تور ویتنام

narvan logo

سافاری سریلانکا و تماشای حیات وحش

سافاری سریلانکا و تماشای حیات وحش

سافاری سریلانکا

فهرست مطالب

سریلانکا دارای مجموعه ای غنی از حیوانات و پارک های حیات وحش است. در واقع، سریلانکا یکی از متنوع ترین مکان های زیستی روی کره زمین است که تعداد زیادی گونه های بومی را در خود جای داده است. به طوری که این جزیره استوایی، محل زندگی برخی پستانداران غول‌پیکر، پرندگان رنگارنگ و حیات زیر آب می باشد. در حالی که معروف‌ترین حیوانات سریلانکا شامل پلنگ و فیل است، اما در سافاری سریلانکا، تنوع بالایی از حیات وحش در انتظار شماست. در این راهنما قصد داریم بهترین پارک های حیات وحش سریلانکا را که مناسب سافاری هستند، معرفی کنیم.

بخوانید  تور سریلانکا بهمن 1402

برای سافاری سریلانکا کجا برویم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سافاری سریلانکا هستید، در واقع یکی از بهترین کشورهای آسیایی را برای سافاری انتخاب کرده اید. پارک های ملی سریلانکا بسیار هستند اما در اینجا، به صورت اختصاصی مواردی که را مناسب سافاری هستند، معرفی می کنیم.

سافاری پارک ملی یالا

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا که در سال 1938 تأسیس شد، یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده حیات وحش سریلانکا است. این پارک در ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده و شامل علفزارهای باز، تپه های شنی، جنگل های انبوه و مرداب ها می باشد. در یالا می توانید معروف ترین حیوان سریلانکا را مشاهده کنید؛ یعنی پلنگ بومی سریلانکا! در واقع، پارک ملی یالا بیشترین تراکم پلنگ ها در جهان را به خود اختصاص داده است!

با این حال، پیدا کردن پلنگ ها در یالا کمی چالش برانگیز است. اگر به سافاری پارک ملی یالا می‌روید، می‌توانید میمون‌های لنگور، گوزن خالدار، گراز وحشی و شغال طلایی را نیز تماشا کنید. علاوه بر این، فیل ها، کروکودیل ها و خرس تنبل نیز در پارک ملی یالا زندگی می کنند.

سافاری پارک ملی مینریا

پارک ملی مینریا

اگر عاشق فیل ها هستید، سافاری پارک ملی مینریا را از دست ندهید. مینریا در استان شمالی سریلانکا و در حدود ۱۸۰ کیلومتری کلمبو واقع شده است. این پارک در سال 1997 با هدف تغذیه فیل های پولونارووا، ماتاله و ترینکومالی در فصل خشک تاسیس شد. در فصل تابستان، می توانید صدها فیل را در دشت های مینریا تماشا کنید و از منظره فراموش نشدنی طبیعت لذت ببرید.

طبق برخی آمارها، جمعیت فیل‌ها در مینریا بزرگترین تجمع فیل‌های آسیایی در جهان است. علاوه بر فیل ها، پارک ملی مینریا به خاطر پرندگان خود، به ویژه پرندگان آبی شناخته شده است. این پرنده ها شامل باکلان کوچک، لک لک و پلیکان است.

بخوانید  بوتانیکال گاردن های سریلانکا

سافاری پارک ملی بوندالا

تماشای پرندگان در بوندالا

پارک ملی بوندالا که به طول 20 کیلومتر در خط ساحلی جنوب سریلانکا امتداد دارد، بهشتی برای پرنده نگری است. این پارک دارای مجموعه وسیعی از جنگل ها، تالاب ها و نمکزارها می باشد و مجموعه‌ای از پرندگان مهاجر را به خود جذب می‌کند.

گله های عظیم فلامینگوهای صورتی در زمستان از هند به بوندالا مهاجرت می کنند و پرندگانی مانند طاووس، لک لک و زنبور خوار به فراوانی در این پارک یافت می شوند. اگر همه پرندگان را حساب کنیم، حدود 200 گونه مختلف پرنده را می توان در سراسر آبراه ها و جنگل های سرسبز بوندالا پیدا کرد. علاوه بر پرندگان، تمساح ها نیز در آبراهه ها یافت می شوند و می توانید میمون‌های لنگور خاکستری را روی درختان تماشا کنید.

سافاری پارک ملی اوداوالاوه

پارک ملی اوداوالاوه

پارک ملی اوداوالاوه یکی از بهترین مکان ها برای سافاری در سریلانکا است. این پارک که علفزارها و جنگل‌های غنی را در خود جای داده است، به خاطر فیل‌های بومی سریلانکا شناخته می‌شود. بیش از 250 فیل خاکستری در این پارک زندگی می کنند و یک سافاری در پارک ملی اوداوالاوه برای تماشای این فیل ها تجربه ای عالی خواهد بود.

اوداوالاوه سومین پارک ملی محبوب و پربازدید در سریلانکا می باشد. یک محل نگهداری و مراقبت از فیل ها نیز در پارک وجود دارد که برای رسیدگی به فیل های بیمار است و جمعیت فیل های اوداوالاوه را حفظ می کند.

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

سافاری پارک ملی دریایی هیکادووا

غواصی در هیکادووا

پارک ملی دریایی هیکادووا در امتداد سواحل جنوبی سریلانکا واقع شده و انواع حیات وحش از حیوانات خشکی گرفته تا حیات غنی زیر آب را در خود جای داده است. مجموعه‌ای از گونه‌های مرجان و ماهی ها را در غواصی هیکادووا می توانید مشاهده کنید و صخره‌های حاشیه‌ای بزرگ و کم‌عمق، به شما در کشف حیات زیر آب کمک خواهند کرد. در اینجا می توانید به کشف بیش از 170 نوع ماهی و همچنین لاک‌پشت‌های دریایی و دوگونگ‌ها بروید.

تماشای نهنگ در میریسا

تماشای نهنگ در میریسا

یکی از هیجان انگیزترین سفرها برای تماشای حیات وحش سریلانکا، تماشای نهنگ آبی، بزرگترین موجود زنده جهان است. ساحل میریسا در سریلانکا به خاطر گشت و گذار نهنگ ها معروف شده است. بهترین زمان برای تماشا نهنگ ها از ماه اردیبهشت تا مهر است و دریاهای اطراف میریسا، پر از دلفین ها و لاک پشت های دریایی می شود. اگر به تماشای نهنگ می روید، نهنگ آبی در انتظار شما خواهد بود! اما نهنگ های عنبر و نهنگ‌های قاتل نیز در آب های میریسا پرسه می زنند.

بخوانید  بهترین سواحل سریلانکا

جمع بندی

سافاری سریلانکا یک تجربه فراموش نشدنی در این کشور خواهد بود. تماشای حیات وحش سریلانکا با مناظر زیبا، خطوط ساحلی بکر و ذخایر طبیعی دیدنی، یک لذت ایده آل برای گردشگران به خصوص خانواده ها می باشد. پس اگر علاقه مند به طبیعت هستید، در لیست کارهایی که قرار است در سریلانکا انجام دهید، سافاری حیات وحش را نیز اضافه کنید. امیدواریم در این راهنما به برنامه ریزی سفر شما کمک کرده باشیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Exoticca.com

TrailFinders.com

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *