی و میوه بدهید.

برای رسیدن به پارک میمون های ایواتایاما از پل تسوتنکیو که یکی دیگر از مکان های دیدنی معروف آراشیاما است، عبور کنید. از باجه بلیط فروشی، حدود نیم ساعت در مسیری پرپیچ و خم از مواد طبیعی و پله های بتنی پیاده روی خواهید کرد تا به میمون ها برسید. هزینه ورودی پارک میمون حدود 4 دلار است و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر می توانید بازدید کنید.

پارک کامیاما کوئن

پارک کامیاما کوئن

در انتهای جنگل بامبو ژاپن می توانید از جمعیت دور شوید و به سمت مناظر باشکوه Kameyama-koen بروید. پارک کامیاما کوئن در بالای تپه ای در کنار رودخانه قرار دارد و به ویژه در فصل شکوفه‌های گیلاس ژاپن و شاخ و برگ‌های پاییزی جذاب است. مراقب میمون ها باشید که گاهی از تپه ها پایین می آیند تا میوه بچینند.

معابد آراشیاما

معبد تنریوجی در آراشیاما

آراشیاما دارای تعدادی معبد نیز می باشد که بسیار دیدنی هستند. باغ معبد Tenryu-Ji متعلق به قرن پانزدهم است و به محض خروج از ایستگاه آراشیاما، تابلوهای معبد تنریوجی را خواهید دید. هزینه ورودی این سایت میراث جهانی حدود 4 دلار است و مناظر با رنگ های پاییزی تماشایی را ارائه می دهد. محوطه معبد ذن ورودی جنگل بامبو را در خود جای داده است که نمادی از قدرت و دفع شر می باشد.

معابد دیگر این منطقه شامل معبد بودایی نیسون این، معبد جوجاکو-جی، معبد جیو جی با سقف کاهگلی و معبد آداشینو-نمبوتسو-جی با مجسمه های متعدد است. همچنین می توانید از Okochi Sanso Villa، خانه مرحوم دنجیرو اوکوچی بازیگر فیلم های آکیرا کوروساوا دیدن کنید. ویلا و باغ ها تقریباً 2 هکتار را شامل می شود و باغ های دیدنی و چشم اندازهای باشکوه شهر کیوتو و رودخانه هوزو را ارائه می دهد.

بخوانید  معابد ژاپن

اقامت در ریوکان های نزدیک جنگل بامبو کیوتو

اقامت در ریوکان (مسافرخانه های سنتی ژاپنی) راهی عالی برای برقراری ارتباط با فرهنگ اصیل ژاپنی است. ریوکان بنکی در آراشیاما هم سنتی و هم لوکس می باشد. این بنا در دوره هیان (794 تا 1185 پس از میلاد) به عنوان یک املاک روستایی برای تعطیلات اشراف خدمت می کرد. چشمه های آب گرم در اینجا وجود دارد و همچنین وعده های غذایی در اتاق سرو می شود. اتاق‌های این ریوکان برای هر شب، حدود 250 تا 450 دلار اجاره داده می‌شود.

همچنین، مسافرخانه هانایکادا در کنار پل توگتسوکیو، یک تجربه اصیل ژاپنی را ارائه می دهد. حمام های آبگرم آن، از جمله حمام خصوصی، همگی با چشمه های آب گرم طبیعی تغذیه می شوند.

دیگر جنگل های بامبو ژاپن

معمولا گردشگران جنگل بامبو را با آراشیاما کیوتو می شناسند که البته محبوب ترین جنگل بامبو در ژاپن است اما در ادامه جنگل‌های بامبو جایگزین را معرفی می کنیم که به زیبایی آراشیاما هستند اما شلوغی کمتری دارند.

جنگل بامبو توکیو

جنگل بامبو توکیو

شاید تعجب کنید که در توکیو جنگل بامبو وجود داشته باشد. در نزدیکی ایستگاه کوکوبونجی در غرب توکیو، باغ‌های تونوگایاتو وجود دارد که ورودیه آن یک دلار است. در جنگل بامبو توکیو می توانید مناظر متنوعی از جنگل های بامبو گرفته تا آبشار، حوض و چایخانه را پیدا کنید.

جنگل بامبو معبد هوکوکوجی

جنگل بامبو معبد هوکوکوجی

پایتخت باستانی کاماکورا، یک شهر جذاب به دلیل معابد زیبای متعدد و بودای بزرگ معروف است. همچنین جنگل بامبو هوکوکوجی نیز در کاماکورا واقع شده و معبدی زیبا با قدمت ۶۰۰ ساله را در خود جای داده است. این جنگل نسبت به آراشیاما خلوت تر است و دارای راهروهای باریک با مناظر زیبا است.

در یک چایخانه، از تماشای درختان بامبو با طعم چای ماچای تازه دم لذت ببرید.

جنگل بامبو شوزنجی

جنگل بامبو شوزنجی در شب

شوزنجی در شبه‌جزیره ایزو واقع شده است و شهر کوچکی است که قرن‌ها پیش به آن «کیوتوی کوچک» لقب داده بودند. شوزنجی به خاطر جنگل بامبو شبیه به آراشیاما محبوب شده است.

در این شهر، مردمان زیادی با لباس یوکاتا را خواهید دید. بنابراین پیاده روی با یوکاتا در مسیر جنگل بامبو، حس در هم تنیدگی مردم محلی را دارد. می‌توانید شب نیز به جنگل بروید، روی نیمکت‌های چوبی استراحت کنید و از مناظر جادویی درختان بامبو نورانی شده لذت ببرید.

جنگل بامبو واکایاما

جنگل بامبو واکایاما در شب

یکی از بزرگترین جنگل‌های بامبو ژاپن، جنگل واکایاما با دوازده گونه مختلف بامبو است. معمولا برای فیلمبرداری تبلیغات و سریال های تلویزیونی از جنگل بامبو واکایاما استفاده می شود که بسیار خلوت تر از آراشیاما است.

یکی از تجربیات عالی در این جنگل، نوشیدن چای ماچا در فنجان های بامبو است. همچنین می توانید از صنایع دستی درست شده با بامبو خرید کنید. واکایاما با توکیو دو ساعت فاصله دارد و هزینه بازدید از جنگل بامبو، نوشیدن یک فنجان ماچا و تماشای جنگل نورانی در شب حدود ۲۰ دلار می باشد.

بخوانید  بهترین هتل های کیوتو

جمع بندی

سفر به آراشیاما، سفر به دنیایی دیگر است – دنیایی از آرامش ناب. از جنگل بامبوی ژاپن در کیوتو دیدن کنید و اگر فرصت اضافی دارید، از دیگر جاهای دیدنی آراشیاما بازدید کنید و می توانید یک شب را در یکی از ریوکان های جذاب منطقه استراحت کنید. همچنین اگر شلوغی آراشیاما را دوست ندارید، چند جنگل بامبو محبوب دیگر در ژاپن معرفی کردیم که می توانید از آنها بازدید کنید.

 

منابع: JRailPass

LiveJapan

JapanAirlines

InsideKyoto

TokyoWeekender

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *