تور ویتنام

narvan logo

ساحل میریسا سریلانکا

ساحل میریسا سریلانکا

ساحل میریسا

فهرست مطالب

ساحل میریسا یکی از محبوب‌ترین سواحل در سریلانکا است اما میریسا فراتر از سواحل خیره کننده است. در سفر به میریسا، سریلانکا، کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام دادن وجود دارد. با این حال، پیدا کردن برخی از مکان‌هایی که می‌توان از آنها بازدید کرد، بدون راهنمای تور می‌تواند دشوار باشد. مانند ساحل مخفی که از دید بازدیدکنندگان انفرادی مخفی می ماند!

برای سفر به میریسا و فعالیت های پیشنهادی در ساحل و اطراف آن با نارون اکوتور همراه باشید.

بخوانید  تور سریلانکا آذر 1402

فعالیت های پیشنهادی در ساحل میریسا و اطراف آن

ساحل میریسا یکی از برترین جاهای دیدنی سریلانکا است و فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. در این مطلب می خواهیم فراتر از خود ساحل نیز برویم و اطراف میریسا را کاوش کنیم.

ورزش های آبی در ساحل

ورزش های آبی در میریسا

طیف وسیعی از ورزش‌های آبی در میریسا وجود دارد. در ساحل می توانید به یکی از اپراتورهای جت اسکی بروید و و یک ماجراجویی هیجان انگیز را تجربه کنید. قیمت جت اسکی برای 15 دقیقه حدود ۱۰ دلار و قیمت ویک بردینگ برای ۱۵ دقیقه حدود ۱۲ دلار است.

بازدید از ساحل مخفی (Secret Beach)

ساحل مخفی یا سکرت بیچ سریلانکا

ساحل مخفی یکی از محبوب ترین سواحل سریلانکا است. اگرچه این ساحل امروزه دیگر آنقدرها هم “مخفی” نیست، اما بیشتر گردشگران از آن صرف نظر می کنند و هنوز هم می تواند بسیار خلوت باشد. البته دلیل اصلی محبوبیت ساحل، خلوت بودن آن نیست، بلکه به دلیل استخر کوچکی است که توسط صخره های اطراف ایجاد می شود. این صخره‌ها از ساحل مخفی در برابر موج‌های بزرگ و خشن اقیانوس محافظت می‌کنند و مکان مناسبی برای شنا کردن و استراحت است.

چند رستوران و بار در سکرت بیچ وجود دارد و می توانید یک صندلی حمام آفتاب را با قیمت حدود ۱/۵ دلار در روز کرایه کنید.

سفر یک روزه به ساحل لاک پشت

ساحل پولنا یا لاک پشت

ساحل پولنا معروف به ساحل لاک پشت، در 7 کیلومتری میریسا قرار دارد و یکی از بهترین سواحل جنوب سریلانکا است. کل ساحل از امواج دریا توسط یک صخره محافظت می شود و در خلیج کم عمق و آرام این ساحل، تعداد زیادی لاک پشت وجود دارد که در اینجا زندگی می کنند.

ساحل پولنا یک ساحل کمتر شناخته شده در میریسا است و معمولا خالی از جمعیت است.

برای شنا کردن در کنار لاک‌پشت‌ها، لوازم غواصی را در ساحل به قیمت حدود ۱ دلار کرایه کنید. همچنین یک مکان “جوجه کشی لاک پشت” در ساحل وجود دارد و اگر خوش شانس باشید، ممکن است لاک پشت کوچک تازه متولد شده را ببینید.

بخوانید  پارک های ملی سریلانکا

اجاره موتور سیکلت یا توک توک

اجاره توک توک در میریسا

رفت و آمد در شهر میریسا، معمولا نیاز به تاکسی دارد. می توانید یک توک توک یا اسکوتر کرایه کنید و منطقه را به تنهایی کاوش کنید. نه تنها اجاره وسیله نقلیه ارزان تر است، بلکه آزادی عمل بسیار بیشتری به شما در گشت و گذار میریسا می دهد.

هزینه اجاره اسکوتر و موتور سیکلت برای یک روز، حدود ۵/۵ دلار است. اگر گواهینامه بین المللی و مجوز رانندگی داشته باشید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. هزینه اجاره توک توک کمی گران‌تر و رانندگی با آن سخت‌تر است. به هر حال، اجاره توک توک نیاز به مجوز رانندگی سریلانکا دارد که برای یک سفر کوتاه، عملا غیرممکن است.

بازدید از صخره طوطی

صخره طوطی

صخره طوطی در انتهای خلیج میریسا قرار دارد و از جاذبه های دیدنی آن می باشد. از بالای صخره، مناظر شگفت انگیزی از ساحل میریسا به چشم می خورد. بالا رفتن از صخره طوطی را در لیست کارهای خود قرار دهید.

پیاده روی به بالای صخره طوطی حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد و وقتی به بالای صخره رسیدید، چشم اندازهای رویایی در انتظار شما خواهد بود. همچنین می توانید زمان بیشتری را در استخرهای صخره ای بگذرانید. این استخرها مناطقی آرام برای شنا و غواصی هستند!

دسترسی به صخره طوطی از ساحل میریسا آسان است و هر کاری که در اینجا انجام می دهید، رایگان خواهد بود. اگر نمی خواهید از ساحل میریسا دور شوید، بازدید از صخره طوطی به خاطر نزدیکی به ساحل اصلی، در صدر لیست کارهایی است که باید انجام دهید.

بازدید از تپه نارگیل

تپه نارگیل

تپه نارگیل را می توان محبوب ترین مکان برای بازدید و عکاسی در نزدیکی میریسا در نظر گرفت. این تپه کوچک پوشیده از درختان نارگیل، که رو به اقیانوس است، یکی از مکان های نمادین برای عکاسی در سریلانکا می باشد.

طبیعی است که این مکان محبوب، در طول روز بسیار شلوغ شود. همچنین برای تماشای غروب خورشید، تپه نارگیل یکی از محبوب ترین نقاط در میریسا است و در این زمان از روز نیز، شلوغ خواهد بود اما ارزش بازدید را دارد.

عکاسی در تپه نارگیل

طلوع آفتاب خلوت ترین زمان برای بازدید از تپه نارگیل است و اگر قبل از ساعت 7 صبح بروید، تپه نارگیل به معنای واقعی برای شما خواهد بود. تپه نارگیل به خاطر عکس اینستاگرامی بسیار مشهور شده است و شما نیز می توانید در یک زمان خلوت، تصویری ماندگار را از خود در این تپه ثبت کنید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به سریلانکا

بارگردی در ساحل میریسا

بارگردی در ساحل میریسا

در امتداد ساحل میریسا، تعداد زیادی از بارها و رستوران‌ها وجود دارد که همگی نوشیدنی‌های ویژه را ارائه می‌دهند. مطمئنا ساعات خوشی را با پرداخت هزینه ای پایین در این بارها سپری خواهید کرد. هزینه یک کوکتل یا یک لیوان آبجو بزرگ در این بارهای ساحلی حدود ۱/۵ دلار است.

تور تماشای نهنگ در میریسا

تماشای نهنگ در میریسا

در فصل زمستان، سواحل جنوبی سریلانکا به خصوص میریسا، به بهترین مکان تماشای نهنگ در جهان تبدیل می شود! شانس خود را برای تماشای نهنگ های عنبر، نهنگ اسپرم و نهنگ آبی در اطراف ساحل میریسا می توانید امتحان کنید. نهنگ آبی بزرگترین موجود زنده روی زمین است که اکثر گردشگران، برای شانس تماشای آن، در تور تماشای نهنگ شرکت می کنند.

تورهای تماشای نهنگ در سریلانکا صبح ها در طول فصل زمستان برگزار می شود و هزینه یک تور 3 ساعته حدود 20 دلار می باشد.

خوردن غذاهای دریایی تازه

غذاهای دریایی در ساحل میریسا

در ساحل میریسا، رستوران هایی وجود دارد که تماما غذاهای دریایی تازه سرو می کنند و می توانید غذای خود را از بین گزینه هایی مانند لابستر، میگوی غول پیکر، ماهی مرکب و … انتخاب کنید. قیمت یک ماهی کامل از حدود ۱۰ دلار شروع می شود و قیمت یک میگوی غول پیکر حدود ۶ دلار می باشد.

بخوانید  غذاهای خیابانی سریلانکا که باید تجربه کنید

جمع بندی

ساحل میریسا یکی از محبوب ترین سواحل در کشور سریلانکا است که فعالیت های متنوعی را برای گردشگران فراهم می کند. از استراحت ساده در ساحل تا ورزش های آبی و جاهای دیدنی شگفت انگیز در نزدیکی ساحل. اگر میریسا نقطه اصلی توقف شما در سفر به سریلانکا است، در این مطلب تلاش کردیم که یک لیست فعالیت های پیشنهادی جامع برای لذت بردن از میریسا برای شما عزیزان فراهم کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: DestinationlessTravel

SaltinOurHair.com

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *