تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به کشمیر

راهنمای سفر به کشمیر

راهنمای سفر به کشمیر

فهرست مطالب

کشمیر در قلمرو اتحادیه جامو و کشمیر با باغ‌های سیب، مزارع زعفران، دریاچه‌های درخشان و علفزارهای خیره‌کننده، توجه گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. با محیط های آرام، مناظر باشکوه و طبیعت بکر، یک مقصد عالی است. چه با تور کشمیر بخواهید سفری گروهی را تجربه کنید یا با دوستان و خانواده خود یا تنهایی، باید یک بار در طول زندگی از کشمیر بازدید کرد. در این مقاله راهنمای سفر به کشمیر است، به طور کامل این منطقه را بررسی می کنیم.

سفر به کشمیر

مناظر شبیه به پوستر کشمیر - نارون اکوتور

سفر به کشمیر به عنوان یک مقصد ایده آل برای برنامه ریزی یک تور خانوادگی یا ماه عسل در هند است. گولمارگ زیبا، سرینگر، پاهالگام یا سانمارگ، تعطیلات با خانواده یا ماه عسل در کشمیر را به یک تجربه فوق العاده تبدیل می کند. کشمیر حتی محل غار محبوب آمارنات را دارد که عاشقان لرد شیوا را از سراسر جهان به خود می خواند.

در حالی که دریاچه دال و نگین در سرینگر فرصتی برای لذت بردن از اقامت در خانه های قایقی و لذت بردن از سواری شیکارا ارائه می دهد، دریاچه‌های آلپی مانند تارسار مارس، ویشناسر و گدسر نیز دوستداران ماجراجویی را برای بهترین تجربه ترکینگ دعوت می‌کند. برای ترشح آدرنالین، هیچ چیزی در کشمیر نمی تواند با تجربه اسکی در گلمارگ در فصل زمستان برابری کند. بنابراین سفر به کشمیر در همه فصل ها تجربه ای فوق العاده خواهد بود.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کشمیر

 

بهترین زمان سفر به کشمیر

بهترین زمان سفر به کشمیر بستگی به این دارد که می‌خواهید چه چیزی را تجربه کنید. بخواهید در میان فضای سرسبز در بهار و تابستان استراحت کنید یا محو طبیعت پاییزی کمشیر شوید. حتی برای زمستان نیز می توانید سفری را به کشمیر برنامه ریزی کنید.

آب و هوای کشمیر

فصل گرم کشمیر (اسفند تا خرداد)

بهترین فصل سفر به کمشیر موقعی است که گردشگران می‌توانند شاهد چمن‌زارهای سرسبز و زیبایی‌های طبیعی بکر منطقه باشند. هوا بسیار مطبوع است و دما بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر می باشد. این دقیقا زمانی است که می توان از سواری شیکارا در دریاچه دال لذت برد و دره های زیبای سانمارگ را کاوش کرد و شاهد جشنواره محبوب لاله ها بود. این فصل همچنین برای سفرهای ماجراجویانه به مسیرهای جذاب سرینگر، گلمارگ و پاهالگام مناسب است.

بخوانید  دریاچه دال یا دال لیک

فصل باران های موسمی کشمیر (تیر تا مهر)

باران های موسمی در کشمیر جذابیت بی نظیری را ایجاد می کند. با وجود اینکه این منطقه بارندگی شدیدی دارد، اما مناطقی وجود دارند که برای یک بازدید به یادماندنی از جمله پاهالگام مناسب هستند. همچنین، در فصل باران های موسمی است که می توانید شاهد فعالیت سیب چینی باشید.

فصل زمستان کشمیر (آبان تا بهمن)

کشمیر در فصل زمستان شاهد گردشگرانی است که می خواهند شاهد بارش برف در طبیعت بی نظیرش باشند. به نظر می رسد که کل دره کشمیر با برف پوشیده می شود و دما از -2 درجه سانتیگراد تا 12 درجه سانتیگراد متغیر است. همچنین، بهترین فصل زمستان بهترین زمان برای انجام برخی از ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد است.

در فصل زمستان کشمیر، فرصت‌های فراوانی برای اوقات فراغت برای مسافران خانوادگی مانند گشت و گذار در میراث فرهنگی و سایر فعالیت‌های هیجان‌انگیز وجود دارد که هم سرگرمی و هم آرامش مانند قایق‌سواری، عکاسی، بازدید از ایستگاه‌های تپه، موزه‌ها و کاوش در باغ‌های زیبا را فراهم می‌کند. برخی از برترین چیزهای ماجراجویی که در جامو و کشمیر برای امتحان کردن باید انجام دهید عبارتند از: اسکی، کوهنوردی، رفتینگ در رودخانه، اسکی، پاراگلایدر، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان.

مقاله مرتبط : کوهستان سانمارگ

 

بهترین کارهایی که در کشمیر می توانید انجام دهید

شیکارا سواری:

شیکاراسواری در کشمیر

ثبت زیبایی سرینگر به صورت حرکت آهسته دریاچه های دال و نگین هنگامی که از سواری شیکارا لذت می برید، یکی از آرامش بخش ترین جنبه های تعطیلات در کشمیر است. مناظر خانه های قایقی رنگارنگ و شیکاراها در سواحل دریاچه، به جذابیت و آرامش اطراف می‌افزایند.

طبیعت گردی در کشمیر

طبیعت گردی در کشمیر

در سفر به کشمیر کارهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد. اما هیچ چیز نمی‌تواند چالش‌برانگیزتر و هیجان‌انگیزتر از طبیعت گردی باشد. دریاچه های بزرگ کشمیر، برخی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی در کشمیر هستند.

بخوانید  کوهستان سانمارگ | جاذبه ای زیبا در بهشت کشمیر

گلف: اگر می خواهید از اوقات فراغت خود لذت ببرید، گلف یکی از فعالیت هایی است که می توانید در طبیعت کشمیر انجام دهید. چهار زمین گلف در سطح جهانی در کشمیر وجود دارد که هر کدام از آنها مناظر منحصر به فرد خود را دارند. زمین گلف گولمارگ با ارائه مناظر خارق العاده از قله های پوشیده از برف، مرتفع ترین زمین گلف در جهان تخمین زده می شود.

اسکی در کشمیر

اسکی در کشمیر

یکی از جاذبه های اصلی کشمیر برای ماجراجوها، اسکی است. با قله‌های پوشیده از برف و دامنه‌های رشته‌کوه هیمالیا در پس‌زمینه، این منطقه دارای مقاصد مشهور جهانی مانند گلمارگ، پاهالگام و یخچال تاجیواس در سونمارگ است که مکان‌های عالی برای اسکی نیز هستند. دولت جامو و کشمیر تعدادی اقامتگاه نیز برای اسکی بازها تدارک دیده است.

دوچرخه سواری کوهستانی

 

اگر به کاوش در دره های زیبا، دریاچه های شفاف و کوه های پوشیده از برف بر روی دوچرخه علاقه مند هستید، حتما این فعالیت را در کشمیر تجربه کنید.

پاراگلایدر در کشمیر

پاراگلایدر در کشمیر

در میان فعالیت‌های ماجراجویی مختلف در سفر به کشمیر، پاراگلایدر یکی از محبوب‌ترین ها است. منظره چمنزارهای سبز چشمگیر و دره های باشکوه در حالی که از بالای آنها گذر می کنید، تجربه ای کاملا متفاوت است. سونمارگ، گلمارگ، بادرواه، ساناسار و هاروان برترین مکان‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند از پاراگلایدر در کشمیر لذت ببرند.

کوهنوردی در کشمیر

کوهنوردی در کشمیر

بخش عظیمی از کشمیر در ارتفاعات هیمالیا قرار گرفته است. از دره کشمیر تا زانسکار، چندین کوه با ارتفاع های مختلف، آسان یا چالش برانگیز برای پیمایش وجود دارد که فرصت های شگفت انگیزی برای کوهنوردی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. هارموک، تاتاکوتی و کولاهوی در دره کشمیر برخی از قله های شناخته شده کشمیر هستند.

ماهیگیری:

ماهیگیری در کشمیر

کشمیر با رودخانه ها و دریاچه های زیبای خود، بهشت ماهیگیران است. تعداد افرادی که در کشمیر مشغول ماهیگیری هستند، زیاد است. به خصوص ماهیگیری در دریاچه دال یک فعالیت محبوب به شمار می رود. اما پاهالگام بهترین نقطه برای لذت بردن از ماهیگیری است. توده های آبی این منطقه سرشار از ماهی قزل آلای قهوه ای و رنگین کمان است اما قبل از رفتن به این فعالیت باید از دولت جامو و کشمیر مجوز بگیرید.

بخوانید  جاهای دیدنی کشمیر

تماشای پرندگان در کشمیر

تماشای پرندگان در کشمیر

جاهای دیدنی کشمیر اکثرا به طبیعت زیبای آن محدود می شود و یکی از بهترین مناطق برای لذت بردن از طبیعت می باشد. همچنین زیستگاه‌های طبیعی زیادی در این ایالت وجود دارد که خانه پرندگان است. در سراسر کشمیر، حدود 24 تالاب وجود دارد که می توان از تماشای پرندگان لذت برد. این تالاب ها محل زندگی حدود 500 گونه پرنده هستند و پرنده نگری، در تمامی فصل ها در کشمیر یک فعالیت رایج است.

مقاله مرتبط : چرا کشمیر بهشت روی زمین است؟

کمپینگ در کشمیر

کمپینگ در کشمیر

کمپینگ در طبیعت بی نظیر کشمیر را حتما باید تجربه کنید. پاهالگام، دره آرو، یوسمارگ، پانگونگ، دره نوبرا، گولمارگ و سونمارگ به دلیل شرایط آب و هوایی مطبوع، مکان های فوق العاده ای برای لذت بردن از کمپینگ در تابستان هستند. اگر می خواهید به همراه کمپینگ یک فعالیت ماجراجویانه را نیز تجربه کنید، فصل زمستان را توصیه می کنیم که می توانید از ورزش های زمستانی نیز لذت ببرید.

اسنوبورد در کشمیر

اسنوبورد در کشمیر

وقتی در مورد بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی در هند صحبت می‌کنیم، کشمیر همیشه در اول لیست قرار دارد. در کنار اسکی، اسنوبورد نیز یکی از فعالیت های محبوب در کشمیر در طول زمستان است. بدون شک گولمارگ بهترین مکان برای اسنوبورد می باشد. چرا دارای بهترین تپه های شیب دار در سطح جهانی است.

اسب سواری در کشمیر

اسب سواری در کشمیر

اسب سواری یکی از محبوب ترین فعالیت ها در طبیعت کشمیر است. چرا که در حین اسب سواری، می توانید شاهد پس زمینه های بی نظیر کشمیر باشید. گولمارگ، سونمارگ و پاهالگام بهترین مکان ها برای لذت بردن از اسب سواری در کشمیر هستند.

 

منابع: TourMyIndia

RoughGuides

MakeMyTrip

3.3/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *