تور ویتنام

narvan logo

جشن ها و فستیوال های برزیل

جشن ها و فستیوال های برزیل

جشن ها و فستیوال های برزیل

فهرست مطالب

برزیل مترادف با شگفتی های طبیعی دیدنی است. کوه‌های خوش‌منظره، آبشارها و سواحل درخشان در کنار هم این فهرست را بهبود می‌بخشند و برزیل را به سرزمینی عجایب و محور تور آمریکای جنوبی تبدیل می کند. اما در کنار این زیبایی طبیعی، سنت‌ها، آیین‌ها و فرهنگ غنی، شور و نشاط گردشگری تور برزیل را افزایش می‌دهد؛ به طوری که جشن ها و فستیوال های برزیل، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

فستیوال های برزیل جنبه های رنگارنگ این کشور را به نمایش می گذارند که هر فردی از هر فرهنگی را مجذوب خود می کند.

محبوب ترین جشن ها و فستیوال های برزیل

در اینجا ۸ مورد از محبوب ترین و جذاب ترین جشن ها و فستیوال های برزیل را معرفی کرده و سپس به بررسی هر کدام می پردازیم:

  1. کارناوال ریودوژانیرو
  2. جشنواره کاچاچا
  3. اکتبرفست، بلومنائو
  4. سمانا سانتا، اورو پرتو.
  5.  Bonfim stairs washing، سالوادور
  6. جشنواره فولکلور پارینتینس
  7. لولاپالوزا، سائوپائولو
  8. جشنواره اپرا آمازوناس، مانائوس

1. کارناوال ریو، پر هیجان ترین فستیوال

 

کارناوال باشکوه ریودوژانیرو - نارون اکوتور

کارناوال ریو مطمئناً یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و محبوب ترین فستیوال های برزیل است که در شهر ریودوژانیرو برگزار می شود. کارناوال در شهرهای دیگر برزیل مانند سالوادور و رسیفه نیز جشن گرفته می شود. اولین جشن کارناوال به سال 1830 برمی گردد که به عنوان گسترش رسم پرتغالی ها در شادی و لذت در روز قبل از شروع دوره لنت باز می گردد.

کارناوال یک هفته‌ای با نمایش رژه‌های رنگارنگ خیابانی، رقص سامبا توسط مردم محلی با لباس‌های پر زرق و برق و مهمانی‌های خیابانی به نام بلوکو، همه را شاد می‌کند. مسابقات رقص سامبا نیز در کارناوال ریودوژانیرو برگزار می شود. خیابان‌ها با رنگ های متنوع تزئین می شوند و همه مردم محلی یا توریست‌ها با لباس‌های پر زرق و برق بیرون می‌آیند و قلب و روح خود را با حال و هوای جشنواره شاد می‌کنند.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی ریودوژانیرو

 

2. جشنواره کاچاچا، نوشیدن، رقصیدن و شادی

جشنواره Cachaça مربوط به یک مشروب ملی به نام کاچاچا است که از نیشکر ساخته می شود. این جشنواره که به عنوان جشنواره د پینگا معروف است، با اجرای سامبا، فورو و رگی جشن گرفته می شود. کامیون‌های حمل غذا در آنجا مستقر هستند که می‌توان غذاهای محلی اصیل را امتحان کرد و غرفه هایی وجود دارند که صنایع دستی و سوغاتی‌های معمولی پاراتی را می‌فروشند. این جشنواره فرصتی عالی برای چشیدن و شادی انواع مختلف کاچاچا است. این جشن در پاراتی و اواسط مرداد برگزار می شود.

3. اکتبرفست، برای طرفداران آبجو

 

جشنواره اکتبرفست

جشنواره اکتبر که در اصل یک جشنواره آلمانی است، یکی از جشنواره های محبوب آبجو در برزیل است. هر ساله در ماه اکتبر و در بلومنائو جشن گرفته می شود و مردم از نمونه های مختلف آبجو و غذاهای آلمانی لذت می برند. مردم لباس های سنتی می پوشند و به رقص و آواز می پردازند و در رژه ها و مهمانی های خیابانی شرکت می کنند. ویژگی برجسته اکتبرفست یک مسابقه زیبایی پر زرق و برق است که در آن برنده به عنوان ملکه جشنواره اکتبر و نفر دوم به عنوان میس پرینسس جشنواره اکتبر تاج گذاری می شود.

4. سمانا سانتا، جشن عید پاک برزیل

 

جشنواره سمانا سانتا

جشن سمانا سانتا در هفته مقدس و عید پاک در برزیل برگزار می شود. مسلماً با بیشترین جمعیت کاتولیک جهان، سمانا سانتا را می توان یکی از مهم ترین جشن های کشور برزیل نامید که آغاز فصل پاییز در این کشور را نیز نشان می دهد. Semana Santa در سراسر برزیل جشن گرفته می شود، اما جذاب ترین جشن مربوط به اوروپرتو است.

جشن یک هفته ای عید پاک با دید و بازدید از نزدیکان و عزیزان همراه است. خیابان ها با فرشی از گل های رنگارنگ، شن و خاک اره تزئین شده اند تا طرح های زیبا را در این جشن به نمایش بگذارند. بچه ها لباس های پر زرق و برق می پوشند و آهنگ های مذهبی می خوانند که حال و هوای جشن شهر را تقویت می کند.

5. جشن بونفیم، تطهیر پلکان کلیسا

 

جشنواره بونفیم

این جشنواره منحصر به فرد و جالب که به نام Lavagem das Escadarias do Bonfim معروف است، در ایالت سالوادور برزیل جشن گرفته می شود. این جشنواره در سال 1754 آغاز شد که یکی از محبوب ترین جشن های کشور برزیل پس از کارناوال است. همه لباس های سفید درخشان پوشیده و در مقابل کلیسای Igreja do Senhor do Bonfim یا Senhor do Bonfim جمع می شدند.

در این جشنواره، زنان محلی بایانا برای تطهیر روی پله های کلیسا و سر مردم آب معطر می ریزند و برای تقویت امید و ایمان شعار می دهند. پس از پایان این مراسم، بایاناها با یکدیگر ملاقات می کنند و غذای سنتی آکاراژه را میل می کنند. این نوعی کوفته لوبیا است که با واتاپا تهیه شده از میگو، بادام زمینی و شیر نارگیل پر شده است و دنده سرخ شده نیز در خود دارد. این جشن در ماه ژانویه برگزار می شود.

6. جشنواره فولکلور Parintins: کارناوال رنگارنگ

 

جشنواره پارینتینس

این جشنواره هر ساله در منطقه پارینتینس و به مدت ۳ روز برگزار می شود. نکته اصلی این جشنواره به تصویر کشیدن داستان افسانه ای گاو زنده از طریق موسیقی محلی، رقص محلی و رژه های خیابانی پر جنب و جوش است. این جشنواره که یکی از محلی ترین فستیوال های برزیل است، به عنوان جشنواره “دو بوی بومبا” یا “بومبا می بو” نیز شناخته می شود.

این جشنواره آیین ها و فرهنگ عامیانه آمازوناس را به نمایش می گذارد. ویژگی قابل توجهی که جشنواره فولکلور Parintins را از بقیه جشن های کشور برزیل متمایز می کند، رقابت ها و داستان سرایی های جذاب بین دو تیم Garantido و Caprichoso است. این جشن در اواسط ماه ژوئن برگزار می شود.

مقاله مرتبط : زندگی شبانه در برزیل

 

7. جشن لولاپالوزا

 

جشنواره لولاپالوزا یکی از بهترین جشن های کشور برزیل

در این مقاله چند مورد از فستیوال های برزیل را معرفی کردیم ولی بی شک، Lollapalooza یکی از بهترین جشنواره های این کشور است. این کارناوال موسیقی که در Autódromo de Interlagos در سائوپائولو برگزار می‌شود، استعدادهای موسیقی سراسر جهان از جمله استادان موسیقی محلی را به نمایش می‌گذارد. لولاپالوزا با ارائه اجراهای جذاب توسط هنرمندان مشهور و همچنین استعدادهای جوان، علاقه مندان به موسیقی را از سراسر جهان به این فستیوال موسیقی جذب می کند. این جشنواره معمولا اواخر ماه مارس برگزار می شود.

مقاله مرتبط : راهنمای سفر به سائوپائولو

 

8. جشنواره اپرا آمازوناس

 

فستیوال اپرا آمازوناس

جشنواره اپرا آمازوناس یک جشن موسیقی معروف در منطقه مانائوس برزیل است. جشنواره اپرا آمازوناس با نمایش آثار برجسته ارنانی آگویار، پیتر گرایمز، ژان باپتیست و ادای احترام ویژه به لودویگ ون بتهوون، به مدت سه هفته برگزار می شود و دوستداران موسیقی و اپرا را از گوشه و کنار جهان جذب می کند. این جشنواره در ماه آوریل یا ژوئن برگزار می شود.

 

منبع: TravelTriangle

Rio.com

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *