تور ویتنام

narvan logo

موزه های ژاپن

موزه های ژاپن

موزه های ژاپن

فهرست مطالب

اگر علاقه مند به تاریخ، هنر و فرهنگ ژاپن هستید، در طول سفر خود به این کشور، حتماً از موزه های ژاپن نیز دیدن کنید. از موزه علوم گرفته تا مجسمه‌ها، نقاشی‌های سنتی ژاپنی، باغ‌های ژاپنی، معماری و هنر مدرن. از خلاقیت‌های موجود در موزه های ژاپنی لذت ببرید و در عین حال هماهنگی زیبای هنر و طبیعت را تجربه کنید.

در این مطلب، مجموعه ای از بهترین موزه های ژاپن را معرفی کرده ایم.

بهترین موزه های ژاپن

ژاپن دارای تعداد زیادی موزه عالی و متنوع است. موزه هایی با موضوع مذهب، علم، تاریخ، جغرافیا و هنر و صنایع دستی. در ادامه فهرستی از بهترین موزه های ژاپن را معرفی می کنیم.

بخوانید  تور ژاپن نوروز 1403

موزه گنج ملی کوفوکجی در نارا

موزه گنج ملی کوفوکجی

بسیاری از معابد در ژاپن، دارای موزه گنج هستند. از میان این‌ها، موزه گنجینه ملی در معبد کوفوکجی، به خاطر موقعیت مکانی خود و نمای بیرونی زیبایش، احتمالاً بهترین مورد در میان موزه های گنج باشد. معبد کوفوکجی در نارا قرار دارد و موزه آن، دارای مجموعه‌ای عالی از هنر بودایی است و مجسمه آشورا با سه صورت و شش دست به عنوان یکی از مشهورترین مجسمه‌های بودایی در ژاپن، در این موزه قرار دارد.

موزه ملی نارا

موزه ملی نارا

موزه ملی نارا که در پارک نارا قرار دارد، موزه‌ای قدیمی و آموزشی درباره مجسمه‌های بودایی است. این موزه، گالری هنر بودایی ژاپنی است و مصنوعات مذهبی را به نمایش می گذارد. همچنین هر پاییز، این موزه میزبان نمایشگاه های سالانه گنجینه‌های معبد تودایجی در همان اطراف است.

بخوانید  شهر نارا ژاپن و گوزن های مشهور آن

موزه هنر آداچی

موزه هنر آداچی

موزه هنر آداچی در شهر ماتسوه قرار دارد و دارای یک باغ زیبای است که یکی از بهترین باغ های ژاپن محسوب می شود. خود موزه نیز نمایشگاه برجسته ای از نقاشی ها و ظروف ژاپنی است که مهم ترین آنها مجموعه بزرگی از نقاشی های یوکویاما تایکان می باشد.

موزه هنر کوبوتا ایتچیکو

موزه هنر کوبوتا ایتچیکو

موزه هنر کوبوتا ایتچیکو در فوجیگوکو، منطقه ای با ۵ دریاچه کوه فوجی، قرار دارد. این موزه هنری دارای مجموعه‌ای از کیمونوهای زیبا است که با تکنیک رنگرزی بسیار پر زحمت توسط هنرمندی به همین نام خلق شده‌اند. نمای ساختمان موزه نیز جذاب است و باغ‌های اطراف جذابیت این موزه را با چشم انداز کوه فوجی بیشتر می‌کند.

مرکز هنر ملی توکیو

موزه هنر ملی توکیو

مرکز هنر ملی توکیو در منطقه روپونگی قرار دارد و یکی از بزرگترین موزه های ژاپن است. این موزه که یکی از برترین جاهای دیدنی توکیو است، هیچ مجموعه دائمی ندارد اما میزبان نمایشگاه های عالی است که به طور دوره ای تغییر می کنند. ساختمان آینده نگرانه نیز بخشی از مرکز هنر ملی توکیو می باشد.

بخوانید  راهنمای سفر به توکیو

موزه هنر اوتسوکا در کیوتو

موزه هنر اوتسوکا

موزه هنر اوتسوکا بزرگترین موزه ژاپن است و در شهر کوچک کوکا در نزدیکی کیوتو قرار دارد. این موزه مجموعه عظیمی از بازتولید اندازه واقعی شاهکارهای هنر غربی از دوران باستان تا قرن بیستم، از جمله آثار میکل آنژ، ال گرکو، گویا، مونه و پیکاسو را در خود جای داده است.

موزه هنر موری در توکیو

موزه هنر موری

موزه هنر موری که در طبقات بالای برج موری روپونگی هیلز در توکیو قرار دارد، میزبان نمایشگاه‌های جالب و دوره ای از هنر معاصر است. نمایشگاه ها منظره های هوایی زیبایی را ارائه می کنند که می توان از رصدخانه واقع در طبقه زیر مشاهده کرد.

موزه هنرهای معاصر قرن بیست و یکم در کازاناوا

موزه هنرهای معاصر قرن بیست و یکم در کازاناوا

همانطور که از نامش پیداست، موزه هنرهای معاصر قرن بیست و یکم در کانازاوا دارای انواع آثار هنری آوانگارد در ساختمانی جذاب با دکوراسیون داخلی مدرن است. این نمایشگاه آثار جذاب هنرمندان معاصر تحسین شده از ژاپن و سراسر جهان را به نمایش می گذارد. این موزه اغلب میزبان نمایشگاه‌های موقت آثار هنری است که به تازگی طراحی شده‌اند.

موزه ملی توکیو و موزه ادو-توکیو

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو در پارک اوئنو یکی از بهترین و بزرگترین مجموعه‌های گنجینه ملی و اقلام فرهنگی مهم در ژاپن را در خود جای داده است. موزه ادو-توکیو به وضوح گذشته توکیو (ادو سابق) را به تصویر می‌کشد و معرفی خوبی از کلان شهری که امروز می‌بینیم، ارائه می‌کند. در یک روش تعاملی، بازدیدکنندگان قادر به تجربه و یادگیری در مورد آن هستند. جنبه های مختلف تاریخ شهر، شیوه زندگی مردم، معماری دوره ادو، میراث فرهنگی، فضای سیاسی، موقعیت تجاری و موارد دیگر در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه یادبود صلح هیروشیما

موزه یادبود صلح هیروشیما

موزه یادبود صلح هیروشیما، یادبود بمب اتمی سال 1945 و رنج بشری ناشی از آن است. جزئیات شخصی نمایش داده شده بسیار ناراحت کننده است و یادآوری می کند که مقوله صلح نباید دست کم گرفته شود. این موزه در پارک یادبود صلح قرار دارد که به صلح جهانی تقدیم شده است.

بخوانید  جاهای دیدنی هیروشیما

موزه بمب اتمی ناکازاکی

موزه بمب اتمی ناکازاکی

موزه بمب اتمی ناکازاکی، صحنه های ویرانگر ناکازاکی را پس از پرتاب دومین بمب اتمی به نمایش می گذارد. مستندهایی درباره بمباران اتمی نشان داده می شود که به وحشت جنگ و تاکید بر تهدید سلاح های هسته ای و اهمیت صلح می پردازد. در نزدیکی موزه، پارک صلح ناکازاکی و مجسمه نمادین صلح قرار دارد.

موزه دایناسورهای فوکویی

موزه دایناسورهای فوکویی

موزه دایناسور فوکویی به عنوان یکی از برترین موزه های ژاپن است و همچنین به عنوان یکی از بهترین دایناسور در جهان شناخته می‌شود. این موزه به آموزش درباره دایناسورها اختصاص دارد و بیش از 40 اسکلت دایناسور را به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان می توانند در مورد چگونگی پیدایش حیات بر روی زمین و چگونگی تکامل پرندگان از دایناسورها بیاموزند. همچنین یک منطقه عملی وجود دارد که در آن بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند فسیل‌های واقعی را جمع‌آوری کرده و نگهداری کنند.

موزه ملی علوم توکیو

موزه ملی علوم توکیو

موزه بزرگ ملی علوم یکی دیگر از موزه های توکیو است که در پارک اوئنو واقع شده است و به علوم و تاریخ طبیعی اختصاص یافته است و نمایشگاه‌های عملی فیزیک و رباتیک را نیز پوشش می‌دهد. این موزه مجموعه ای چشمگیر از حیوانات سواره و یک تئاتر مجازی 360 درجه را در خود جای داده است.

جمع بندی

ژاپن مجموعه ای از موزه های هنری در سطح جهانی را در سراسر جغرافیای خود ارائه می دهد. مانند موزه هنرهای معاصر قرن بیست و یکم در کانازاوا دارای آثار هنری مدرن مختلفی است که بازدیدکنندگان در هر سنی می توانند از آنها لذت ببرند و موزه هنر آداچی به خاطر مجموعه‌های نقاشی و سرامیک به سبک ژاپنی و همچنین باغ‌های زیبای ژاپنی معروف است. در این مطلب، بهترین موزه های ژاپن را معرفی کردیم که در سفر به ژاپن، می توانید در لیست مقاصد خود قرار دهید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Japan-Guide

ana.co.jp

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *