تور ویتنام

narvan logo

کوه شوگرلوف یا کله قندی در ریودوژانیرو

کوه شوگرلوف یا کله قندی در ریودوژانیرو

کوه شوگرلوف

فهرست مطالب

کوه شوگرلوف که به در بین محلی ها به Pão de açúcar معروف است، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی ریودوژانیرو است. شوگرلوف به دلیل داشتن تله کابین و ارائه مناظر پانوراما از شهر ریو و فراتر از آن، به شهرتی جهانی در بین گردشگران دست یافته است. راه های مختلفی برای رفتن به قله کوه کله قندی وجود دارد که آنها را بررسی می کنیم.

کوه شوگرلوف کجاست؟


شوگرلوف یا به زبان پرتغالی Pão de Açucar، قله دیدنی مشرف بر ریودوژانیرو و در ورودی خلیج گوانابارا است که در جنوب شرقی برزیل قرار دارد و یکی از برترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو می باشد.

این قله مخروطی شکل گرانیتی، 395 متر ارتفاع دارد و به دلیل شکل آن نامگذاری شده است. قرارگیری این کوه در انتهای محدوده بین ریودوژانیرو و اقیانوس اطلس، چشم اندازه قله آن را بی نظیر کرده است. یک تله کابین از قله شوگرلوف تا تپه اورکا (Urca) حرکت می کند که موردعلاقه گردشگران سراسر جهان و همچنین گردشگران تور برزیل نارون می باشد.

کوه ۶۰۰ میلیون ساله شوگرلوف، در سال ۲۰۱۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

چرا به شوگرلوف کوه کله قندی می گویند؟

کوه کله قندی

در دوران اوج تجارت نیشکر در برزیل، بلوک های شکر را در قالب های مخروطی قرار می دادند تا بتوانند توسط کشتی ها حمل کنند. اگر به شکل مخروطی شوگرلوف نگاه کنید، متوجه می شوید که مانند یک کله قند می باشد و با دلیل شکل آن است که به نام کله قند معروف شده است.

بدون شک، کوه کله قندی از بهترین جاهای دیدنی برزیل می باشد که باید در بین مقاصد سفر شما قرار گیرد و می خواهیم راه های رفتن به قله آن را بررسی کنیم.

بخوانید  تور برزیل و جنگل آمازون

رفتن به قله شوگرلوف

رفتن به قله شوگرلوف

کوه شوگرلوف در منطقه تاریخی اورکا واقع شده است. منطقه ای که ریودوژانیرو در 1 مارس 1565 در آن تأسیس شد. Urca یک محله جذاب کوچک بین Botafogo و Leme در منطقه جنوبی ریو است. اورکا بیشتر به عنوان نقطه شروع صعود به کوه شوگرلوف معروف است اما جاذبه های دیگری مانند فورته د سائو جوآئو (قلعه سنت جان) و پریا ورملها را در خود جای داده است که یکی از زیباترین سواحل ریودوژانیرو می باشد.

پس ابتدا باید به محله اورکا بروید و فقط یک خیابان به این محله دسترسی دارد و می توانید با اتوبوس، ماشین یا مترو به ایستگاه بوتافوگو بروید. وقتی به Urca می رسید، سه راه مختلف برای رسیدن به بالای کوه Sugarloaf برای شما وجود دارد:

1. تله کابین

 

محبوب‌ترین راه برای رفتن به قله شوگرلوف، سوار شدن به تله‌کابین است. این تله کابین که در سال 1912 افتتاح شد، اولین تله کابین برزیل و سومین تله کابین در جهان بود. در این تله کابین که تپه Urca را به کوه Sugarloaf متصل می کند، چشم اندازهای شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

تله‌کابین از ایستگاه زمینی در پرایا ورملها حرکت می‌کند و در امتداد یک مسیر 1400 متری به سمت شوگرلوف می‌رود و در مورو دا اورکا توقف می کند. مورو دا اورکا قله کوچک تری است که بین تپه اورکا و کوه کله قندی قرار دارد.

ایستگاه تله کابین شوگرلوف

این تله کابین حبابی شکل، از طریق دیوارهای شیشه ای و سقف خود منظره 360 درجه ای از ریو را فراهم می کند و صعود در مجموع شش دقیقه طول می کشد و زمان زیادی را برای ثبت تصاویر زیبا فراهم می کند.

از بالای این دو کوه، مناظری باورنکردنی از چشم انداز شهر، از جمله غار بوتافوگو، ساحل کوپاکابانا و ورودی خلیج گوانابارا خواهید داشت.

همه روزه می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 8 شب باز هستند اما بهترین زمان برای بازدید از کوه شوگرلوف، اوایل یا اواخر بعد از ظهر برای دیدن غروب خورشید است که منظره شهر شگفت انگیز است!

چشم انداز غروب تله کابین کوه شوگرلوف

برای این که مطمئن شوید که می توانید برای تله کابین بلیط تهیه کنید، پیشنهاد ما این است که از قبل بلیط خود را آنلاین از اینجا تهیه کنید.

بخوانید  تور برزیل و جنگل آمازون

2. پیاده روی

پیاده روی به شوگرلوف

 

پیاده روی دومین راه صعود به قله شوگرلوف است که برای علاقه مندان به پیاده روی مسیر جذابی دارد. این مسیر از گوشه سمت چپ ساحل Praia Vermelha شروع می شود.

مسیر پیاده روی به شوگرلوف در میان محلی ها که اغلب در برای دویدن استفاده می کنند، بسیار محبوب است. در طول مسیر، دریا را در یک طرف و مورو دا اورکا را در طرف دیگر خود خواهید داشت و درختان بومی قرمز و درخت انجیر را خواهید دید. همچنین احتمال مشاهده حیوانات وحشی مانند مارموست ها و پرندگان Tiê-blood وجود دارد.

در مسیر تابلوهای راهنما را می بینید که برای پیاده روی راهنمای بسیار خوبی هستند. میانگین پیاده روی بسته به سرعت و شرایط بدنی شما، 30 تا 40 دقیقه طول می کشد.

پس از رسیدن به Morro da Urca، می توانید بلیط بخرید و تا کوه Sugarloaf بروید یا به Praia Vermelha برگردید. در صورت تمایل می توانید در همان مسیر پیاده روی را ادامه دهید.

کسانی که روش پیاده‌روی را انتخاب می‌کنند، تخفیف کوچکی در خرید بلیط بازدید از کوه شوگرلوف دریافت می کنند. می‌توانید بلیط را در نزدیکی میدان تراموا با کارت اعتباری خود خریداری کنید.

صخره نوردی

صخره نوردی در شوگرلوف

صخره نوردی یک روش بسیار ماجراجویانه و حرفه ای برای صعود به قله شوگرلوف است. مورو دا اورکا و کوه کله قندی دو نقطه محبوب صخره نوردی در ریودوژانیرو و سراسر جهان است که در طول مسابقات صخره نوردی شناخته شده اند.

مسیرهای مختلفی با سطح های دشواری مختلف برای صخره نوردی وجود دارد که مسیر کوستایو ساده ترین مسیر است. اگر یک صخره نورد مبتدی هستید، پیشنهاد می کنیم که این مسیر را انتخاب کنید. مسیرهای چالش برانگیزتر ایتالیانوس، کورینگا و سکوندو هستند که برای صخره نوردهای حرفه ای، مناسب هستند.

بخوانید  مجسمه مسیح در برزیل: معروف ترین نماد ریودوژانیرو

جمع بندی

کوه شوگرلوف یک کوه معروف و نمادین در شهر ریودوژانیرو است که تقریبا همه گردشگران از آن بازدید می کنند. پس از بازدید از Sugarloaf، بهترین گزینه برای پایان دادن به روز خود، پیاده روی به Mureta da Urca یا دیوار اورکا است. یک نوشیدنی خنک و میان وعده محلی نوش جان کنید و به محل اقامت خود برگردید. اینجا یکی از مکان های موردعلاقه بومی های ریودوژانیرو پس از بازدید از شوگرلوف است.

 

منابع: RiodeJaneirobyCariocas

Britannica

Rio.com

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *