تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هیروشیما

جاهای دیدنی هیروشیما

جاهای دیدنی هیروشیما

فهرست مطالب

شهر هیروشیما

شهر هیروشیما با اولین حمله بمب اتمی جهان شناخته می شود که در سال 1945 و در انتهای جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد. اگر از گذشته سخت این شهر بگذریم، امروزه هیروشیما به طور قابل توجهی بازسازی شده و اکنون شبیه دیگر شهرهای مدرن ژاپن می باشد. جاهای دیدنی هیروشیما با غذاهای عالی، زندگی شبانه پررونق، و آسمان‌خراش‌هایی که در میان تبلیغات نئونی می درخشند، به یکی از مقاصد محبوب در ژاپن تبدیل شده اند.

جاهای دیدنی هیروشیما

شهر هیروشیما یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن است و دارای پارک‌های سرسبز و موزه‌های هنری بسیار می باشد. همچنین زیارتگاه‌ها و معابدی را می‌توانید در میاجیما پیدا بازدید کنید.

با این حال، بسیاری از جاهای دیدنی هیروشیما مربوط به رویداد اتمی این شهر و شامل بناهای یادبود، موزه‌ها و بناهای تاریخی اختصاص داده شده به حمله بمب اتمی می باشد.

در این مطلب میخواهیم ۱۰ مورد از جاهای دیدنی هیروشیما را معرفی کنیم که در صورت سفر به ژاپن آنها را در لیست بازدید خود قرار دهید. در تور ژاپن، امکان بازدید از شهر هیروشیما در قالب “برنامه اختیاری” فراهم شده است.

10. موزه هنر هیروشیما

موزه هنر هیروشیما

موزه هنر هیروشیما که در سال 1978 تأسیس شد، مجموعه ای خارق العاده از نقاشی ها و آثار هنری هنرمندان اروپایی و ژاپنی را در خود جای داده است. گالری های موزه شما را به سفری لذت بخش در تاریخ هنر می برد و با آثار رومانتیسم، پست امپرسیونیسم و فوویسم آشنا می کند. اگر به هنر علاقه مند هستید، موزه هنر هیروشیما را در لیست مقاصد خود قرار دهید.

از جمله آثار برجسته هنری در این موزه، نقاشی هایی از هنرمندان مشهور مانند ونسان ون گوگ، کلود مونه و پابلو پیکاسو است.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

9. برج اوریزورو

برج اوریزورو

برج اوریزورو که مشرف به گنبد بمب اتمی و پارک یادبود صلح است، یکی از بهترین جاهای دیدنی هیروشیما به شمار می رود. این ساختمان مدرن در سال 2016 افتتاح شد و بازدیدکنندگان از عرشه های رصد، می‌توانند تمام هیروشیما را ببینند.

اگرچه در هر زمانی از روز مناظر از برج اوریزورو تماشایی است اما بازدید از آن در هنگام غروب خورشید، حال و هوای دیگری دارد. در حالی که بسیاری از مردم هنگام بازدید فقط به عرشه تماشای برج اوریزورو می روند اما یک کافه دنج و فروشگاه سوغاتی نیز وجود دارد که می توانید از یک نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید یا سوغات ژاپن را از این فروشگاه تهیه کنید.

8. باغ شوکی-ان

باغ شوکی-ان

باغ Shukkei-en یک باغ کوچک در هیروشیما با مناظر زیبا است. همچنین شوکی-ان به صورت «باغ مناظر کوچک» ترجمه می‌شود. در این باغ زیبا و مناظر آن با پس زمینه کوهستانی، جنگل‌ها و دره‌های خیره‌کننده قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید.

در مرکز باغ، یک حوض وجود دارد و اطراف آن، به چایخانه های سنتی ژاپنی اختصاص داده شده است. در این کافه های سنتی، چایی و دمنوش های محلی را می توانید نوش جان کنید.

7. قلعه هیروشیما

قلعه هیروشیما

قلعه هیروشیما در اواخر قرن شانزدهم ساخته شد و بنای اصلی آن، در بمباران اتمی نابود شد. این قلعه در سال ۱۹۵۸ بازسازی شد و امروزه امکان بازدید از آن فراهم شده است.

قلعه هیروشیما، یک قلعه باشکوه است و بهترین فصل بازدید از آن، در بهار است که جشن شکوفه های گیلاس برگزار می شود. بازدیدکنندگان می توانند در محوطه‌های سرسبز قلعه هیروشیما پیاده روی کنند و مناظر زیبایی برای عکاسی با پس زمینه قلعه را کشف کنند.

قلعه هیروشیما دارای موزه و نمایشگاه نیز می باشد که در صورت تمایل برای کاوش در میان تاریخ هیروشیما، از آنها بازدید کنید. همچنین می توانید به بالای قلعه بروید و از مناظر فوق‌العاده هیروشیما لذت ببرید.

6. غرفه های اوکونومی-مورا

غرفه اوکونومی-مورا

اگر می‌خواهید یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی هیروشیما را امتحان کنید، به اوکونومی-مورا بروید که دارای بیش از ۲۵ غرفه است. در این غرفه ها اوکونومیاکی با انواع دستور پخت سرو می شود. اوکونومیاکی نوعی پنکیک خوش طعم است که با انواع تاپینگ‌های مختلف طبخ می‌شود و معمولا از کلم رنده شده در خمیر آن استفاده می شود.

بیشتر بازدیدکنندگان از این غرفه ها، گردشگران هستند که می خواهند از خوراکی محبوب هیروشیما لذت ببرند. این ویژگی، اوکونومی-مورا را به یکی از جاهای دیدنی هیروشیما تبدیل می کند.

بخوانید  جاهای دیدنی کیوتو

5. میاجیما

جزیره میاجیما از جاهای دیدنی هیروشیما

جزیره کوچک میاجیما که در فاصله کوتاهی از هیروشیما قرار دارد و می توانید به وسیله قایق، از خلیج هیروشیما به میاجیما بروید. میاجیما یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هیروشیما و ژاپن است. حتی به افرادی که قصد بازدید از شهر هیروشیما را ندارند، توصیه می شود که یک سفر یک روزه را به جزیره میاجیما اختصاص دهند.

زمانی جزیره میاجیما به عنوان مکانی مقدس به شمار می رفت که شامل زیارتگاه های مهم شینتو و معابد بودایی در میان کوه ها و جنگل ها است. به همین دلیل جزیره را میاجیما به معنی “جزیره حرم” می نامند با این که نام رسمی آن، ایتسوکوشیما است. این نام از معروف ترین معبد در جزیره گرفته شده است که دارای دروازه نمادین توری می باشد. این دروازه قرمز روشن که دقیقاً در ساحل قرار دارد، مورد علاقه گردشگران می باشد و یک سوژه جذاب برای عکاسی در ژاپن می باشد.

میاجیما علاوه بر مکان‌های مذهبی، دارای طبیعت خیره‌کننده است. پیاده‌روی در میان مناظر شگفت‌انگیز و گوزن هایی که در اطراف پرسه می زنند، تجربه ای بسیار لذتبخش در میاجیما خواهد بود.

4. بنای یادبود صلح کودکان

بنای یادبود صلح کودکان

بنای یادبود صلح کودکان مکانی بسیار تاثیرگذار است و به هزاران کودکی که در جریان حمله بمب اتمی جان خود را از دست دادند، تقدیم شده است.

این بنای یادبود، نشانگر یک دختر بچه ای است که روی بنا ایستاده است و دو پسر بچه در اطراف بنا قرار دارند. دختربچه یک درنای فلزی روی دست های خود نگه داشته است. این دختر بچه، ساداکو ساساکی است که در یازده سالگی به دلیل اثرات شیمیایی ناشی از بمب، به سرطان خون مبتلا شد و تصمیم گرفت هزار درنای کاغذی بسازد.

در ژاپن اوریزورو یا درنای کاغذی، یک کاردستی است که با اوریگامی ساخته می شود و اعتقاد بر این است که هر کسی هزار درنای کاغذی بسازد، آرزویش برآورده می شود. ساداکو آرزوی صلح جهانی و پایان دادن به تسلیحات هسته‌ای را داشت اما قبل از تکمیل هزار درنای کاغذی، جانش را از دست داد.

همکلاسی های ساداکو درناها را تکمیل کردند و اکنون در جعبه های شیشه ای اطراف مجسمه قرار دارند. بنای یادبود صلح کودکان در فاصله کوتاهی از دیگر بناهای یادبود قرار دارد که نمادین ترین جاهای دیدنی هیروشیما هستند و پیشنهاد می شود از همه آنها بازدید کنید.

3. گنبد بمب اتمی

گنبد بمب اتمی

گنبد بمب اتمی، بازمانده ساختمانی است که زمانی یکی از زیباترین ساختمان های هیروشیما بود. این بنا یادآور تخریبی است که بمب اتمی بر هیروشیما وارد کرد. در کمال تعجب، این ساختمان در انفجار اتمی کامل تخریب نشد و در حالی که قسمت اعظم شهر کاملا نابود شد، پوسته این ساختمان همچنان پابرجا ماند.

گنبد بمب اتمی در پارک یادبود صلح هیروشیما واقع شده است و یکی از نمادهای این شهر می باشد. این بنا در شب که با نورهای رنگی می درخشد، جذابیت فوق العاده ای دارد.

2. موزه یادبود صلح هیروشیما

موزه یادبود صلح هیروشیما

موزه یادبود صلح، یکی از تلخ ترین جاهای دیدنی هیروشیما است. اگرچه مکانی دلخراش برای بازدید است اما برای لمس رویدادهای غم انگیزی که در بمباران اتمی اتفاق افتاد، به موزه یادبود صلح هیروشیما بروید. این موزه که در پارک یادبود صلح قرار دارد، تاریخچه پیش از بمباران، اثرات بمب اتمی و تأثیر آن بر شهر و مردم را روایت می کند.

مهم ترین آثار این موزه، لوازم مورد استفاده در خانه هستند که در اثر تخریب وحشتناک ناشی از بمب تغییر شکل داده اند. همچنین عکس هایی موجود هستند که دلخراش ترین عواقب بمب اتمی را به نمایش می گذارند.

یک بخش دیگر در موزه وجود دارد که برای صلح بین المللی و از بین بردن تمام سلاح های هسته ای اختصاص داده شده است.

بخوانید  جاهای دیدنی اوساکا

1. پارک یادبود صلح هیروشیما

پارک یادبود صلح هیروشیما

پارک یادبود صلح هیروشیما مهم ترین جاذبه گردشگری هیروشیما است و بسیاری از یادبودها و بناهای تاریخی مربوط به حمله هولناک بمب اتمی را در خود جای داده است. در این محوطه سرسبز قدم بزنید و علاوه بر یادبودهایی که در بالا اشاره کردیم، می توانید از دیگر یادبودهای پارک بازدید کنید.

سفر به هیروشیما بدون بازدید از پارک یادبود صلح بی معنا خواهد بود. چرا که این شهر، صحنه یکی از دلخراش ترین اتفاقات تاریخ بشری بوده است.

جمع بندی

هیروشیما یکی از دو شهر ژاپن بود که مورد حمله اتمی آمریکا قرار گرفت و اثرات تخریب آن تا سال ها بر جا ماند. امروزه گردشگران زیادی برای بازدید از بناهای یادبود بمباران اتمی به هیروشیما سفر می کنند و همچنین فضای معنوی و سرسبز جزیره میاجیما را تحسین می کنند. در این مطلب به ۱۰ مورد از مهمترین جاهای دیدنی هیروشیما پرداختیم. اگر قصد سفر به ژاپن و شهر هیروشیما را دارید، این جاذبه ها را در لیست مقاصد خود قرار دهید.

 

منابع: Touropia

PlanetWare

ویکی پدیای فارسی

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

32 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *