تور ویتنام

narvan logo

جزیره اودایبا کجاست؟

جزیره اودایبا کجاست؟

جزیره اودایبا

فهرست مطالب

جزیره اودایبا یک جزیره تفریحی و مدرن در توکیو ژاپن است. جزیره مصنوعی اودایبا قبلا یک قلعه دفاعی بوده که امروزه به یک بندر دریایی تبدیل شده و یک منطقه تفریحی-گردشگری می باشد. در این منطقه نمادهای بسیاری از توکیو را خواهید یافت اما واقعا جزیره اودایبا کجاست و چه جاذبه هایی برای کشف کردن دارد؟ با ما همراه باشید.

جزیره مصنوعی اودایبا کجاست؟

جزیره مصنوعی اودایبا در بخش جنوبی مرکز توکیو قرار دارد و از طریق پل رنگین کمان که یک نقطه عطف کلیدی در این منطقه است، به بقیه توکیو متصل می شود. این منطقه از معروف ترین جاهای دیدنی توکیو است و گردشگران زیادی را جذب می کند. اگر از خط یوریکامومه برای رفتن به اودایبا استفاده کنید، می‌توانید از روی پل رنگین کمان عبور کنید و منظره‌ای عالی از خط افق توکیو را تماشا کنید. این جزیره یکی از مقاصد تور ژاپن است و گردشگران می توانند از پل زیبا عکاسی کنند.

جزیره مدرن اودایبا نقشی در فرهنگ مذهبی ژاپن معروف یا ساختمان‌های سنتی قدیمی ندارد. درعوض، ترکیبی پر از هیجان از فرهنگ پاپ ژاپن، مکان‌های تفریحی و مراکز خرید است. علاوه بر امکانات تفریحی مدرن، طبیعت اطراف اودایبا نیز بسیار تماشایی است. مناظر زیبایی از خلیج توکیو در پارک دریایی اودایبا وجود دارد که آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل کرده است.

جاذبه های جزیره اودایبا

جاذبه های جزیره اودایبا

جزیره اودایبا در مراکز تفریحی و خرید خلاصه می شود. سه مورد از مراکز خرید بزرگ توکیو یعنی آکوا سیتی، دکس و دایور سیتی در اودایبا قرار گرفته اند. این مراکز خرید گزینه های تفریحی خاص خود را نیز دارند که برای افراد در هر سنی مناسب است.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

جاذبه های اودایبا شامل چندین مکان دیدنی شناخته شده است، از جمله مجسمه آزادی، پل رنگین کمان و یونیکورن گاندام. پل رنگین کمان و مجسمه آزادی از نمادهای شهر توکیو هستند و بسیاری از گردشگران، از آنها عکاسی می کنند.

مجسمه آزادی در اودایبا توکیو

مجسمه آزادی در اودایبا توکیو

مجسمه آزادی توکیو در سال 1998 ساخته شد و برای ادای احترام به روابط ژاپن با فرانسه بود. اندازه مجسمه آزادی اودایبا تقریبا یک هفتم اندازه مجسمه مشابه خود در نیویورک است. علیرغم اندازه کوچکتر آن، می توانید عکس های شگفت انگیز با زاویه مناسب ثبت کنید.

پل رنگین کمان جزیره اودایبا

پل رنگین کمان جزیره اودایبا

پل رنگین کمان در سراسر خلیج توکیو از اسکله شیباورا تا اسکله اودایبا امتداد دارد و یک پل معلق زیبا است. این پل در شب، با نورهای رنگارنگ روشن می شود که اگر به فیلم های ژاپنی، انیمه ها یا مانگاها علاقه مند باشید، این پل یک مکان آشنا برای شما خواهد بود.

گزینه های پیاده روی زیادی در اطراف پل رنگین کمان وجود دارد که مناظر عالی را ارائه می دهند. مسیر پیاده روی شمالی، مناظری از بندر توکیو و برج توکیو را نشان می‌دهد و مسیر جنوبی، برای چشم اندازهایی از خلیج توکیو به همراه کوه فوجی مناسب است. اگر آب و هوا یاری کند، می توانید عکس های فوق العاده ای از کوه فوجی را ثبت کنید.

ربات یونیکورن گاندام

یونیکورن گاندام

ربات گاندام یک ربات 20 متری است که برای المپیک توکیو ساخته شد و بر فراز ساحل اودایبا قرار گرفت. این ربات متحرک که در بین طرفداران سری انیمیشن محبوب می باشد، گردشگران علاقه مند را برای بازدید جذب می کند. این ربات می‌تواند از حالت تک‌شاخ به حالت مبارز تبدیل شود و نسخه بهبود یافته ربات قبلی است. یک کافه گاندام در نزدیکی این ربات وجود دارد. همچنین می توانید از فروشگاه هایی که به فروش قطعات و مونتاژ ربات ها اختصاص یافته اند، بازدید کنید.

بخوانید  بهترین جزایر ژاپن

در جزیره اودایبا کجا برویم؟

در جزیره اودایبا کجا برویم

جزیره اودایبا یکی از مکان هایی است که نباید در سفر به توکیو از دست داد، چرا که برای همه گردشگران جذابیت خاص خود را دارد. سه مرکز خرید بزرگ که معرفی کردیم، در تعطیلات آخر هفته جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کنند و برای خرید در ژاپن، مغازه های مناسبی دارند. هر نوع لباس و کالای برند را در این فروشگاه ها می توانید پیدا کنید.

مرکز خرید ونوس فورت اودایبا

از جاذبه های اودایبا حتما دیدن کنید. از چشم انداز پل رنگین کمان و مجسمه آزادی عکاسی کنید و از یونیکورن گاندام بازدید کنید. همچنین اودایبا یک مکان محبوب برای جشنواره ها و کنسرت ها است. این فستیوال ها، جشنواره‌های سنتی ژاپنی نیستند و همان طور که اشاره کردیم، در اودایبا سنت اهمیت چندانی ندارد. در عوض، انواع جشنواره‌های فرهنگ پاپ مانند جشنواره بت توکیو و کمیکت و کنسرت های متنوع در این منطقه برگزار می شود.

اگر به موزه ها علاقه مند هستید، می توانید در اودایبا به موزه گردی بپردازید. موزه کلاسیک میرایکان، موزه علوم دریایی و موزه عجیب اونکو اونکو را می توانید انتخاب کنید.

بخوانید  موزه های ژاپن

اقامت در جزیره اودایبا

با این که جزیره اودایبا یک منطقه تفریحی است، اما از بقیه مکان‌های دیدنی توکیو دورتر است. به همین دلیل برای اقامت در توکیو، گزینه مناسبی نیست. پیشنهاد می کنیم منطقه ای را برای اقامت انتخاب کنید که به بیشتر جاذبه های گردشگری توکیو نزدیک باشد.

بخوانید  بهترین هتل های توکیو

نحوه رفت و آمد به اودایبا

چشم انداز توکیو از پل اودایبا

خط یوریکامومه محبوب ترین راه سفر به اودایبا است که از ایستگاه شیمباشی تا ایستگاه تویوسو امتداد دارد. این مسیر از روی پل رنگین کمان عبور می کند و چندین ایستگاه توقف در اودایبا را شامل می شود. اگر می خواهید به مراکز خرید دایور سیتی و آکوا سیتی دسترسی داشته باشید، در ایستگاه اودایبا کایهینکوئن پیاده شوید.

راه دیگر سفر به اودایبا، خط رینکای است که بین ایستگاه های شین-کیبا و اوساکی حرکت می کند. از طریق این تط نیز می توانید با پیاده روی کوتاه، به جاذبه ها و مراکز خرید اودایبا دسترسی داشته باشید.

اگر با خودرو می خواهید به اودایبا بروید، می توانید از روی پل رنگین کمان عبور کرده و به یکی از پارکینگ ها بروید. همچنین می توانید یک دوچرخه کرایه کرده و به اودایبا بروید اما اجازه ندارید که با دوچرخه از روی پل عبور کنید. با این حال، تعداد زیادی پارکینگ رایگان دوچرخه وجود دارد که برای رفت و آمد به اودایبا مناسب است.

بخوانید  راهنمای سفر به ژاپن

جمع بندی

جزیره اودایبا یک جزیره مصنوعی در توکیو است که پل رنگین کمان و مجسمه آزادی، از نمادهای این منطقه و شهر توکیو است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. همچنین برخی از بهترین مراکز خرید توکیو در این منطقه قرار گرفته اند و اگر قصد بازدید از جزیره مصنوعی اودایبا را دارید، نکات رفت و آمد و جاذبه های این منطقه را به شما عزیزان معرفی کرده ایم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: TokyoCheapo

GoTokyo

Japan-Guide

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *