تور ویتنام

narvan logo

برج توکیو اسکای تری

برج توکیو اسکای تری

توکیو اسکای تری

فهرست مطالب

توکیو اسکای تری بلندترین برج توکیو و ژاپن است که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و با داشتن بلندترین سکوی رصد توکیو با ارتفاع 450 متر، اهمیت گردشگری فوق العاده ای دارد. بنابراین اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، بازدید از این برج را از دست ندهید. در این مطلب می خواهیم به بررسی مفصل این برج، کارهایی که می توانید در آن انجام دهید، مراکز خرید و کافه/رستوران های توکیو اسکای تری می پردازیم.

بخوانید  تور ژاپن پاییز 1403

برج توکیو اسکای تری

برج توکیو اسکای تری

برج توکیو اسکای تری بلندترین ساختمان ژاپن با ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر و سومین ساختمان بلند جهان پس از برج خلیفه دبی و مردکا 118 در کوالالامپور پایتخت مالزی است و از دیدگاه گردشگری، آن را تبدیل به یکی از مهمترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل می کند. این برج همچنین به دلایل فنی، بلندترین برج مستقل جهان نامیده می شود.

نکته جالب درباره برج توکیو اسکای تری این است که با اصل سازه های پاگودا ساخته شده است و برای حفظ ارزش های فرهنگی ژاپن، از آن استفاده شده است.

در حالی که برج اسکای تری به عنوان یکی از جاهای دیدنی توکیو شناخته می شود، اما کاربرد اصلی آن به عنوان برج پخش است و برای پخش کانال های تلویزیونی و رادیویی مختلفی استفاده می شود.

کارهایی که باید در توکیو اسکای تری انجام دهید

برج اسکای تری، اهمیت ویژه ای در سفر به توکیو دارد و جاذبه اصلی آن، منظره خیره کننده از دیدبانی های آن است. این برج دو عرشه اصلی دارد: عرشه Tembo در ارتفاع 350 متر و عرشه Tembo Galleria در ارتفاع 450 متر. بسته به بودجه ای که می خواهید برای بازدید از اسکای تری اختصاص دهید، می توانید از این عرشه ها بازدید کنید.

بازدید از عرشه تمبو

عرشه تمبو توکیو اسکای تری

عرشه تمبو با 350 متر ارتفاع، یک چشم انداز وسیع از شهر توکیو را ارائه می دهد. این منظره فوق‌العاده از شهر را به شما می‌دهد و اگر در روزهای صاف بازدید کنید، چشم انداز زیبایی به سمت کوه فوجی خواهید داشت. در عرشه تمبو، بخشی با کف شیشه ای وجود دارد و همچنین کافه، رستوران و فروشگاه سوغاتی نیز خواهید یافت.

بازدید از عرشه تمبو گالریا

عرشه تمبو گالریا

عرشه تمبو گالریا، ۱۰۰ متر بالاتر از عرشه تمبو قرار دارد و بنابراین، چشم انداز شهر توکیو را می توانید از ارتفاعات بالاتری تماشا کنید. واقعیت این است که اگر می خواهید بودجه کمتری را اختصاص دهید، خیلی نگران تفاوت چشم اندازهای دو عرشه نباشید. چرا که از این ارتفاعات، چشم انداز شهری چندان متفاوت نیست.

اما شما تا اینجا که آمده اید، شاید دوست داشته باشید، بلندترین دیدبانی به شهر توکیو را تجربه کنید و مناظر این شهر را از بلندترین ارتفاع عرشه دیدبانی بنگرید. پس در این صورت بلیط عرشه تمبو گالریا را تهیه کنید.

بلیط توکیو اسکای تری

دو نوع بلیط توکیو اسکای تری وجود دارد: بلیط امروز و پیش خرید بلیط برای چند روز آینده. بلیط هایی که از قبل به صورت آنلاین خریداری می شوند، ارزان تر هستند اما باید روز و ساعتی را که قصد بازدید از آن را دارید، دقیق انتخاب کنید. پس باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا فرصت و هزینه بازدید خود را از دست ندهید. همچنین افرادی هستند که از قبل بلیط تهیه کرده و نتوانسته اند بازدید کنند و بلیط توکیو اسکای تری را با تخفیف بیشتری می فروشند.

قیمت بلیط توکیو اسکای تری چقدر است؟

قیمت بلیط عرشه تمیو بین ۱۲ تا ۱۵ دلار است و قیمت بلیط های ترکیبی -هم برای دیدبانی تمبو و هم برای تمبو گالریا- ۱۸ تا ۲۳ دلار می باشد.

قیمت پیش خرید بلیط های چند روز آینده و همچنین بازدید در روزهای وسط هفته ارزان تر است. همچنین برای کودکان 6 تا 11 ساله و 12 تا 17 ساله تخفیف هایی وجود دارد و بازدید برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. قیمت بلیط توکیو اسکای تری در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات ملی ژاپن بالاتر است.

برای پیش خرید بلیط توکیو اسکای تری از چند روز قبل، می توانید به وبسایت های مختلفی مراجعه کنید. یکی از این وبسایت های معتبر، Tokyo-Skytree.jp است که قیمت های مناسبی را ارائه می دهد. برای خرید بلیط اسکای تری، روی این لینک کلیک کنید.

ساعت کاری برج توکیو اسکای تری

توکیو اسکای تری از ساعت 10 صبح تا 21 شب باز است و امکان ورود به عرشه تمبو تا ساعت 20:00، امکان پذیر است. همچنین برخی از رستوران های سولامچی که یک مرکز خرید در توکیو اسکای تری است‌، از ساعت 11 صبح تا 23 شب باز هستند. توصیه می کنیم یک وعده شام بی نظیر را در این رستوران تجربه کنید.

خرید در توکیو اسکای تری: مرکز خرید سولاماچی

مرکز خرید سولاماچی

مرکز خرید سولاماچی که به معنای Tokyo Skytown است، یک مرکز خرید بزرگ با صدها فروشگاه است و دارای تنوع وسیعی می باشد. در این فروشگاه ها می توانید برای خود خرید کنید یا از فروشگاه های سوغاتی، سوغات ژاپن را تهیه کنید.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

کافه ها و رستوران های توکیو اسکای تری

رستوران سولاماچی

یک کافه و رستوران در عرشه تمبو به نام موساشی وجود دارد، اما طبیعتا هزینه یک وعده غذایی یا نوشیدنی در این ارتفاع گران خواهد بود. اما اگر می خواهید یک وعده غذا یا نوشیدنی در توکیو اسکای تری میل کنید، کافه رستوران های مرکز خرید سولاماچی را توصیه می کنیم که مقرون به صرفه تر هستند.

اکثر کافه‌ها و رستوران‌های سولاماچی، کافه رستوران های زنجیره ای و شعبه‌ای از رستوران‌های معروف هستند که می توانید از آیتم های آنها لذت ببرید.

بخوانید  بهترین کافه های ژاپن

رستوران موساشی: اسکای رستوران ۶۳۴

اسکای رستوران ۶۳۴

رستوران موساشی یا Sky Restaurant 634 یک رستوران بی نظیر در ژاپن در ارتفاع 345 متری است که در عرشه دیدبانی تمبو قرار دارد. علاوه بر بازدید از عرشه تمبو، می توانید از یک وعده غذایی لوکس با مناظر دیدنی از توکیو لذت ببرید.

اسم اسکای رستوران از ارتفاع برج توکیو اسکای تری گرفته شده است که دقیقا ۶۳۴ متر ارتفاع دارد‌. همچنین منطقه ای که توکیو اسکای تری در آن قرار دارد، زمانی به نام موساشی شناخته می شد و هجاهای نام این منطقه، با اعداد مو (۶)، سا (۳) و شی (۴) مطابقت دارد و احتمالا فلسفه انتخاب ارتفاع ۶۳۴ متری برای این برج، پشت این مسئله نهفته است.

رستوران اسکای ۶۳۴ برای ناهار و شام باز است. نکته جالب این است که هزینه ای که برای شام می پردازید، حدود ۲ برابر هزینه همان آیتم برای ناهار است! برای مثال برای میابی در تایم ناهار حدود ۷۵ دلار باید بپردازید اما اگر برای شام بخواهید میابی میل کنید، قیمت آن ۱۵۰ دلار خواهد بود. البته ۱۰ درصد هزینه ارزش افزوده را نیز باید بپردازید. هزینه نوشیدنی ها نیز میانگین ۱۵ دلار می باشد.

برای مشاهده منوی رستوران اسکای ۶۳۴ روی این لینک کلیک کنید.

نقاط تماشای اسکای تری از شهر توکیو

ویو اسکای تری از آساکوسا

آیا می خواهید مناظر خوبی از خود اسکای تری داشته باشید؟ محله آساکوس دارای یکی از بهترین نقاط برای تماشا و عکاسی از برج است که در نزدیکی رودخانه سومیدا قرار دارد. همچنیم معبد سنجوسی که یکی از معروف ترین معابد ژاپن است، در محله آساکوسا قرار دارد و علاوه بر تماشای برج اسکای تری، می توانید از جاذبه های گردشگری این محله بازدید کنید.

ویو اسکای تری از معبدی در آساکوسا

بخوانید  بهترین هتل های توکیو

جمع بندی

برج توکیو اسکای تری با ارتفاع ۶۳۴ متر بلندترین برج ژاپن و سومین برج بلند در جهان است. به واسطه عرشه های دیدبانی که در ارتفاع های ۳۵۰ و ۴۵۰ متری برج وجود دارد، برج توکیو اسکای تری اهمیت گردشگری فوق العاده ای برای توکیو ایجاد کرده است. در این مطلب، تمام نکات بازدید از برج و تهیه بلیط آن را بررسی کردیم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

 

منابع: TokyoCheapo

AppetiteForJapan

Tokyo-Skytree.jp

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *