تور ویتنام

narvan logo

منطقه دوتونبوری قلب اوساکا

منطقه دوتونبوری قلب اوساکا

منطقه دوتونبوری در اوساکا

فهرست مطالب

منطقه دوتونبوری را قلب اوساکا می نامند که معروف‌ترین جاذبه گردشگری این شهر می باشد. دوتونبوری به‌خاطر چراغ‌های نئونی درخشان و زیبا و شب های زنده اش شهرت دارد و نورهایی که از سطح کانال دوتونبوری منعکس می شوند، جلوه بسیار زیبایی دارند. قلب روشن اوساکا، یک منطقه رنگارنگ و پر از تبلیغات بنری خلاقانه است که در سفر به ژاپن و بازدید از شهر اوساکا توصیه می شود. دوتونبوری همچنین به خاطر کافه ها و رستوران های خود شهرت دارد و بهترین منطقه اوساکا برای تجربه زندگی شبانه است. با معرفی این محله و جاذبه های گردشگری آن همراه نارون باشید.

منطقه دوتونبوری کجاست؟

منطقه دوتونبوری کجاست؟

اصطلاح “دوتونبوری” مربوط به منطقه ای در شهر اوساکا ژاپن است که هم به کانال دوتونبوری و هم به خیابان های آن اشاره دارد که از پل دوتونبوری‌باشی تا پل نیپون‌باشی را در بر می گیرد. این محله را می توان در منطقه مینامی یا جنوب اوساکا یافت و از ایستگاه مترو نامبا قابل دسترسی است.

بازدید از دوتونبوری در روز نیز جذابیت خاص خود را دارد اما اصلی ترین دلیل بازدید از آن، به خاطر چراغ های نئونی بسیار است که به شما این حس را می دهند که انگار شهر اوساکا هرگز نمی خوابد! در تور ژاپن نارون، محله دوتونبوری در لیست مقاصد اوساکا قرار دارد و یک بازدید شبانه از این منطقه خواهیم داشت.

تاریخچه محله دوتونبوری

محله دوتونبوری از تاریخ طولانی و غنی برخوردار است. در سال 1612، یک تاجر تمام سرمایه زندگی خود را روی منحرف کردن رودخانه و ساخت کانال سرمایه گذاری کرد. با این حال، هرگز نتوانست این پروژه را تکمیل کند و به خاطر وقوع جنگ، کار بر روی سیستم کانال متوقف شد. این تاجر در سال 1615 در جنگ کشته شد اما پسرعموهای او، در عرض یک سال کانال را تکمیل کردند و آن را به افتخار “دوتون”، تاجر کشته شده، دوتونبوری نام گذاشتند. به معنی “کانال دوتون”.

بخوانید  بهترین هتل های اوساکا

تاسیس کانال دوتونبوری، باعث رونق اقتصادی در این منطقه شد. به طوری که تا سال 1626، دوتونبوری به یک منطقه تفریحی و تجاری تبدیل شد. منطقه دوتونبوری در دوران اوج خود میزبان انواع تئاترها بود و رستوران‌ها و کافه های زیادی در دو طرف کانال احداث شد. از آن زمان، محله دوتونبوری تبدیل به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اوساکا شده است.

جاذبه های گردشگری دوتونبوری

جاذبه های گردشگری دوتونبوری

منطقه دوتونبوری مجموعه ای از فعالیت ها را ارائه می دهد که می توانید انجام دهید. توصیه می کنیم که شبانه به یک پیاده روی در پیاده‌روهای حاشیه کانال بروید و از تماشای تابلوهای نئونی لذت ببرید. قایق سواری در کانال نیز، یک تجربه به یادماندنی خواهد بود. اگر وقت زیادی را می توانید به بازدید از دوتونبوری اختصاص دهید، در ادامه به معرفی فعالیت های سرگرم کننده در این منطقه می پردازیم:

بیلبورد گلیکو، معروف ترین نماد دوتونبوری

بیلبورد مرد دونده گلیکو

اگر بخواهیم معروف ترین تابلو نئونی دوتونبوری را معرفی کنیم، قطعا به بیلبورد «مرد دونده» از شرکت شیرینی‌سازی گلیکو می پردازیم. این بیلبورد معروف، از سال 1935 به یکی از نمادهای دوتونبوری تبدیل شده است.

این بیلبورد یک تابلوی 20 در 10 متر است که مردی را نشان می دهد که با دستانش به نشانه پیروزی در یک مسیر آبی می دود. این تابلو، ششمین نسخه از تابلو است که در سال 2014 با نورپردازی LED بازسازی شد. با این حال، اولین تابلوی گلیکو در سال 1935 نصب شد و در طول سال ها به نقطه عطفی دوست داشتنی در منطقه دوتونبوری تبدیل شده است. دلقک درام‌نواز و خرچنگ کانی دراکو نیز در اطراف بیلبورد گلیکو قرار دارند.

تئاتر شوچیکوزا

تئاتر شوچیکوزا

شوچیکوزا یکی از معدود تئاترهای باقیمانده دوتونبوری است و بمباران هایی که در طول جنگ جهانی دوم رخ داد، باعث نابودی بیشتر تئاترهای این منطقه شد. به تماشای یک نمایش در شوچیکوزا بروید که نمایشنامه‌های کلاسیک ژاپنی مانند کابوکی، اپرا و آثار مدرن، مانند نمایشنامه‌های موزیکال در اینجا اجرا می شود. همچنین می توانید از کمدی کلاب ها و بارهای کارائوکه در این نزدیکی، لذت ببرید.

بخوانید  یونیورسال استودیو ژاپن در اوساکا

پل ابیسوباشی

پل ابیسوباشی

پل ابیسوباشی در زیر بیلبورد معروف مرد دونده قرار دارد و یک مکان زیبا برای استراحت و قدم زدن است. از طریق پل ابیسوباشی می توانید به معبد ابیسو بروید و همچنین از مراکز خرید شینسای‌باشی-سوجی و ابیسوباشی-سوجی بازدید کنید.

موزه کونامون

موزه کونامون

موزه کونامون یک ساختمان چهار طبقه در خیابان دوتونبوری است و در آنجا می توانید برای خود تایوکاکی درست کنید. تاکویاکی یک غذای معروف ژاپنی است که منشا آن شهر اوساکا می باشد. تایوکاکی کوفته اختاپوس خوش مزه است و در طبقه اول موزه کونامون، در رستوران معروف تاکویاکی می توانید غذا بخورید. حتی می توانید تاکویاکی خود را در اینجا با استفاده از تجهیزات حرفه ای درست کنید. در طبقه دوم، می توانید درباره تاریخچه دوتونبوری، نامبا، تاکویاکی و سس تاکویاکی اطلاعات کسب کنید. طبقه سوم کونامون، به تمرین ساخت ماکت تایوکاکی با موم اختصاص دارد.

بخوانید  موزه های ژاپن

تور غذا و آشنایی با فرهنگ غذای دوتونبوری

فرهنگ غذای دوتونبوری

دوتونبوری دارای فرهنگ غذاخوری منحصر به فرد خود است و برخی از بهترین رستوران های اوساکا در این منطقه واقع شده اند. اصطلاحی در زبان ژاپنی با عبارت “kuidaore” وجود دارد که به این معناست: « آنقدر بخورید تا زمانی که زمین بخورید!». اصطلاح دیگری وجود دارد که به این شکل ترجمع می شود: «آنقدر برای غذا خرج کنید که ورشکسته شوید». این اصطلاحات در مورد منطقه دوتونبوری به کار می روند و علاقه مندان به غذا، از تنوع رستوران ها و غذاهای موجود در این منطقه شگفت زده خواهند شد.

برخی از بهترین رستوران های دوتونبوری عبارتند از: رستوران هاریجو برای خوردن گوشت گاو ژاپنی. زوبورا-یا که غذای ماهی پف کرده آن شهرت دارد و کوشیکاتسو داروما، یکی از بهترین کباب فروشی های منطقه و کوکورا که کوفته‌های اختاپوس مخصوص ارائه می کند. همچنین غذاهای خیابانی متنوعی در محله دوتونبوری می توانید پیدا کنید.

رستوران خرچنگ کانی دوراکی

همچنین علاوه بر غذاهای خوشمزه، دوتونبوری به دلیل تابلوهای نئونی خلاقانه رستوران هایش معروف است. رستوران خرچنگ کانی دوراکی یکی از این رستوران ها است که توسط یک خرچنگ غول پیکر در ویترین ساختمان تبلیغ می شود. کانی دوراکو یکی از محبوب ترین رستوران های دوتونبوری است و برای صرف یک وعده غذا، ممکن است سه ساعت در صف انتظار بمانید. پس برای رفتن به این رستوران، رزرو قبلی توصیه می شود.

بخوانید  بهترین کافه های ژاپن

جمع بندی

منطقه دوتونبوری که در امتداد کانالی به همین نام قرار دارد، خیابانی در منطقه نامبا شهر اوساکا است که مرکز زندگی شبانه شهر می باشد. این منطقه انفجاری از چراغ‌های نئونی، غذاهای خیابانی متنوع، حال‌وهوای، کلاب‌ها، فروشگاه‌ها و بارهای بسیار است. اگر به شهر اوساکا سفر می کنید، بازدید از این منطقه را فراموش نکنید. در این مطلب، به معرفی دوتونبوری و برخی از بهترین فعالیت های سرگرم کننده در اینجا پرداختیم. امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید. دیدگاه ارزشمند خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: JRailPass

OsakaStation

JapanTravel

JapanWonderTravel

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *