تور ویتنام

narvan logo

ساحل کوپاکابانا، معروف ترین ساحل ریودوژانیرو

ساحل کوپاکابانا، معروف ترین ساحل ریودوژانیرو

ساحل کوپاکابانا

فهرست مطالب

ساحل منحنی کوپاکابانا معروف ترین ساحل ریودوژانیرو و یکی از زیباترین سواحل جهان است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به شهر ریودوژانیرو جذب می کند و یکی از مقاصد اصلی تور برزیل نارون اکوتور می باشد. به دلیل سواحل شنی زیبا با امواج جذاب و همچنین کیوسک‌ها، کافه‌ها و بارهای جذاب، هتل‌های بیشتری نسبت به هر محله دیگری در کنار ساحل یافت می‌شود و پنت‌هاوس‌های میلیون دلار در محله رنگارنگ کوپاکابانا وجود دارد. از نظر جمعیت، محله کوپاکابانا را می توان یک شهر کوچک در نظر گرفت.

ساحل کوپاکابانا کجاست؟

ساحل کوپاکابانا کجاست؟

ساحل کوپاکابانا یکی از بهترین سواحل ریو است و در انتهای شرقی ریودوژانیرو قرار دارد. با حدود 4 کیلومتر امتداد، شلوغ ترین ساحل ریو است و بسیاری از سلبریتی های معروف برزیل و آمریکای لاتین، عاشق این ساحل هستند. بازیکنان فوتبال  هیجان زده سرود تیم خود را به صدا در می آورند، گردشگران و مردم محلی نیز برای کاپیرینها در کیوسک ها صف می کشند. بچه‌های فاولا پابرهنه در ساحل روپایی می زنند و فروشندگان ساحلی اجناس خود را به فروش می گذارند.

چگونه به ساحل کوباکابانا برویم؟

راحت ترین دسترسی به ساحل کوپاکابانا از طریق مترو است. این ایستگاه تنها چهار بلوک با ساحل فاصله دارد و راهی مناسب برای رفت و آمد در شهر است. با تاکسی هم می توانید از هر جای شهر ریودوژانیرو، به ساحل کوپاکابانا بروید.

بخوانید  سواحل برزیل || بهترین و معروف ترین ساحل های کشور برزیل

چه کارهایی در ساحل کوپاکابانا انجام دهیم؟

غروب ساحل کوپاکابانا

در سفر به ریودوژانیرو، وقت زیادی را در ساحل کوپاکابانا می توانید سپری کنید. چرا که رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و هتل‌های زیادی در ساحل وجود دارد، از جمله کاخ معروف جهانی کوپاکابانا که مجلل‌ترین هتل ریودوژانیرو است. این هتل به دلیل سبک طراحی نئوکلاسیک جذاب، نقش اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی در ریو ایفا می کند. حتی ملکه الیزابت دوم در این هتل اقامت داشته است. اگر نمی خواهید که یک اقامت لوکس در این هتل داشته باشید، می توانید از یک وعده شام در Cipriani یا یک نوشیدنی در تراس کنار استخر لذت ببرید.

همچنین غذافروشی های سبک غربی، رستوران های دریایی و بارهای زیادی را در کیوسک های کنار دریا پیدا خواهید کرد؛ پس حتی لازم برای صرف غذا یا نوشیدنی هم لازم نخواهد که لباس شنای خود را عوض کنید. در ادامه می خواهیم به چند فعالیت که می توانید در ساحل یا نزدیکی آن انجام دهید، بپردازیم:

میدان بایرو پیکسوتو

در میدان کوچک Bairro Peixoto، برخی از مهم ترین سازه های هنر دکوی شهر ریو را خواهید دید. این سازه‌ها وقتی با نشانه‌های طراحی برزیلی آمیخته می‌شوند، مکان‌های معماری جذابی را ارائه می‌دهند. از تماشای این ساختمان ها لذت خواهید برد.

قلعه کوپاکابانا

قلعه کوپاکابانا

قلعه کوپاکابانا محل تلاقی ساحل کوپاکابانا و آرپوادور است. این قلعه مکانی عالی برای گرفتن عکس‌ های فوق العاده خلاقانه از ساحل می باشد. اگر از پارک آرپوادور کمی به سمت بالای صخره صعود کنید، مناظری عالی از سواحل ایپانما و لبلون نیز خواهید داشت.

ارتش برزیل در سال 1908 کلیسای قدیمی کوپاکابانا را تخریب کرد و به جای آن این قلعه را ساخت. جالب است که برای دفاع از شهر در برابر متجاوزان، توپ ها را در صخره مدفون نگه داشته بودند. در طول جشن سال نو میلادی، می توانید آتش بازی هایی از خطوط ساحلی قلعه را تماشا کنید.

باراتا ریبیرو 200

باراتا ریبیرو 200 که بنای تاریخی معروف در ریودوژانیرو است که فقط چند بلوک دورتر از ساحل قرار گرفته است. در مجاورت این بنای تاریخی مردم اقشار مختلف در ساختمان هایی به نام Cabeca de Porco (به اسپانیایی به معنای “سر خوک”) زندگی می کنند. اصطلاح Cabeca de Porco به آپارتمان های کوچکی اشاره دارد که در آن افراد مختلف زندگی می کنند. ساختمان Barata Ribeiro 200 به قدری معروف شد که پس از نامگذاری یک نمایشنامه محبوب به نام آن، مجبور شدند شماره آن را از 194 به 200 تغییر دهند.

بخوانید  جاهای دیدنی برزیل

لیدو

لیدو دارای سازه های هنر نو و نئوکلاسیک است که بین کاخ کوپاکابانا و خیابان معروف پرینسس ایزابل قرار دارد. این مکان بیشتر به خاطر یادبود پری دریایی دیدنی خود مشهور است. همچنین کلاب ها و بارهای برجسته زیادی برای تفریحات شبانه در لیدو وجود دارد، از جمله بار معروف Pussycat و Scotch Bar.

پیاده روهای موزاییک

پیاده روهای موزاییک کوپاکابانا

برل مارکس، معمار معروف برزیلی، در ساحل کوپاکابانا پیاده روهای موزاییکی را طراحی کرد. الگوی موج سیاه و سفید کوپاکابانا را می توان در اینجا یافت که نزدیک به خود ساحل است و به نمادی از شهر ریو و کل کشور برزیل تبدیل شده است.

لمه

اگر ساحل کوپاکابانا را به سمت شمال ادامه دهید، به ساحل شن های لطیف لمه خواهید رسید؛ جایی که خیابان پرینسس ایزابل مرز بین دو محله را تشکیل می‌دهد.

محله ماهیگیرها

محله ماهیگیرها یا Fisherman’s Corner، در نزدیکی بندر کوپاکابانا در انتهای Posto 6 ساحل کوپاکابانا قرار دارد؛ اینجا جایی است که مردم محلی به صورت روزمره به ماهیگیری، تجارت ماهی ها و فروش غذاهای دریایی تازه مشغول هستند.

جشن سال نو میلادی در ساحل کوپاکابانا

جشن سال نو میلادی در ساحل کوپاکابانا

در طول شب جشن سال نو میلادی، ساحل کوپاکابانا به بزرگترین محل برگزاری جشن در جهان تبدیل می شود. هر ساله 2 میلیون نفر از سراسر جهان به ریودوژانیرو سفر می کنند تا در جشن سال نو این شهر شرکت کنند. اگر مشکلی با شلوغی های زیاد در سفر و مسئله افزایش قیمت های زیاد در این بازه زمانی ندارید، حتما سفر به برزیل را برای جشن سال نو میلادی برنامه ریزی کنید. طبق سنت، اکثر مردم در شب سال نو لباس سفید می پوشند تا ارواح شیطانی را از خود دور کرده و وارد سال جدید شوند.

بخوانید  جشن ها و فستیوال های برزیل

آیا ساحل کوپاکابانا امن است؟

شب ساحل کوپاکابانا

ساحل کوپاکابانا در مجموع یک ساحل امن به شمار می رود اما این مسئله بیشتر در طول روشنایی روز صدق می کند. پس از تاریک شدن هوا، با وجود اینکه ساحل در شب نیز روشن است، اما توصیه نمی شود که به تنهایی در آنجا قدم بزنید. توصیه می کنیم که اگر قصد دارید که شب به ساحل بروید، سعی کنید نزدیک جمعیت و کیوسک های ساحلی باشید.

 

منابع: UnmissableTrips

TripAdvisor

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *