تور ویتنام

narvan logo

بهترین جزایر ژاپن

بهترین جزایر ژاپن

بهترین جزایر ژاپن

فهرست مطالب

جزایر ژاپن از بهشت‌های سرسبز استوایی گرفته تا مناظر آتشفشانی، جغرافیای شگفت‌انگیز این کشور را به نمایش می‌گذارد. ژاپن به‌خاطر معابد بودایی، شکوفه‌های گیلاس زیبا و کلان‌شهرهای مدرن و شلوغ به یکی از برترین مقاصد گردشگران سراسر جهان در شرق آسیا تبدیل شده است. اما علاوه بر این ها، هزاران جزیره دیدنی در ژاپن وجود دارد که می خواهیم به معرفی ۱۰ مورد از برترین جزایر بپردازیم.

معرفی بهترین جزایر ژاپن

جزایر ژاپن با تنوع آب و هوایی و مناظر شگفت انگیز صخره‌های مرجانی، دلفین‌های تنگنا و لاک‌پشت‌های سرگردان به یکی از برترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل شده اند. قله های آتشفشانی که به طور متناوب با پودرهای سفید برف و گل های کوهستانی رنگارنگ احاطه شده اند، سازندهای سنگی میلیون‌ها سال پیش با بازمانده های گدازه‌ها، جنگل‌های سرو و بهشت استوایی با سواحل بکر، همگی از ویژگی های جزایر دیدنی ژاپن هستند. بیایید به معرفی این جزایر بپردازیم.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

1. جزیره اودایبا

جزیره اودایبا

جزیره اودایبا یک جزیره تفریحی ساخت بشر است و از جاهای دیدنی توکیو به شمار می رود. این جزیره به عنوان مجموعه ای از جزایر کوچک تشکیل شده است که برای محافظت از توکیو در برابر حملات احتمالی از دریا ساخته شد. امروزه برخی از باشکوه ترین خلاقیت های معماری ژاپن مدرن از جمله ساختمان تلویزیون فوجی، مرکز مخابرات و توکیو بیگ سایت در اودایبا ساخته شده است. امروزه اودایبا با مجسمه نمادین آزادی و پل رنگین کمان شناخته می شود و از مقاصد تور ژاپن نارون می باشد.

2- جزیره آمامی اوشیما

جزیره امامی اوشیما

جزیره آمامی اوشیما یکی از بزرگترین جزایر مرجانی مرتفع در استان کاگوشیما است و یک جزیره گرمسیری می باشد. مرجان‌های رنگارنگ در دریای کبالتی که خطوط ساحلی چشمگیر و جنگل‌های سرسبز استوایی را احاطه کرده‌اند، خودنمایی می کنند. جزیره آمامی اوشیما محل زندگی خرگوش بومی آمامی و جی می باشد و یکی از دیدنی ترین جزایر ژاپن می باشد.

3- جزیره ایشیگاکی

جزیره ایشیگاکی

جزیره ایشیگاکی متشکل از چندین جزیره است که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. خلیج کابیرای ایشیگاکی آنقدر زیباست که نمی توان با کلمات توصیف کرد. آب‌های فیروزه‌ای شفاف با مرواریدهای سیاه و شن‌های سفید نرم با جزایر صخره‌ای کوچک پر شده‌اند که توسط جنگل سرسبز احاطه شده اند.

بخوانید  جنگل بامبو ژاپن

4. جزیره اوکیناوا

جزیره اوکیناوا

جزیره اوکیناوا بزرگترین و از معروف ترین جزایر ژاپن است. اوکیناوا از مجموعه ای از جزایر تشکیل شده است که دارای سواحل بکر زیادی می باشد. از نقطه کیپ مانزامو یا پاراسیل برای تماشای دریای شرقی چین دیدن کنید. علاوه بر این، ساحل کوری دارای دو سنگ به شکل قلب است که ارزش بازدید را دارد. همچنین می توانید به ساحل زمرد با آبهای شفاف و تماشای غروب خورشید ساحل زاپا بروید.

5. جزیره ایریوموته

جزیره ایریوموته

جزیره ایریوموته دومین جزیره بزرگ در اوکیناوا است و یک بهشت گرمسیری در ژاپن به شمار می رود. اگرچه این جزیره محبوبیت زیادی در بین مردم بومی و گردشگران دارد اما همچنان هم بکر به نظر می رسد. جنگل سرسبز، بیشتر جزیره را پوشانده است و محل زندگی یک گربه کوهی نادر است که شب‌ها در جنگل حرا پرسه می‌زند. می توانید به مرکز حفاظت از حیات وحش جزیره ایریوموته بروید و اطلاعات بیشتری در مورد این گونه و جانوران دیگر جزیره کسب کنید.

6. جزیره ناوشیما

جزیره ناوشیما

جزیره ناوشیما به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مشهورترین جزایر ژاپن است و در لیست مقاصد بسیاری از گردشگران ژاپن قرار گرفته است. در این جزیره، نمایشگاه های هنری منحصر به فردی برگزار می شود که از معماری نمادین ژاپنی گرفته تا آثار یایوی کوسوما. اگر دوستدار هنر و فرهنگ ژاپن هستید، حتما به جزیره ناوشیما بروید. ناوشیما در زبان عامیانه با جزیره هنر ژاپن شناخته می شود و بیش از ۸۰۰ هزار بازدید کننده را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

7. جزیره یاکوشیما

جزیره یاکوشیما

جزیره یاکوشیما در استان کاگوشیما قرار دارد و یک جزیره خزه ای و نیمه گرمسیری است و مجموعه ای از درختان سرو باستانی به نام یاکوسوگی را در خود جای داده است. این شگفتی طبیعی اولین میراث یونسکو در ژاپن است و الهام بخش بسیاری از فیلم ها و انیمیشن های افسانه ای از جمله پرنسس مونونوکه شده است.

بخوانید  جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

8. جزیره میاجیما

معبد میاجیما

جزیره میاجیما از معروف ترین جاهای دیدنی هیروشیما است. مهمترین جاذبه میاجیما، دروازه های چوبی قرمز نمادین غوطه ور در آب هستند. توری غول پیکر شناور که مشابه آنها را احتمالا در دروازه فوشیمی ایناری در صورت سفر به کیوتو مشاهده کرده اید.

حرم مقدس ایتوکوشیما نیز در این جزیره قرار دارد. زیبایی‌شناسی و معنویت در این حرم شینتو که در ابتدا برای احترام به طبیعت و خدایان کوهستان طراحی شده بود، ترکیب می شوند و یک تجربه بی نظیر از ژاپن برای شما به یادگار می گذارد.

9. جزیره تاکه‌تومی

جزیره تاکه تومی

جزیره کوچک تاکه‌تومی با کشتی، حدود 10 دقیقه از جزیره ایشیگاکی فاصله دارد و ارزش سفر یک روزه را دارد تا صخره های مرجانی و سواحل سفید جزیره را کشف کنید. جزیره تاکه‌تومی بخشی از پارک ملی ایریوموته ایشیگاکی است و به خانه های سنتی اوکیناوا، دیوارهای سنگی و خیابان های شنی خود شناخته شده است.

10. جزیره آوشیما

جزیره گربه آوشیما

جزیره آوشیما که به عنوان جزیره گربه نیز شناخته می شود، یک جزیره ای آرام و خلوت است که ساحل اهیمه در این جزیره قرار دارد. آوشیما بهشت دوستداران گربه است و قبل‌ها، برای کمک به ماهیگیران محلی به این جزیره آورده شده اند. حدود دویست گربه وحشی در این جزیره وجود دارود که به علت افت تجارت ماهی ساردین، تعداد گربه های جزیره نیز کمتر شده است.

بخوانید  شکوفه های گیلاس ژاپن

جمع بندی

ژاپن دارای هزاران جزیره بی نظیر است که بسیاری از آنها به حدی بکر هستند که شاید کمتر بازدید کننده ای در طول سال داشته باشند. برخی از این جزایر نیز به علت زیبایی منحصر به فرد خود و زیرساخت های گردشگری، بسیار مشهور شده اند و سالانه صدها هزار گردشگر از این جزایر بازدید می کنند. در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین جزایر ژاپن را معرفی کنیم که ارزش بازدید دارند و می توانید آنها را در لیست مقاصد خود قرار دهید. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: TravelandLeisure

UniqueJapanTours

مجله Times

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *