تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی

فهرست مطالب

بالی کجاست؟ بالی یکی از زیباترین مقاصد دنیاست و در اینجا می خواهیم کاملترین راهنمای سفر به بالی را فراهم کنیم. این جزیره زیبا در اندونزی میزبان جاذبه های معنوی، طبیعت مناطق ستوایی و سواحل سرسبز است. مردم محلی بالی خونگرم هستند. اگر می خواهید با تور بالی نارون اکوتور به صورت گروهی سفر کنید، برنامه سفر جامع در نظر گرفته شده است و برای کسانی که می خواهند به صورت انفرادی برای سفر به بالی برنامه ریزی کنند، از بهترین زمان بازدید بالی و مکان اقامت و … را می توانند در این راهنما مطالعه کنند.

راهنمای سفر به بالی

در این راهنمای سفر به بالی اندونزی، شما یک نمای کلی از تمام مناطق را دریافت خواهید کرد تا بتوانید مکان‌هایی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین مکان‌ها با سلیقه شما باشد، خواه موج‌سواری، مزارع پلکانی برنج، هتل ساحلی برای اقاما یا ترکیبی از همه موارد فوق. این راهنمای سفر برای همه است و تضمین می کند که بهترین زمان را در بالی اندونزی داشته باشید.

بخوانید  بالی کجاست؟ چرا به جزیره بالی سفر کنیم؟

اگر قصد سفر به بالی را دارید، توصیه میکنیم که با مردم محلی صحبت کنید. به یک سفر جاده ای بروید و چند آبشار را کشف کنید. بالی پر از زیبایی های وصف ناپذیر است که هرچند بار هم به این جزیره سفر کنید، قادر به بازدید از تمام جاذبه های آن نخواهید بود.

در بالی کجا برویم؟

جاهای دیدنی بالی بسیار متنوع هستند. این جزیره جواهری در اندونزی است و مورد توجه گردشگران تمام جهان قرار گرفته است. برای کمک به برنامه ریزی سفر شما، در اینجا به چند منطقه دیدنی را لیست می کنیم که در بالی لازم است بازدید کنید‌.

اوبود

بازدید از اوبود در بالی

شهر اوبود به عنوان مرکز فرهنگی بالی با معابد، طبیعت زیبا، استودیوهای یوگا و بازارهای محلی در هر گوشه خیابان شناخته می‌شود. محصولات محلی در اوبود به فراوانی یافت می شود و گزینه های غذا و نوشیدنی باورنکردنی هستند حتی برای وگان ها. همچنین مقاصدی برای کشف مزارع معروف برنج، کوه باتور و جنگل افسانه ای میمون ها وجود دارد.

کانگو

بازدید از کانگو در بالی

Canggu یا به قول محلی ها “گو” مقصدی خلوت تر است که جدیدا در بین گردشگران محبوب شده است. کانگو درست در شمال شهر سمینیاک در ساحل غربی واقع شده است. اینجا یکی از مراکز موج سواری است. به سواحل کانگو بروید و یک کوکتل در Old Man’s بنوشید در حالی که غروب خورشید را در افق تماشا می‌کنید. بازدید از Tanah Lot، یکی از محبوب ترین معابد جزیره را فراموش نکنید!

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

سانور

بازدید از سانور در بالی

سانور که یکی از شهرهای خواب‌آلود بالی محسوب می‌شود و میزبان گزینه های زیاد هتل‌های خانوادگی است. معمولاً در بین مسافران جوان محبوب نیست اما برای تجربه ای آرام تر برای خانواده ها و زوج های جوان عالی است. بعلاوه، شما درست در دروازه جزایر نوسا، لومبوک، فلورس، کومودو و جیلیس هستید که می توانید همه آنها را در اقامت در سانور تجربه کنید.

اولوواتو

بازدید از اولوواتو در بالی

اولوواتو یکی از محبوب ترین مناطقی است که باید در بالی تجربه کنید. اولوواتو بهترین موج‌سواری در بالی را ارائه می دهد و بهترین گزینه های استراحت‌های صخره‌ای در جهان را شامل می شود. اولوواتو در جنوب جزیره بالی و در صخره های غربی شبه جزیره بوکیت واقع شده است. در اینجا معبد Pura Luhur و برخی از منحصر به فردترین هتل ها و رستوران های بالی را نیز خواهید یافت.

بهترین زمان سفر به بالی

در بالی، تمام طول سال آب و هوای گرمسیری حکمفرما است. بیشترین میزان بارندگی (فصل بارانی) بین نوامبر تا مارس رخ می دهد. محبوب ترین زمان سفر به بالی، ماه های خشک تر از خرداد تا اوایل شهریور است.

بهترین زمان سفر به بالی، بستگی به سلیقه شما دارد. بارندگی در بالی اغلب کوتاه است و سفر شما را به هم نمی ریزد. با این حال اکثر گردشگران علاقه دارند تا در فصل گرم و خشک به بالی سفر کنند تا از طبیعت و سواحل آن به نحو احسنت استفاده کنند.

بخوانید  چرا به نپال سفر کنیم؟

در بالی کجا اقامت کنیم؟

در بالی کجا اقامت کنیم

اقامتگاه های ارزان قیمت زیادی در بالی وجود دارد ولی اگر می خواهید یک اقامت لوکس را تجربه کنید، هتل های پنج ستاره مجلل را به وفور پیدا خواهید کرد. همچنین اگر برای ماه عسل خود برای سفر به بالی برنامه ریزی می کنید، ویلاهای خصوصی جنگلی و ساحلی آماده پذیرایی هستند.

اگر به دنبال تجربه‌های اقامت منحصربه‌فرد و باشکوه در بالی هستید، گزینه‌های Airbnb بسیار مناسب هستند. ویلاهای خصوصی در بالی بسیار محبوب تر از هتل های ۵ ستاره هستند و قیمتی پایین تر هم دارند. بسیاری از ویلاها با آشپزها و رانندگان شخصی ارائه می شوند.

اگر به اقامت ارزان قیمت و سفر در طبیعت علاقه دارید، هاستل‌ها در بالی رایج هستند. Homestays اقامتگاه هایی هستند که توسط افراد محلی اداره می شود. همچنین ممکن است ویلای کوچک، یک b+b و یا یک اتاق یدکی در یک خانه را پیدا کنید. هر نوع اقامتگاهی در بالی برای همه سلیقه ها و بودجه ها وجود دارد.

هزینه سفر به بالی

هزینه سفر به بالی

هزینه سفر به بالی به موارد مختلفی بستگی دارد. سبک اقامت مورد علاقه شما، عادت غذایی، نوع تفریح ها و… . اما در کل می خواهیم راهنمای هزینه سفر به بالی را برای هر نوع بودجه ای لیست کنیم تا برنامه ریزی شما راحت تر شود.

هزینه اقامت در بالی

اگر اقامت در خانه محلی را انتخاب می کنید، تخمین قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر شب برای اقامت ۲ نفره است. بیشتر خانه‌ها به صورت آنلاین تبلیغ نمی‌شوند اما آنها را در همه جای بالی می توانید پیدا کنید.

اگر اقامت در هاستل را ترجیح می دهید، تخمین قیمت 5 دلار تا 10 دلار برای هر شب است. اقامت در هتل یا ویلا طبیعتا گران تر است اما می‌توانید تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را در مورد ویلاها و هتل‌های لوکس را در وبسایت Booking.com دریافت کنید. برای اقامت در یک هتل یا ویلای معمولی باید بین ۲۵ تا ۵۰ دلار برای هر شب اقامت بپردازید.

ریزورت ها یا استراحتگاه هایی که پر زرق و برق تر هستند و چشم انداز و امکانات فراتری را ارائه می دهند، با قیمت ۷۵ تا ۱۲۵ دلار می توانید برای یک شب رزرو کنید‌. اگر قصد اقامت در بهترین هتل ها و ویلاهای خصوصی بالی را دارید، از ۲۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار برای یک شب متغیر هستند و می توانید طیف وسیعی از هتل ها را پیدا کنید.

هزینه غذا و نوشیدنی در بالی

  • غذای محلی در وارونگ مثلا ناسی گورنگ، ناسی کامپور: بین ۱ الی ۲ دلار
  • سینی غذا کافه غربی: ۳ الی ۵ دلار
  • شام بوفه هتل غربی (ظروف غذای دریایی، 3 غذا و غیره):  حدود ۱۳ الی ۲۰ دلار
  • انواع غذای خیابانی: حدود ۱ دلار
  • کوکتل در یک بار خوب: ۴ الی ۶ دلار
  • یک لیوان آبجو محلی بینتانگ: حدود ۱/۵ دلار
  • کاسه آکای: حدود ۳ الی ۵ دلار
  • اسموتی: حدود ۱ دلار

هزینه های متفرقه در بالی

  • خشکشویی: ۱ الی ۱/۵ دلار در هر کیلو
  • سیم کارت: حدود ۲ دلار
  • تور دوچرخه در مزارع برنج: ۳۵ دلار
  • ورودی مزرعه برنج تگالالانگ: حدود ۴۰ سنت
  • ماساژ در آبگرم معمولی: ۴ الی ۵ دلار برای کل بدن
  • ماساژ در یک سالن خوب: ۶/۵ الی ۱۰ دلار
  • تجربه یک کلاس یوگا: حدود ۷ دلار
  • پیاده‌روی با راهنما در طلوع آفتاب در کوه باتور با چشمه‌های آب گرم و ترانسفر: 40 دلار
  • قایق سواری به جزیره لمبونگان نوسا: حدود ۳۳ دلار
  • 2.5 ساعت درس موج سواری گروهی: حدود ۳۰ دلار
  • دوره غواصی در آب آزاد: بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ دلار
بخوانید  راهنمای سفر به ویتنام

برنامه های سفر به بالی

در این بخش برنامه های 1 هفته ای و 2 هفته ای سفر به بالی را به صورت مختصر آماده کردیم و برخی نکات را برای یک سفر لذتبخش به بالی فراهم کرده ایم.

برنامه سفر 1 هفته ای به بالی:

برای یک سفر 1 هفته ای به بالی، سه روز را در اوبود بگذرانید. یک روز صبح را به کوهنوردی در کوه باتور بروید و طلوع خورشید را تماشا کنید. پس از آن، در چشمه های آب گرم استراحت کنید.

روز چهارم به سانور بروید، یک موتور سیکلت کرایه کنید و دو روز را در اطراف ساحل شرقی بمانید. از تماشای دلفین های لوینا لذت خواهید برد! سپس با یک قایق به مجمع الجزایر نوسا بروید و دو الی سه روز را در بهشت بالی استراحت کنید.

برنامه سفر 2 هفته ای به بالی:

در برنامه سفر 2 هفته ای به بالی، تایم بیشتری را دارید. چهار روز را برای اوبود برنامه ریزی کنید. در این پلن نیز، یک روز صبح به کوهنوردی در کوه باتور برای تماشای طلوع خورشید بروید و در چشمه های آب گرم استراحت کنید.

یک سفر یک روزه به اولوواتو یا کانگو داشته باشید و موج سواری را تجربه کنید. سپس روز پنجم به سانور بروید. یک موتور سیکلت کرایه کنید و برای چند روز از اطراف ساحل شرقی و شمالی لذت ببرید.

سپس با یک قایق به مجمع الجزایر نوسا بروید و به مدت سه روز، لذت استراحت در بهشت بالی را تجربه کنید. برای چند روز آخر سفر به بالی، لومبوک را پیشنهاد می کنیم.

نکات سفر به بالی

قبل از رفتن به بالی، برخی نکات وجود دارد که دانستن آن می تواند سفر شما را امن تر کند. با رعایت نکات سفر به بالی، از مشکلات احتمالی در سفر جلوگیری می کنید.

1. از شیر آب ننوشید

دل درد بالی واکنش ناخوشایندی است که بسیاری از گردشگران بین المللی نسبت به آب منطقه نشان می دهند. توصیه می کنیم که از شیر آب ننوشید اما ممکن است این واکنش را به طور تصادفی تجربه کنید؛ مثلا اگر از یخ در نوشیدنی شما استفاده شده باشد.

2. از تاکسی های Bluebird استفاده کنید

تاکسی های Bluebird در بالی

اگر می خواهید سوار تاکسی شوید، از تاکسی‌های Bluebird استفاده کنید. این تاکسی ها به رنگ آبی روشن هستند و امنیت بالایی دارند.

3. استفاده از Go Jek نسخه اندونزی Uber

اپلیکیشن Go Jek را دانلود کنید که نسخه اندونزیایی از برنامه Uber است. می‌توانید ماشین و تاکسی‌های موتوری را برای حمل و نقل های درون شهری پیدا کنید. رفت و آمد با Go Jek یک راه ایمن و مقرون به صرفه برای گردشگران است و هزینه تقریبی را پس از تعیین مقصد، مشاهده خواهید کرد.

4. در مراسم محلی در آشرام شرکت کنید

این یک نکته امنیتی نیست و برای تجربه یک مراسم جادویی در بالی می باشد. در مراسم محلی در آشرام، می توانید از سخنرانی گورو و اجرای نوازندگان لذت ببرید. همچنین مراسم رقص و آواز، یک تجربه فراموش نشدنی برای شما در سفر به بالی خواهد بود.

جمع بندی

بالی یک جزیره توریستی با تعداد بی پایان از جاذبه ها، گزینه های تفریحی و اقامتی است و مقصدی بسیار محبوب برای همه سلیقه ها است. در این راهنمای سفر به بالی، تلاش کردیم راهنمای کاملی از هزینه های سفر به بالی، بهترین زمان سفر و اقامت را معرفی کنیم و برنامه ریزی سفر شما را به این جزیره شگفت انگیز راحت تر کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: WeAreGlobalTravellers

LonelyPlanet

Bali.com

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *