تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

جاهای دیدنی هاکونه

فهرست مطالب

شاید باور نکنید که یک مکان جادویی در کوه های ژاپن وجود دارد که می توانید در یک چشمه آب گرم استراحت کنید و یک لیوان شراب قرمز در کنار شما باشد‌. بعد از آن امکان گشت با کشتی کروز و بازدید از موزه های هنری با آثار هنرمندان معروف داشته باشید. اینجا هاکونه است! ممکن است شبیه رویا به نظر برسد، اما اینها جاهای دیدنی هاکونه هستند.

هاکونه تنها 100 کیلومتری با توکیو فاصله دارد و به لطف سیستم ریلی عالی ژاپن، بازدید از هاکونه بسیار راحت است. در این مقاله می خواهیم به ۸ مورد از جاهای دیدنی هاکونه بپردازیم.

جاهای دیدنی هاکونه

هاکونه از مهم ترین جاهای دیدنی ژاپن است که خانه موزه‌ها و گالری‌های بسیاری می باشد. بنابراین مهم ترین جاهای دیدنی هاکونه با هنر پیوند خورده است. اگر علاقه مند به هنر هستید، چه هنر کلاسیک یا مدرن یا دنبال مکان‌های هنری برای کاوش باشید، هاکونه شهری است که باید از آن دیدن کنید. میتوانید آثار مونه و رنوار را در موزه هنر پولا ببینید یا از پیکاسو و هنری مور در موزه فضای باز هاکونه لذت ببرید که دو نمونه از محبوب‌ترین موزه‌های هنری در ژاپن هستند. در ادامه با جاهای دیدنی هاکونه با ما همراه باشید.

۱. گشت با کشتی کروز در دریاچه آشی

گشت با کشتی کروز در دریاچه آشی

بازدید از جاهای دیدنی هاکونه بدون گشت با کشتی کروز در دریاچه آشی لطفی نخواهد داشت. یکی از برنامه های اصلی تور ژاپن، گشت در کشتی کروز به همراه یک شب اقامت در کشتی است. چند نوع وسیله نقلیه مختلف برای گشت وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. از جمله کشتی دزدان دریایی که ظرفیت صدها نفر را دارد، کشتی هیجان‌انگیز نینجا و قایق‌های قو دو نفره.

معبد نمادین هاکونه

یکی از کشتی های دزدان دریایی، کشتی “کوئین آشینوکو” است که یک کشتی لوکس کلاسیک با تزئینات چوبی از کف تا سقف است و با رنگ های زیبا تزئین شده است. در طول گشت ۲۵ دقیقه ای در اطراف دریاچه آشینوکو، از موتوهاکونه-کو تا توگندای-کو را خواهید دید. در طی مسیر، از کنار معبد نمادین هاکونه و معبد کوزوریو عبور می کنید و یکی از شگفت انگیز چشم اندازها در این گشت، پس زمینه کوه فوجی است.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن برای ایرانیان

۲. موزه شیشه هاکونه

موزه شیشه هاکونه

در حالی که در بسیاری از موزه‌های هنری عکاسی ممنوع است، اما این موزه، جایی است که می توانید عکس های زیبا بگیرید و لحظات خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. موزه شیشه هاکونه دارای تم شیشه ای کلاسیک ونیزی است و موردعلاقه خانواده سلطنتی در قرون وسطی بوده است. در این موزه شما به باغی وارد می شوید که با هزاران کریستال درخشان تزئین شده است.

جالب است که کریستال ها متناسب با تغییرات فصلی ساخته می شوند. در فصل زمستان می توانید از درختان سوسوکی که مخصوص پاییز هستند و درختان کاج کریسمسی لذت ببرید. هنگام فصل بهار، کریستال ها صورتی می شوند که نماد شکوفه های گیلاس ژاپن است.

۳. موزه لالیک هاکونه

موزه لالیک هاکونه

برای کسانی که عمیقا عاشق هنر هستند، موزه لالیک هاکونه بسیار مناسب است. موزه لالیک یک مجموعه کلاسیک است که بیش از 1500 شاهکار هنرمند فرانسوی، رنه لالیک را در خود جای داده است. هنگام ورود به موزه، حصیری سبز رنگ به شما خوشامد می گوید و شما را به سمت ورودی موزه اصلی هدایت می کند. در موزه منتظر بطری های عطر، جواهرات و دکوراسیون داخلی با طراحی زیبا باشید. یکی از خصوصیات عجیب موزه لالیک، گنجاندن حشرات در طراحی با ظرافت و خلاقیت تمام بود.

نکته: عکاسی در داخل موزه مجاز نیست.

۴. معبد چوانجی

معبد چوانجی

اگر در اواخر تابستان یا فصل پاییز از هاکونه بازدید می کنید، بهترین زمان برای دیدن معبد چوانجی با درختان افرا است. وقتی غرق تماشای رنگ ها می شوید، آرامشی به شما القا می شود که می توانید ساعت ها صرف قدم زدن در مجموعه معبد چوانجی بکنید.

بخوانید  معابد ژاپن

۵. پارک گورا

پارک گورا هاکونه

یکی از جاهای دیدنی هاکونه به شما احساس حضور در اروپا را می دهد، پارک گورا است. این پارک قدیمی با چشم‌انداز به سبک فرانسوی در سال 1914 افتتاح شد. در گورا در پیچ و خم باغ رز قدم بزنید و از رایحه گل ها و منظره زیبا لذت ببرید. گاها بایستید و رزها را از نزدیک بو کنید و ادامه دهید. در پارک گورا یک فواره بزرگ زیبا وجود دارد که در آن رنگ های لاجوردی زیبا با رنگ آبی آسمان روز، رقابت می کنند.

۶. اواکودانی

اواکودانی

اواکودانی یکی از مهم ترین جاهای دیدنی هاکونه است. در این منطقه قطعا تحت تأثیر منظره باشکوه این دهانه سورئال قرار خواهید گرفت که بخارهای سولفوریک از هر طرف آن مشاهده می شوند.

۷. باغ یوشیکه ریوکان

باغ یوشیکه ریوکان

یوشیکه ریوکان محبوب ترین ریوکان در هاکونه است که دارای 6 چشمه آب گرم است و توصیه می کنیم که اگر قصد اقامت شبانه در هاکونه را دارید، این ریوکان را انتخاب کنید. اگر می خواهید تنها از جاهای دیدنی هاکونه بازدید کنید، باغ زیبای ژاپنی اینجا یعنی سانگتسون را از دست ندهید. سانگتسون یک باغ ویلایی است که جاذبه های گردشگری مختلف را بازسازی می کند. باورش سخت است که چنین باغ بزرگی در داخل یک ریوکان قرار گرفته باشد!

بخوانید  بهترین هتل های ژاپن

۸. خانه گیشا در هاکونه

خانه گیشا در هاکونه

اگر قصد ملاقات یک گیشا در ژاپن را دارید، به خانه گیشا در هاکونه بروید. این مکان یوموتو کنبان نام دارد و در آن یک گیشا به تمرین و اجرا می پردازد. اجرای گیشا تنها در زمان های خاصی است و اگر هنگام سفر شما تعطیل نباشد، می‌توانید اجرای گیشا و بازی‌های سنتی با گیشا را با توضیحات انگلیسی تماشا کنید و در پایان، یک جلسه صحبت کوتاه داشته باشید. همه این ها تنها با قیمت 2000 ین (حدود ۱۵ دلار).

حتی اگر نمی توانید به زبان ژاپنی صحبت کنید، باز هم می‌توانید از صحبت کردن با گیشا لذت ببرید. این یک فرصت بسیار مناسب و کمیاب برای تماشای زندگی یک گیشا است.

9. چشمه های آبگرم طبیعی انسن

چشمه آبگرم طبیعی هاکونه

چشمه‌های آب گرم طبیعی که در ژاپن به نام انسن شناخته می‌شوند، در سراسر ژاپن یافت می‌شوند و یکی از آرامش‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در این کشور داشته باشید. هاکونه به شهر چشمه های آبگرم طبیعی معروف است و بیشتر مهمان‌خانه‌های سنتی و هتل‌ها، چشمه‌های آب گرم مخصوص به خود را دارند. معمولاً در فضای باز یا سرپوشیده و اغلب با امکان رزرو برای استفاده انحصاری مهمانان.

بهترین تجربه انسن در طول پاییز است. وقتی که در هوای خنک، در یک انسن روباز با مناظر درختان قرمز، زرد و نارنجی استراحت می کنید. هاکونه همچنین دارای انسن های عمومی نیز می باشد.

10. تله کابین هاکونه

تله کابین هاکونه

برای تجربه تله کابین در هاکونه، گزینه های متنوعی وجود دارد اما محبوب ترین آنها، از ایستگاه سونزان تا ایستگاه توگندای است. این تله کابین حدود 35 دقیقه طول می کشد ودر یک روز صاف، مناظری عالی از فوجی و دریاچه آشی را می توانید تماشا کنید.

11. قطار کوهستانی هاکونه توزان

ایستگاه قطار هاکونه توزان

قطار هاکونه از ایستگاه هاکونه-یوموتو تا ایستگاه گورا، یک تجربه قطار کوهستانی لذت بخش است که 35 دقیقه طول می کشد و در قدیمی ترین خط قطار کوهستانی ژاپن قرار دارد. اگر در پاییز به هاکونه سفر می کنید، حتما این قطار را تجربه کنید و از مناظر زیبای پاییزی در طول مسیر لذت ببرید.

12. قلعه اوداوارا

قلعه اوداوارا

قلعه اوداوارا که قلعه ای زیبا و مربوط به قرن پانزدهم است، یکی از جاهای دیدنی هاکونه به شمار می رود. اوداوارا مانند بسیاری از قلعه‌های ژاپن، با دستور دولت میجی در قرن نوزدهم تخریب شد اما سپس در سال 1960 بازسازی شد و ساختار آن بر اساس نقشه ها و مدل های تاریخی اصلی قلعه است. قلعه اوداوارا در هر زمان از سال را ارزش بازدید دارد؛ به خصوص در فصل بهار که درختان گیلاس و آلو شکوفه می دهند و مناظر فوق العاده از قلعه ارائه می دهند.

جمع بندی

شهر هاکونه بخشی از پارک ملی فوجی-هاکون-ایزو است که کمتر از صد کیلومتر با توکیو فاصله دارد. این شهر به خاطر موزه های هنری باشکوه، چشمه های آب گرم، زیبایی های طبیعی و چشم انداز دریاچه آشینوکو در نزدیکی کوه فوجی مشهور است، یکی از محبوب ترین مقاصد در میان گردشگران است. دلایل زیادی برای بازدید از هاکونه وجود دارد که سعی کردیم در قالب جاهای دیدنی هاکونه بیان کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

 

منابع: hakone-japan

SnowMonkeyResorts

NOMADasaurus

Japan-Guide

4.9/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *