تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری شیلی

جاذبه های گردشگری شیلی

جاذبه های گردشگری شیلی - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های طبیعی شیلی

جاذبه های طبیعی شیلی بسیار متنوع هستند. شیلی دارای انبوهی از پارک‌های ملی فوق‌العاده و مناطق حفاظت‌شده است که بسیاری از آن‌ها مقاصد محبوب برای کسانی است که به کوهنوردی و پیاده‌روی می‌پردازند و همچنین کسانی که از کارهای ماجراجویانه مانند کوهنوردی، رفتینگ رودخانه، دوچرخه‌سواری در کوهستان و اسب‌سواری لذت می‌برند. برای تجربه این جاذبه های بی نظیر می توانید در تور شیلی نارون اکوتور شرکت کنید.

 

جاذبه های گردشگری شیلی

جاذبه های گردشگری شیلی از تنوع بالایی برخوردارند و این کشور با داشتن یکی از متنوع‌ترین مناظر سیاره زمین، در سال‌های اخیر به مقصدی تبدیل شده که هر روزه نیز به تعداد مسافران این کشور افزوده می شود. به ویژه در میان دوستداران طبیعت و جویندگان ماجراجویی. در این کشور طولانی و باریک در ساحل غربی آمریکای جنوبی، مسافران مجموعه‌ای از فرصت‌های دیدنی خیره‌کننده، از قله‌های بلند رشته کوه‌های آند و سواحل بی‌پایان گرفته تا جنگل‌های معتدل، آتشفشان‌های باستانی و خط ساحلی شگفت‌انگیزی را خواهند یافت. در ادامه به برخی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی شیلی خواهیم پرداخت.

 

جزیره ایستر

جزیره ایستر - نارون اکوتور
مجسمه های جزیره ایستر

جزیره ایستر یکی از منزوی ترین جزایر جهان و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیلی است. جزیره ایستر در جنوب شرقی اقیانوس آرام قرار دارد و توسط انسان ها اولین بار در قرن هجدهم بازدید شد. هنگامی که مردم از این سرزمین دیدن کردند، بسیار شگفت زده شدند؛ زیرا با یکی از معروف ترین اسرار بشر، مجسمه هایی به نام موآی مواجه شدند. این شاهکارها متعلق به قوم راپا نویی است که از توف سخت آتشفشانی ساخته شده اند. اما دلیلش چه بود؟ اگرچه مجسمه های موآی صدها سال پیش ساخته شده اند، اما دلیل ایجاد آنها هنوز یک راز است. یکی دیگر از دلایل حضور جزیره ایستر در یکی از جاذبه های گردشگری کشور شیلی، پیاده روی، موج سواری، فرصت های غواصی و غیره است.

 

شهر سانتیاگو

شهر سانتیاگو - نارون اکوتور
شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی

شهر سانتیاگو نه تنها مرکز تجاری و مالی کشور شیلی است، بلکه یک مرکز تفریحی و فرهنگی نیز می باشد. پس وجود آن در لیست جاذبه های گردشگری کشور شیلی الزامی است. تقریبا 40 درصد از کل جمعیت شیلی در این شهر زندگی می کنند. به همین دلیل است که می توانیم سانتیاگو را نسخه مینیاتوری شیلی بنامیم. کوله پشتی خود را بردارید و در سانتیاگو گردش کنید. برای دیدن جنبه های سنتی و تاریخی شیلی می توانید به موزه ها، گالری های هنری بروید یا در خیابان ها پرسه بزنید.

بخوانید  بیگ فایو Big five ۵ حیوان بزرگ حیات وحش آفریقا

کشور شیلی منشا استعماری داشته است. اگر به این دوره علاقه دارید، باید به میدان آرماس بروید، جایی که قلب استعماری شهر در آن می تپد. در اینجا دو نمونه از جاذبه های گردشگری استعماری در شیلی آورده شده است: موزه تاریخ ملی و کلیسای جامع متروپولیتن. این موزه پر از نقاشی، مجسمه و عکس است. بنابراین، برای جزئیات ارزشمند در مورد تاریخ و فرهنگ شیلی آماده باشید.

آیا می خواهید از جاذبه های طبیعی شیلی لذت ببرید؟ تپه های زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها پیک نیک داشته باشید و مسحور چشم اندازهای شگفت انگیز سانتیاگو شوید.

 

شهر ساحلی والپرائیسو

والپرائیسو - نارون اکوتور
شهر رنگارنگ والپرائیسو

شهر ساحلی والپرائیسو مکانی است که به خاطر صحنه های فوتوژنیک خود شناخته شده است. خانه های رنگارنگ، زندگی شبانه پر جنب و جوش و مناظر خیره کننده دریا بازیگران اصلی شکوه والپرائیسو هستند. اینجا یک منطقه عالی برای کسانی است که ترجیح می دهند در شهر قدم بزنند. به خصوص باید این کار را در شب انجام دهید. می توانید گردش خود را از دامنه تپه شروع کنید تا به خیابان ها بروید، جایی که بارها را خواهید دید. وقتی به این زندگی شبانه پر جنب و جوش نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چرا اینقدر معروف است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این مکان را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های توریستی شیلی تبدیل می‌کند، گرافیتی آن است. اکثر مردم موافقند که این شهر پایتخت گرافیتی در آمریکای جنوبی است. همانطور که در خیابان ها قدم می زنید، معماری استثنایی و هنر خیابانی را خواهید دید. اگر می خواهید میراث دریایی والپرائیسو را ببینید، از موزه لرد کاکرین دیدن کنید.

تاکستان های میان تپه های واله دل الکی را از دست ندهید. بدون شک این مکان باید در لیست تاپ ۱۰ جاذبه های طبیعی شیلی قرار گیرد. سفر به واله دل الکی به معنای رهایی از سر و صدا و شلوغی شهرها، تنفس هوای تازه و لذت بردن از زیبایی های مادر طبیعت است. چنین فرارهای کوچکی از دنیای سرمایه داری به ما احساس انسان بودن می دهد. 140 کیلومتر از کل منطقه پر از پاپایا، باغ های انگور، مزارع آووکادو و غیره است. این منطقه به خاطر رصد آسمان نیز معروف است. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای تماشای آسمان شب به اینجا می آیند. این تجربه غیرقابل توصیف است، باید آن را با چشمان خود ببینید.

بخوانید  جاهای دیدنی سمرقند

 

پارک ملی تورس دل پین

پارک ملی تورس دل پین - نارون اکوتور
پارک ملی تورس دل پین

در میان تمام جاذبه های توریستی شیلی، پیاده روی یکی از فعالیت های جدا نشدنی است. مسیرهای پیاده‌روی زیادی در پارک ملی تورس دل پین وجود دارد و بیشتر آنها به خوبی مشخص هستند. چندین ساعت و گاهی چند روز طول می کشد تا بتوانید آن را کامل بگردید. نیازی به نگرانی در مورد مسافت های طولانی نیست، زیرا بسیاری از پناهگاه های شبانه برای استراحت شما فراهم هستند. البته شما می توانید مسیر را به تنهایی کاوش کنید، اما توصیه می کنیم حتما با یک تور بروید. دلیل اول، وجود حیوانات وحشی مانند روباه و گربه های وحشی در این پارک وجود دارند. دلیل دوم، ناآشنایی با این سرزمین وسیع است؛ ممکن است گم شوید.

در پارک ملی تورس دل پین با رودخانه ها، آبشارها، یخچال های طبیعی و دریاچه ها روبرو خواهید شد. به لطف طبیعت زیبا و تنوع زیستی غنی، می توان گفت که کوهنوردان، دوستداران طبیعت و کوله گردها عاشق این پارک خواهند شد.

 

صحرای آتاکاما و دره ماه

فلامینگویی صحرای آتاکاما - نارون اکوتور
فلامینگویی صحرای آتاکاما

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شیلی در مرز با بولیوی، شهر سن پدرو د آتاکاما است. اینجا برای عاشقان صحراست. مکانی خشک در کره زمین، صحرای آتاکاما. پس، Valle de la Luna یا دره ماه، قلب این بیابان مسکونی است. دلیل نامگذاری دره ماه این است شبیه سطح ماه است. سالانه میلیون ها نفر به اینجا سفر می کنند. با توجه به این علاقه زیاد، فعالیت های گردشگری زیادی وجود دارد که می توانید تجربه کنید. برای مثال می توانید مومیایی های باستانی چینچورو را ببینید.

دره ماه - نارون اکوتور
دره ماه در صحرای آتاکاما

 

پارک پومالین

پارک پومالین - نارون اکوتور
پارک پومالین در منطقه پونتاگونیا

این پارک تنها 16 سال پیش تأسیس شد، اما برای تبدیل شدن به یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کشور شیلی طولی نکشید. با وجود اینکه بیش از 988000 هکتار وسعت دارد، این زمین تقریباً برای انسان غیرقابل دسترس است. دوستداران طبیعت فرصت دیدن برخی از آن را خواهند داشت. مانند گونه های درختی کمیاب، مانند آلرژن ها (یکی از قدیمی ترین گونه های درختی). پارک پومالین مکانی عالی به عنوان یک پیاده روی کوتاه در طبیعت یا به عنوان بخشی از یک اکوتوریسم طولانی تر است.

بخوانید  جاهای دیدنی ازبکستان

 

پنگوئن های پادشاه در پونتا آرناز

پنگوئن های پادشاه در پونتا آرناز - نارون اکوتور
پنگوئن های پادشاه در پونتا آرناز

علاوه بر پارک های ملی، جاذبه های طبیعی زیادی در میان جاذبه های گردشگری کشور شیلی وجود دارد. می توانید یکی از آن ها را در ۳۵ کیلومتری پونتا آرناز بیابید. همانطور که از نام آن پیداست، این مکان، خانه پنگوئن ها است. بیش از 60000 پنگوئن ماژلانی در اینجا زندگی می کنند. این شهر همچنین خانه شیرهای دریایی و فوک ها نیز می باشد.

 

جزیره چیلوئه

جزیره چیلوئه - نارون اکوتور
جزیره رنگارنگ چیلوئه

دومین جزیره بزرگ کشور شیلی ارزش افزودن آن به بهترین جاذبه های گردشگری شیلی را دارد. روستایی که پیدا خواهید کرد، منحصر به فرد است و شبیه نمونه های اروپایی نیست. خانه های رنگارنگ به نام «پالافیتوس» نماد این شهر است. علاوه بر این، کلیساهای نمادین، بقایای جوامع مبلغان یسوعی که در سال 1600 در جزیره ساکن شدند نیز در آنجا وجود دارد. نمونه دیگری از جاذبه های توریستی شیلی در این جزیره، پارک ملی چیلو است. پارک ملی چیلو فرصتی بی نظیر را برای تماشای حیات وحش فراهم می کند.

 

غار میلودون

غار میلودون - نارون اکوتور
غار میلودون

در منطقه مالاگان غار معروف میلودون را خواهید دید. کاوش های باستان شناسی گسترده در سال 1895 غارها، استخوان های انسان و حیوان و بقایای گیاهی به خوبی حفظ شده را نشان می دهد. عمق کل غار 200 متر است. می توانید داخل غار را کاوش کنید یا این که مسیر غار را ادامه دهید تا به بالای غار برسید. در آنجا فرصتی برای دیدن صحنه های شگفت انگیز خواهید داشت.

 

کدام یک از جاذبه های گردشگری شیلی برای شما شگفت انگیزترین است؟ آیا تجربه سفر به شیلی را داشته اید؟ تجربیات خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *