تور ویتنام

narvan logo

شهر نارا ژاپن و گوزن های مشهور آن

شهر نارا ژاپن و گوزن های مشهور آن

شهر نارا و جاهای دیدنی آن

فهرست مطالب

نارا ژاپن شهری آرام و دلپذیر است که دارای تعداد قابل توجهی مکان‌ تاریخی و فرهنگی مهم در مرزهای زیبای خود است و بیش از 1200 گوزن مقدس آزادانه در حال پرسه زدن در اطراف این مکان ها هستند. وجود گوزن ها، اصلی ترین دلیل شهرت توریستی شهر نارا در سراسر جهان شده است و یکی از مقاصد اصلی تور ژاپن نارون می باشد.

نارا که در منطقه کانسای ژاپن واقع شده است، کمتر از یک ساعت با همسایگان بزرگتر خود، کیوتو و اوساکا فاصله دارد و این شهر را به گزینه ای محبوب برای گشت های یک روزه در سفر به ژاپن تبدیل می کند. اما برای گشت کامل این شهر زیبا، ارزش آن را دارد که در صورت امکان یک شب یا حتی چند روز در نارا بمانید. این به شما زمان می‌دهد که جاذبه های چشمگیر و کمتر شناخته شده نارا را کشف کنید و دقیقاً بفهمید که چه چیزی این شهر را بسیار خاص می‌کند.

تاریخچه مختصری از نارا

شهر نارا به عنوان اولین پایتخت دائمی ژاپن، یکی از مهم ترین مکان های این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی است. از معماری محله‌های حفظ‌شده آن گرفته تا هنرهای سنتی، از صنایع دستی و جشنواره‌ها تا شکوه و عظمت هشت سایت میراث جهانی یونسکو، اهمیت تاریخی و فرهنگی نارا را دو چندان می کند.

زنی در منطقه تاریخی نارا

همچنین فراوانی معابد و زیارتگاه ها در نارا، نشان دهنده موقعیت این شهر به عنوان یکی از مراکز معنوی کلیدی ژاپن است. در واقع، یکی از دلایلی که پایتخت از نارا دور شد، این بود که دولت ژاپن از قدرت گرفتن معابد بودایی نارا واهمه داشت. از بودای 15 متری الهام‌بخش بودا در معبد تودایجی گرفته تا بتکده نمادین معبد کوفوکجی و فانوس‌های جوی معبد کاسوگا تایشا، تأثیر بودیسم و شینتوئیسم بر چشم‌انداز فیزیکی و فرهنگی نارا را نشان می دهد.

نارا امروزه ترکیبی عالی از مدرنیته و سنت است؛ با خانه‌های شهری دوران ادو که به گالری‌های هنری، کافی‌شاپ‌ها، و بارهای آبجوی دست‌ساز تبدیل شده‌اند و البته گوزن هایی که طبیعت و زندگی شهری را تلفیق می کنند. در اساطیر شینتو، گوزن‌ها را پیام‌آور خدایان می‌دانند و به همین دلیل، گوزن‌های نارا حتی به عنوان یک گنج ملی معرفی شده‌اند. تماشای گوزن ها در کنار معابد و پارک ها و… زیبایی جادویی به نارا می بخشد.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

بهترین زمان بازدید از نارا

مانند سایر نقاط ژاپن، نارا مقصدی برای تمام فصل ها است و هر فصل، جشنواره ها و جذابیت های خاص خود را به همراه دارد. اما در کل فصل بهار زیباترین فصلی است که می‌توان از ژاپن و شهر نارا بازدید کرد؛ به‌ویژه زمانی که شکوفه‌های گیلاس شکوفا هستنند که معمولاً در پایان ماه مارس یا اوایل آوریل رخ می دهد و نارا را در دریایی از گل های صورتی و سفید ظریف می توانید تماشا کنید.

فصل شکوفه های گیلاس بهترین زمان سفر به نارا

یکی از نکات منفی بازدید در فصل شکوفه های گیلاس این است که شهر بسیار شلوغ تر است. اگر ترجیح می‌دهید سفری آرام‌تر را انتخاب کنید، اواسط تا اواخر ماه می، یک جایگزین دلپذیر با دمای گرم تر و فضای سبز زیباتر برای لذت بردن خواهد بود.

در حوالی ماه ژوئن، فصل بارانی نارا آغاز می شود. با این که باران های شدید در این زمان نمی بارد اما سفر در فصل باران معمولا دلنشین نیست. تابستان‌های نارا معمولاً گرم و مرطوب است و جشنواره های متعددی برگزار می شود. اگر عاشق طبیعت در حال تغییر در فصل پاییز هستید، می توانید بعد از اواسط سپتامبر از نارا بازدید کنید که در ماه نوامبر، بازدیدها بسیار زیاد است.

توصیه: اگر می توانید از تعطیلات سال نو در آغاز ژانویه، هفته طلایی (پایان آوریل و اوایل ماه مه) و دوره تعطیلات آگوست اجتناب کنید. این زمان‌ها، اوج سفر در سراسر ژاپن هستند. به این معنی که اقامتگاه‌ها و پروازها گران‌تر هستند و همه جا بسیار شلوغ‌تر از حد معمول می باشد.

جاهای دیدنی نارا

با وجود مساحت نسبتا کوچک شهری، جاهای دیدنی نارا بسیار زیاد و متراکم هستند. بنابراین هر مدتی که در نارا بمانید، از جذابیت های آن لذت کافی خواهید برد. اما در این جا می خواهیم به چند مورد از مهمترین جاهای دیدنی نارا بپردازیم که لازم است حتما در برنامه سفر به نارا بگنجانید:

پارک نارا

پارک نارا و شکوفه های گیلاس

برای گذراندن ساعاتی آرام در کنار گوزن های نارا، پارک نارا را انتخاب کنید. این پارک سرسبز پر از درختان و حوض‌های آرام است و تصاویر زیادی را می توانید در اینجا ثبت کنید. اگر می‌خواهید به گوزن‌ها غذا بدهید، می‌توانید از غرفه‌های اطراف یا مغازه‌های سوغاتی فروشی نزدیک، مقداری شیکا سنبی خریداری کنید. توجه کنید که اگر گوزن ها این خوراکی را در دست شما ببینند، ممکن است خیلی مهربان نباشند و به زور از دست شما بگیرند! پس مواظب آنها هنگام غذا دادن باشید.

بخوانید  جاهای دیدنی کیوتو

فانوس های سنگی کاسوگا تایشا

کاسوگا تایشا از زیباترین جاهای دیدنی نارا

این زیارتگاه مرموز شینتو که در میان درختان قلب پارک نارا پنهان شده است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی نارا می باشد. کاسوگا تایشا به خاطر هزاران فانوس سنگی و برنزی خود که در مسیرهای آن قرار دارند و از ساختمان‌هایش آویزان شده‌اند، شهرت دارد. با قدم زدن در این مجموعه، متوجه حس جادویی آن خواهید شد. مطمئناً ارزش پرداخت هزینه ای اندک برای ورود به حیاط داخلی، با معماری قرمز چشمگیر و راهروهایی از فانوس های پیچیده را دارد.

معبد تودایجی

معبد تودایجی نارا ژاپن

تودایجی یکی از معروف ترین و قابل توجه ترین معابد ژاپن است و شهرت گردشگری آن در حال افزایش نیز می باشد. تالار اصلی باشکوه آن، بزرگترین ساختمان چوبی جهان است و در داخل آن مجسمه برنزی 15 متری بودا را خواهید دید. واقعاً چشمگیر است! این صحنه را هرگز در نارا از دست ندهید.

بازدید از تالار بودا و چند ساختمان اصلی مانند هوکیدو، کایدان دو و موزه تودایجی با هزینه ورودی حدود 1000 ین امکان پذیر است و چندین ساختمان کوچکتر در نزدیکی وجود دارد که بخشی از مجموعه معبد هستند و می توان به صورت رایگان از آنها بازدید کرد. مانند تالار نیگاتسودو که از بالکن بزرگ خود منظره ای زیبا از شهر را ارائه می دهد و دروازه ناندایمون، که توسط دو خدای نگهبان با ظاهری سرکش محافظت می شود.

معبد کوفوکجی

معبد کوفوکجی

بتکده پنج طبقه معبد کوفوکجی یکی دیگر از جاهای دیدنی نارا است که نباید از دست بدهید. این بتکده با ارتفاع 50 متر، دومین بتکده چوبی بلند ژاپن است و به اندازه گوزن هایی که در پای آن می‌چرخند، به نماد شهر تبدیل شده است. ۱۱ ساختمان معبد برای کاوش وجود دارد که در اطراف بتکه قرار گرفته‌اند، از جمله تالار طلایی مرکزی که به تازگی بازسازی شده و موزه‌ای با مجموعه‌ای از آثار هنری بودایی مشهور در جهان.

بخوانید  جاهای دیدنی اوساکا

سخن آخر

شهر نارا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ژاپن است که ارزش حداقل یک روز برنامه ریزی گشت و گذار، در برنامه سفر به ژاپن را دارد. معبدها و پارک های نارا بسیار دلربا هستند و گوزن هایی که در اطراف پرسه می زنند، زیبایی جادویی به این شهر بخشیده است. حداقل یک روز در سفر خود به ژاپن را در این شهر سپری کنید و از جاهای دیدنی نارا بازدید کنید. سفر به نارا، یکی از بهترین انتخاب های شما در برنامه سفر ژاپن خواهد بود.

 

منابع: BoutiqueJapan

Japan-Guide

Todaiji

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *