تور ویتنام

narvan logo

سوغات ژاپن چیست؟

سوغات ژاپن چیست؟

سوغات ژاپن

فهرست مطالب

آیا به دنبال سوغات ژاپن می گردید؟ در تور ژاپن یا سفر انفرادی خود به این کشور می توانید محصولات زیادی را برای خود بخرید یا آنها را به عنوان هدیه برای دوستان و خانواده به ایران بیاورید. سوغاتی ها یکی از بهترین راه هاست تا به دوستان و خانواده خود بگویید که در سفر به یاد آنها بودید و همچنین برای گرامی داشتن خاطره سفر، برای خود یادگاری می آورید. پس اینجا هستید که بدانید در ژاپن به عنوان سوغاتی چه چیزهایی می توانید بخرید؟ در اینجا لیستی از بهترین سوغاتی های ژاپن را بررسی می کنیم.

بهترین سوغات ژاپن

هنگام سفر به ژاپن و کاوش در شهرهای شلوغ و بازدید از جاهای دیدنی ژاپن، دوست دارید که خاطرات سفر خود را با عکاسی کردن حفظ کنید اما تهیه سوغات ژاپن، بهترین راه برای آوردن قسمتی از این کشور به خانه خود یا هدیه به دوستان و خانواده است. طیف گسترده ای از سوغاتی های ژاپنی از صنایع دستی سرامیکی گرفته تا طرح های مدرن وجود دارد که می توانید از مراکز خرید ژاپن یا مغازه های سنتی تهیه کنید. در این مقاله می خواهیم بهترین سوغاتی‌های ژاپن را که نماد بخشی از فرهنگ و زیبایی ژاپنی باشد، به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱-چاپستیک

چاپستیک ژاپنی

چاپستیک یا هاشی یکی از محبوب ترین سوغات ژاپن است! این معمولا اولین سوغاتی است که به ذهن هر مسافری می تواند برسد. در ژاپن، فروشگاه‌های زیادی پیدا می‌کنید که انواع چاپستیک‌ها، از ست‌های دست‌ساز باکیفیت گرفته تا محصولات کارخانه‌ای را می‌فروشند. حتی فروشگاه هایی وجود دارد که می توانید چاپستیک های سفارشی را با نام هر کسی که می خواهید، سفارش دهید. چاستیک بهترین سوغاتی ژاپن برای علاقه مندان به سوشی و غذاهای ژاپنی است.

۲-داروما

عروسک های داروما

عروسک های داروما که به عنوان طلسم های شانس نیز در ژاپن شناخته می شوند، در این کشور بسیار محبوب هستند. داروما در واقع یک راهب هندی بوده که فرقه ذن چینی را تأسیس کرد. مردم پیرو داروما، معتقد هستند که او نه سال را برای رسیدن به روشنایی (ساتوری) به سبک زازن نشست که این کار، باعث خشک شدن و افتادن دست ها و پاهایش شد.

اعتقاد بر این است که داروما آرزوهای صاحبش را برآورده می کنند. به این صورت که در حالی که آرزوی خود را تصور می کنید، چشم چپ داروما را نقاشی کنید و وقتی آرزوی شما برآورده شد، چشم راست آن را برای قدردانی تکمیل می کنید. عروسک های داروما از نظر طراحی متنوع هستند و طبق سلیقه خود، می توانید یک داروما به عنوان سوغات ژاپن تهیه کنید.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

۳-کیمونو

کیمونو سوغات ژاپن

کیمونو یکی از شناخته شده ترین نمادهای فرهنگ سنتی ژاپن است که آنها را به یک سوغاتی مناسب تبدیل می کند. قیمت کیمونو پنبه ای از ۱۵۰ دلار شروع می شود و جنس ابریشم آنها بسیار گرانتر است. می‌توانید در بسیاری از فروشگاه ها، کیمونوی دست دوم نیز بخرید که بازارهای دست دوم کیوتو، بهترینِ این فروشگاه ها هستند.

۴-یوکاتا

یوکاتا لباس محلی ژاپن

یوکاتا یک لباس سنتی ژاپنی است که به عنوان کیمونوی تابستانی شناخته می شود. لباس های یوکاتا در مناطق توریستی مانند آساکوسا، آکیهابارا و کیوتو بسیار رایج هستند و مردم محلی آنها را می پوشند. ست یوکاتا شامل لباس، کمربند (اوبی)، بندهای یوکاتا (هیمو) و کفش (گتا) می باشد. بعضی از ست های یوکاتا شامل کیف نیز هستند. یوکاتا یکی از بهترین سوغاتی های ژاپن برای بچه ها می باشد.

۵-چای سبز (ماچا) و شیرینی

ماچا چای سبر ژاپن

چای سبز ژاپنی یا ماچا یک سوغاتی خوراکی است که در بین لیست سوغات ژاپن آورده ایم. پودر چای سبز یک سوغاتی سبک وزن است که می توان از آن برای تهیه یک چای ساده یا یک تیرامیسوی فوق العاده استفاده کرد. همچنین از پودر ماچا در تهیه کیک، کاستارد، آب نبات، شکلات نیز استفاده می شود که طعم جالبی به آنها می بخشد.

۶-مانکی نکو

گربه های مانکی نکو

Maneki neko یا “گربه های شانس” یک سوغاتی ژاپنی ارزان قیمت است که می توانید تهیه کنید. Maneki neko، که در لغت به معنای “گربه استقبال کننده” است، مجسمه ای است که نشان دهنده یک گربه نشسته است که پنجه خود را به سمت بالا می برد. گردشگران زیادی این گربه های سفید رنگ را به عنوان سوغات ژاپن تهیه می کنند که نماد خوش شانسی است. همچنین رنگ های مشکی و طلایی مانکی نکو نیز وجود دارد.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

۷-سرامیک ژاپنی

اجناس سرامیک ژاپنی

سرامیک ژاپنی می تواند یک هدیه فوق العاده زیبا باشد که به راحتی در همه جای ژاپن، با قیمت مقرون به صرفه یافت می شود. اجناس سرامیکی در اشکال و رنگ های متنوع و با طرح های زیبا ژاپنی یافت می شوند. می توانید یک بشقاب، کاسه برنج کوچک، پارچ و فنجان های ساکی یا یک لیوان چای ژاپنی از جنس سرامیک را بخرید. جنس فنجان سرامیکی ژاپنی به گونه ای است که باعث می شود احساس لذت خاصی از نوشیدنی خود داشته باشید.

۸-یوکیوئی

طرح موج بزرگ یوکیویی

Ukiyo-e یک چاپ چوبی سنتی در ژاپن است که تاریخچه آن به قرن هفدهم برمیگردد. یوکیوئی شامل تصاویری از کوه ها و مناظر دریا، پرتره های بازیگران هنرهای نمایشی سنتی مانند کابوکی است. معروف ترین طرح در یوکیوئی، موج بزرگ هوکوسای است که شهرت جهانی دارد. این هنر منحصر به فرد به عنوان سوغات ژاپن بسیار محبوب است.

موزه های متعددی وجود دارد که می توانید آثار یوکیوئی را در آنها بینید. به عنوان مثال، موزه هنر یادبود اوتا در توکیو و منطقه شیبویا که دارای مجموعه ای از حدود 12000 طرح یوکیوئی است و موزه هوکوسای در منطقه ریوگوکو شهر توکیو و موزه هنر فوجی توکیو در هاچیوجی. می توانید کارت پستال و تیشرت یوکیوئی را برای خود با به عنوان هدیه تهیه کنید.

۹-تنقلات واسابی

تنقلات واسابی

با گسترش رستوران های ژاپنی در سراسر جهان، واسابی تبدیل به یک خوراکی رایج در کشورهای دیگر نیز شده است. واسابی که بیشتر به عنوان چاشنی سوشی و ساشیمی شناخته می شود، به صورت خمیر است و می تواند به اشکال مختلف استفاده شود. در ژاپن تنقلات زیادی با طعم واسابی وجود دارد. آجیل، کراکر برنج، آب نبات، چیپس و … . در منطقه شیزوکا و کانتو، حتی می توانید کیت کت واسابی نیز پیدا کنید و به عنوان سوغات ژاپن تهیه کنید!

بخوانید  بهترین هتل های ژاپن

۱۰-پرده نورن

پرده نورن

نورن یک نوع پرده پارچه ای است که به دو یا چند قسمت تقسیم می شود و در ورودی مغازه ها و رستوران ها از آن استفاده می شود. جنس پرده نورن معمولا از پنبه یا کتان است و آویزان کردن آن، نشانگر این است که مغازه باز است. وقتی فروشگاه بسته می شود، نورن ها به داخل برده می شوند. امروزه بسیاری از مردم ژاپن، برای جدا کردن اتاق های خانه، از پرده نورن استفاده می کنند.

11. مانگا و انیمه

سوغاتی انیمه و مانگا

ژاپن زادگاه مانگا و انیمه است و جای تعجب نیست که اگر علاقه مند به این سبک باشید، لازم است به عنوان یادگاری یا سوغات ژاپن، محصولات انیمه یا مانگا تهیه کنید. از مجلدات مانگا و دی‌وی‌دی‌های انیمه گرفته تا مجسمه‌ها، لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها و سایر کالاها.

در توکیو، آکیهابارا و ناکانو برادوی دو منطقه معروف برای طرفداران مانگا، انیمه و بازی های ویدیویی است. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌هایی مانند Pokémon Centers، فروشگاه‌های نینتندو و فروشگاه‌های JUMP در سراسر ژاپن برای خرید کالاهای مربوط به انیمه و مانگا دیدن کنید.

12. اوماموری

اوماموری

وقتی از زیارتگاه‌های شینتو ژاپن و معابد بودایی دیدن می‌کنید، غرفه‌هایی خواهید دید که در آن طلسم‌های رنگارنگ می‌فروشند. به این طلسم ها اوماموری می گویند که با کلمات و نمادهایی تزئین شده که نشان دهنده ارتباطات معنوی هستند.

اوماموری ها طلسم های پوشیده از پارچه هستند که شامل شانس عشق، محافظت در برابر بیماری و… هستند. ژاپنی ها معتقدند که اگر اوماموری را در کیف، قاب گوشی، جیب و … قرار دهید و با خود حمل کنید، طلسم شما کار می کند و خوش شانسی به همراه دارد.

13. ایما

ایما سوغاتی شانس ژاپن

یکی دیگر از سوغاتی های ژاپن مربوط به خوش شانسی، ایما Ema است. ایما طلسم چوبی است که برای آرزو کردن استفاده می شود. ژاپنی ها ایما را خریده و آرزوی خود را پشت آن می‌نویسند و آن را آویزان می کنند. یک بار در سال، تمام ایماهای شینتو در مراسم اوتاکیاژ در آتش مقدس سوزانده می شوند، جایی که روحانی مذهبی برای برآورده شدن همه آرزوها دعا می کند.

14. واگاشی

واگاشی شیرینی ژاپنی

واگاشی یک شیرینی ژاپنی شبیه موچی است که در فصل های مختلف، با مواد مختلفی تهیه می شود. بنابراین بسته به مکان و زمان بازدید از ژاپن، انواع مختلفی از واگاشی را به عنوان سوغاتی ژاپن می توانید تهیه کنید. در فصل بهار در کیوتو می توانید موچی صورتی تهیه کنید و در آبان ماه در توکیو، یوکان سیب زمینی شیرین طبخ می کنند. انواع واگاشی را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای ژاپن تهیه کنید.

جمع بندی

ژاپن یک کشور با فرهنگ و نمادهای منحصر به فرد خود است و در ذهن و قلب همه گردشگران، خاطرات زیبایی را به یادگار می گذارد. برای پاس داشتن این یادگاری، لیستی از سوغات ژاپن را معرفی کردیم که می توانید برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. شما در سفر به ژاپن، کدام سوغاتی را انتخاب می کنید؟

 

منابع: JapanWonderTravel

DelightfulTravelNotes

JapanWebMagazine

TheInvisibleTourist

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *