تور ویتنام

narvan logo

استادیوم ماراکانا، معروف ترین استادیوم برزیل کجاست؟

استادیوم ماراکانا، معروف ترین استادیوم برزیل کجاست؟

استادیوم ماراکانا معروف ترین استادیوم برزیل

فهرست مطالب

اگر طرفدار واقعی فوتبال هستید، هرگز در سفر به برزیل، تماشای فوتبال در استادیوم ماراکانا را از دست ندهید. ماراکانا با سابقه برگزاری دو فینال جام جهانی، مهم‌ترین استادیوم فوتبال برزیل و یکی از معروف ترین ورزشگاه‌های آمریکای جنوبی در جهان است. پس اگر می خواهید به برزیل سفر کنید، برنامه تماشای فوتبال را نیز در پلن سفر خود قرار دهید. در تور برزیل نارون اکوتور نیز در صورت وجود بازی، برای تماشای فوتبال به استادیوم خواهیم رفت. در اینجا قصد داریم ماراکانا را معرفی کرده و نکات تهیه بلیط و تماشای یک مسابقه فوتبال در این استادیوم را بررسی می کنیم. حال خود را در ریودوژانیرو تصور کنید و با ما همراه باشید.

چگونه به استادیوم ماراکانا برویم؟

استادیوم ماراکانا در شرق ریودوژانیرو و در محله ای به نام ماراکانا واقع شده است. شهرت این استادیوم، باعث شده است که ماراکانا به یکی از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو تبدیل شود. راه های زیادی برای رفتن به ماراکانا وجود دارد و با حمل و نقل عمومی به راحتی می توان به استادیوم رسید. در زیر همه روش های حمل و نقل را بررسی کرده ایم:

مترو: یک ایستگاه مترو در نزدیکی استادیوم وجود دارد که ماراکانا نامیده می شود. این ایستگاه متعلق به خط 2 است که حومه ریودوژانیرو را به مرکز شهر متصل می کند. اگر در خط 1 سوار مترو می شوید، می توانید به راحتی خطوط را از “ایستگاه بوتافوگو” به بعد تعویض کنید.

اتوبوس: خطوط اتوبوس زیادی وجود دارد که در نزدیکی استادیوم توقف دارند. توصیه می کنیم که در منطقه ای که قرار دارید، از نقشه گوگل استفاده کنید تا از نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به شما و توقف آن در نزدیکی استادیوم آگاه شوید.

تاکسی یا اوبر: رفتن به استادیوم ماراکانا با تاکسی یا اوبر یک گزینه مناسب است. هم قیمت خوبی دارد و هم در زمان مناسبی به استادیوم می رسید. اگر در ساحل کوپاکابانا هستید، با پرداخت 5 الی 6 دلار با تاکسی یا اوبر می توانید به ماراکانا بروید.

ماشین شخصی: اگر در ریو ماشین کرایه کرده اید، می توانید با ماشین شخصی هم از استادیوم ماراکانا دیدن کنید. برای گشت در ورزشگاه ماراکانا، باید وارد گیت شماره 2 شوید تا ماشین خود را در پارکینگ خصوصی داخل استادیوم پارک کنید. قیمت پارکینگ برای خودروها حدود 7.5 دلار است. توصیه می کنیم که در روزهایی که بازی فوتبال وجود دارد، از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. چرا که پارکینگ خیلی سریع پر می‌شود.

محتوای مرتبط:  مجسمه مسیح در برزیل: معروف ترین نماد ریودوژانیرو

قیمت بلیط تور ورزشگاه ماراکانا

قیمت بلیط تور ورزشگاه ماراکانا

ورزشگاه ماراکانا هر روز از ساعت 8:30 تا 16:30 برای بازدید از استادیوم در دسترس است. در این تور، افرادی وجود خواهند داشت که شما را در طول بازدید راهنمایی می کنند اما هر بازدید کننده به طور مستقل تور را انجام می دهد. در ادامه قیمت تور استادیوم ماراکانا را می بینید:

قیمت تور کامل: 12.5 دلار

نیم بها: 6.5 دلار

طبق قانون در برزیل، به دانش‌آموزان، افراد بالای 60 سال، کودکان بین 6 تا 10 سال، افراد دارای هر گونه معلولیت و همراهان آنها نیم بها توصیه می‌شود.

بلیط تور ورزشگاه ماراکانا را از کجا بخریم؟

بلیط های تور ورزشگاه ماراکانا را می توانید به صورت آنلاین یا از باجه بلیط در ورودی خریداری کنید. در هر دو حالت قیمت ها یکسان است. تفاوتی که وجود دارد، این است که در صورت رزرو آنلاین در زمان خود صرفه جویی می کنید.

محتوای مرتبط:  پله های سلرون، پلکان رنگارنگ و معروف ریو

تور ورزشگاه ماراکانا شامل چه مواردی می شود؟

تور ورزشگاه ماراکانا

در گشت ورزشگاه ماراکانا، از مناطق زیر دیدن خواهید کرد:

  • گالری موزه شامل پیراهن و امضا، تالار مشاهیر، و سایر موارد یادگاری،
  • رختکن با پیراهن برخی از مشهورترین بازیکنان برزیلی. همچنین می توانید وارد اتاقی شوید که بازیکنان در طول روز بازی از آن، برای گرم کردن خود استفاده می کنند.
  • دسترسی به زمین، نیمکت مربیان و بخشی از صندلی‌ها. شما از همان ورودی بازیکنان برای دسترسی به زمین استفاده خواهید کرد که احساس فوق العاده ای دارد.

این تور در مجموع حدود 45 دقیقه طول می کشد اما بسته به مدت زمانی دارد که برای بازدید و گرفتن عکس صرف می کنید. تور با قسمت موزه شروع می شود و در زمین بازی با احساس های بی نظیر به پایان می رسد. وقتی که وارد زمین بازی می شوید و خود را بازیکنی تصور می کنید که وارد زمینی با 80 هزار نفر تماشاگر می شوید، وصف ناپذیر است. حتی تصور اینکه بازیکنان در محاصره چنین جمعیتی چه حسی دارند، سخت است.

تماشای مسابقه فوتبال در استادیوم ماراکانا

تماشای فوتبال در استادوم ماراکانا

اگر می خواهید خارج از تور و در قالب تماشای مسابقه، ماراکانا را تجربه کنید، باید در زمان یک مسابقه جذاب به این استادیوم بروید. ورزشگاه ماراکانا در اختیار دو تیم فلامنگو و فلومیننزه است. بنابراین می توانید برای بازی یکی از این دو تیم در ورزشگاه باشید. برای تهیه بلیط مسابقه فوتبال در ماراکانا، می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

بلیط های خود را با استفاده از وب سایت های رسمی Flamengo یا Fluminense خریداری کنید.

بلیط های خود را به صورت حضوری در باجه بلیط واقع در گیت 1 در ماراکانا خریداری کنید. می توانید در همان روز و چند ساعت قبل از مسابقه نیز بلیط را تهیه کنید اما توصیه ما یک روز قبل از مسابقه است.

بلیط های خود را به صورت حضوری از باجه بلیط در Clube do Flamengo، در محله ای به نام Gavea خریداری کنید. لیست فروشگاه های مجاز معمولاً قبل از بازی در وب سایت های رسمی Flamengo و Fluminense فهرست می شود.

اگر به موقع موفق به تهیه بلیط نشدید، می توانید شانس خود را برای خرید بلیط از افرادی که قبل از بازی و پشت در استادیوم می فروشند، امتحان کنید. این گزینه اصلا توصیه نمی شود. چرا که غیرقانونی است و تلاش‌های زیادی برای کاهش چنین رویه‌ای صورت گرفته است.

محتوای مرتبط:  کارناوال ریو

کدام صندلی های استادیوم را انتخاب کنیم؟

صندلی‌های ماراکانا به چهار بخش تقسیم می‌شوند:

بخش شمال جایی است که هواداران فلامینگو هستند

جنوب جایی است که هواداران فلومیننزه قرار می گیرند.

شرق و غرب صندلی‌های به اصطلاح «خنثی» هستند و معمولا برای بازدیدکنندگان مناسب تر است. چرا که می توانند به بازی و هواداران دو تیم، زاویه دید خوبی داشته باشند. اما اگر می خواهید که خود را قاطی هواداران یکی از تیم ها کرده و هیجان بازی را از نگاه آنها تجربه کنید، جایگاه تماشاگران یکی از تیم ها را انتخاب کنید.

 

منابع: MaukaTravels

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *