تور ویتنام

narvan logo

کویر تل شیطان یا دق سرخ

کویر تل شیطان یا دق سرخ

فهرست مطالب

تا به حال به قلب کویر زده‌اید؟ جایی که سکوت مطلق حکمفرماست و آسمان شب با انبوه ستارگانش، عظمت خود را به رخ می‌کشد؟ اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد و هیجان‌انگیز هستید، کویر تل شیطان با جاذبه‌های شگفت‌انگیز و رمز و رازهای نهفته‌اش، منتظر شماست. کویر تل شیطان یا دق سرخ از کویرهای مشهور و حیرت انگیز ایران در استان اصفهان است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در تور کویر تل شیطان، می توانید از به کشف این کویر سحرآمیز بپردازید.

نارون اکوتور، تورهای داخلی با هدف اجرای تورهای طبیعت‌گردی و تجربه‌گرا برگزار می کند که می توانید برنامه سفرها را از لینک مربوطه مشاهده نمایید.

معرفی کویر تل شیطان یا دق سرخ

تل شیطان یا کویر دق سرخ از معروف‌ترین و جذاب‌ترین کویرهای ایران است. این کویر در قسمت شمال شرقی استان اصفهان، در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر زواره واقع شده است. طول این کویر ۵۷ کیلومتر و مساحت آن ۱۳۱۱ کیلومتر مربع است. تل شیطان به واسطه دریاچه نمک و صخره‌ها و تپه‌های شنی و منظر ویژه مورد توجه گردشگران است.

بخوانید  سفر به ترکمن صحرا، سرزمین مردمانی اصیل و چابکسوار

وجه تسمیه کویر تل شیطان

کویر تل شیطان در حقیقت، تپه‌ای ماسه‌ای در میان دریاچه نمک و باتلاق است که همچون جزیره‌ای از زمین سربرآورده است. چون این کویر بر روی زمینی باتلاق‌گونه پدیده آمده و برای گردشگران و بازدیدکنندگان حالتی شبیه سراب دارد، به تل شیطان معروف شده است. البته این کویر با نام کویر دق سرخ نیز شناخته می‌شود.

جاذبه های کویر تل شیطان

آرامش و سکوت کویر تل شیطان به همراه حیات وحش بی‌نظیر و خاصیت مغناطیسی بخش‌هایی از این کویر، اصلی‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی آن برای تجربه یک سفر کویری است. اما کویر تل شیطان چیزهای بیشتری نیز برای عرضه دارد. برخی از جاذبه های کویر تل شیطان را معرفی می کنیم:

بخوانید  پیمایش مسیر نئور به سوباتان

شهر زواره

شهر زواره

در مسیر رفتن به کویر تل شیطان به سادگی از زواره نگذرید. در این شهر تاریخی و کهن ایرانی هنوز آثاری از جاذبه‌های گذشته‌های دور به چشم می‌خورد. مسجد چهار ایوانی، بقایای هفت شهر لیلاز، مسجد پامنار، قلله سنگ بست، بازار زواره، بقعه سید بهاءالدین حیدر، بنای تاریخی همارت هشت بهشت وبافت سنتی این شهر قطعاً ارزش دیدن خواهد داشت.

نمکزارهای تل شیطان

نمکزارهای تل شیطان

پیشنهاد می‌کنیم در شب‌های مهتابی از کویر تل شیطان بازدید کنید تا انعکاس لایه نمکی شطح کویر چشمانتان را به خود خیره کند.

تل شیطان

ترکینگ تل شیطان در کویر دق سرخ - نارون اکوتور

تل شیطان، همان تپه‌های ماسه‌ای معروف است که نام این کویر از آن گرفته شده و همچون شبه جزیره‌ای در میان کویر سربرآورده است. شکل این تپه‌ها به صورت طبیعی و در اثر وزش باد در طی سالیان دراز شکل گرفته است. یکی از جذابیت‌های کویر تل شیطان تماشای سایه‌های این تپه‌های طبیعی شگفت‌انگیز است.

بخوانید  جاهای دیدنی لرستان

در بازدید از کویر فرصت دیدن این جاذبه های تل شیطان را به خود هدیه دهید.

سفر به کویر تل شیطان

برای بازدید از کویر تل شیطان ابتدا باید به زواره رفت. از زواره نیز راه روستای علی آباد را در پیش گرفت. پس از رسیدن به روستا و طی مسافتی حدود یک و نیم ساعت در جهت شمال شرق به نمکزار تل شیطان می‌رسیم.

نارون اکوتور پیشنهاد می‌‌کند برای سفری راحت‌تر و جذاب به این کویر با تور تل شیطان نارون همراه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *