تور ویتنام

narvan logo

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

فهرست مطالب

کشور روسیه با توجه به نزدیکی جغرافیایی به ایران، از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است. وجود جاذبه های گردشگری مثل میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، شفق قطبی و … هر ساله باعث جذب گردشگران بسیاری به این کشور می شود اما لازمه سفر به این کشور، دریافت ویزای توریستی روسیه می باشد. ویزای توریستی توسط سفارت صادر می شود و به مدت 1 الی 3 هفته کاری، صدور ویزا زمان بر است. اگر قصد سفر به روسیه را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

معرفی کشور روسیه

کلیسای مسیح منجی - نارون اکوتور

روسیه، کشوری با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است که با جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصر به فردش، مسافران زیادی را از سراسر جهان جذب خود می‌کند. این کشور به عنوان وسیع ترین کشور جهان شناخته می‌شود و دارای شهرها و مناطق تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است که برای کاوش‌های گردشگری بسیار مناسب است. شهرهای مسکو و پترزبورگ از توریستی ترین شهرهای روسیه می باشد.

  • جمعیت: بیش از ۱۴۵ میلیون نفر
  • مساحت: روسیه با مساحتی بیش از ۱۷ میلیون کیلومتر مربع، بزرگترین کشور دنیاست.
  • پایتخت: مسکو
  • زبان رسمی: روسی
  • دین: اکثریت روس ها مسیحی هستند.
  • معماری تاریخی: روسیه میزبان معماری تاریخی و زیبایی‌های فرهنگی مانند کرملین، باغ‌های هرمی پترزوف و ساختمانهای بزرگی همچون کلیسای سنت باسیل است.
  • واحد پول: روبل روسیه (RUB)، واحد پول رسمی کشور است.
  • قانون مصرف الکل: در روسیه، مصرف الکل مجاز است، اما قوانین مربوط به مصرف و فروش الکل در سنین زیر ۱۸ و ۲۱ ساله ممکن است متفاوت باشد.

ویزای توریستی روسیه برای ایرانی ها

دریافت ویزای روسیه، اولین قدم برای سفر به این کشور است و اگر هدف شما از سفر به روسیه، گردشگری است، لازم است ویزای توریستی را دریافت کنید. سفارت روسیه به افرادی که قصد گردشگری در این کشور را دارند، ویزای توریستی را ارائه می دهد و مسافران می توانند در مدت زمان اعتبار ویزا، برای سفر خود در کشور برنامه ریزی کنند.

ویزای توریستی روسیه، شامل دو نوع است که هر کدام شرایطی دارند. شرایط این دو نوع ویزا به شرح زیر می باشد :

  1. نوع ویزای توریستی روسیه، با عنوان ویزای 16 روزه شناخته می شود. این ویزا فقط با ارائه رسید رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت صادر می شود و حداکثر هم امکان اقامت تا 16 روز را فراهم می کند.
  2. نوع دوم ویزای توریستی برای ایرانی ها، ویزای یک ماهه است که برای دریافت آن باید بلیط رفت و برگشت با هواپیما و رسید نهایی رزرو هتل ارائه شود. البته اگر برای دو سوم سفر خود هتل رزرو کرده باشید، ویزا را می توانید دریافت کنید.

شما با دریافت هر یک از ویزاهای فوق می توانید به هر یک از شهرهای روسیه که تمایل دارید، سفر کنید و توصیه می شود از قبل برای گردش در روسیه، برنامه ریزی داشته باشید. ویزایی که نارون اکوتور ارائه می دهد، ویزای توریستی 16 روزه است که 60 روز نیز اعتبار دارد. برای دریافت این نوع ویزای توریستی روسیه، می توانید از خدمات اخذ ویزا مجموعه نارون بهره مند شوید.

بخوانید  میدان سرخ مسکو، قلب پایتخت روسیه

ویزای آنلاین روسیه

ویزای آنلاین روسیه

ایرانی هایی که قصد سفر به روسیه را دارند، می توانند ویزای توریستی را به شیوه آنلاین دریافت کنند. مراحل اخذ ویزای آنلاین روسیه برای ایرانیان، به شرح زیر می باشد :

وارد سامانه evisa.kdmid.ru شوید و فرم درخواست ویزای توریستی روسیه را تکمیل کنید.

  • مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و ارائه نمایید.
  • فرم درخواست ویزای توریستی
  • پس از تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی، باید برای گرفتن وقت مصاحبه در سفارت روسیه اقدام کنید و مدارک را در روز مصاحبه ارائه دهید.
  • در پایان مراحل هم باید هزینه ویزا را با توجه به نوع آن، بپردازید.

مدارک لازم برای ویزای روسیه

مدارک لازم برای ویزای روسیه

در مرحله ارائه مدارک لازم، شما نیاز به تکمیل مدارک زیر نمایید:

  • تصویر پاسپورت با 7 ماه اعتبار
  • فایل عکس پرسنلی جدید 4*6 با پس زمینه سفید

پس از ارائه مدارک خود به مجموعه نارون و پرداخت هزینه ویزای روسیه، پس از 4 الی 5 روز کاری، ویزای شما صادر خواهد شد.

بخوانید  شفق قطبی در روسیه

ویزا الکترونیکی روسیه

ویزا الکترونیکی روسیه برای ایرانیان

ویزا الکترونیکی روسیه، نوع جدیدی از انواع ویزاهای این کشور است که با دریافت آن می توان وارد خاک روسیه شد. اخذ ویزای الکترونیکی روسیه نیازی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری این کشور ندارد و افراد می توانند با مراجعه به سامانه evisa.kdmid.ru نسبت به دریافت این ویزا اقدام نمایند. توجه داشته باشید که ویزای الکترونیکی روسیه اگر چه به عنوان جایگزین ویزای توریستی روسیه معرفی می شود، اما یک ویزای مستقل است که یکی از اهداف صدور آن، برای سفر به کشور می باشد.

اعتبار ویزا الکترونیکی روسیه می تواند تا 30 روز باشد و برای یکبار صادر می شود. با این ویزا می توان به برخی مناطق کشور روسیه همچون سن پترزبورگ و استان لنینگراد، منطقه کالینینگراد، ناحیه فدرال خاور دور (ولادیووستوک) و … سفر کرد. متقاضیان ویزای الکترونیکی باید در سامانه مذکور، اطلاعات هویتی را ارائه کنند و منتظر نتایج باشند.

مدت زمان صدور ویزای توریستی روسیه بر اساس نوع آن از 5 تا 10 روز کاری است و در صورتی که مدارک و تمکن مالی بدون مشکل باشند، ویزا صادر خواهد شد به همین دلیل توصیه می شود مدارک را به طور کامل و درست ارائه کنید تا درخواست شما برای دریافت ویزا، ریجکت نشود. برای خدمات اخذ ویزای روسیه، با نارون اکوتور در تماس باشید.

قیمت ویزای روسیه

هزینه اخذ ویزای روسیه بستگی به نوع ویزای توریستی و تعداد دفعات مجاز ورود به این کشور دارد. هزینه ویزای روسیه باید به صورت نقدی و به ارز دلار، در سفارت این کشور پرداخت گردد که البته برای تورهای گروهی، نحوه پرداخت هزینه متفاوت تر است و نیازی به پرداخت نقدی نیست. برای استعلام هزینه خدمات اخذ ویزای روسیه، با کارشناسان نارون اکوتور، ارتباط برقرار نمایید.

خدمات اخذ ویزای توریستی روسیه

خدمات اخذ ویزای توریستی روسیه

توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که دریافت ویزای توریستی روسیه فقط به صورت گروهی ممکن می باشد و شما به صورت مستقل نمی توانید ویزا را دریافت کنید. از این رو اگر قصد سفر گردشگری به روسیه را دارید، می توانید در تورهای گروه گردشگری نارون اکوتور ثبت نام کنید تا صفر تا صد اخذ ویزا و برنامه ریزی سفر شما توسط مجموعه انجام گیرد. گروه گردشگری نارون اکوتور، انواع تورهای داخلی و خارجی متنوع را برای گردشگران، برگزار می کند.

خدمات گروه گردشگری نارون شامل دریافت ویزا، برنامه ریزی سفر و … است. شما می توانید هم اکنون با مراجعه به بخش تورهای خارجی، از برنامه تورهای روسیه و تور شفق قطبی مطلع شوید و ثبت نام کنید.

سخن پایانی

دریافت ویزای توریستی روسیه فقط به صورت گروهی امکان پذیر است یا می توانید با داشتن دعوتنامه رسمی از یک آژانس مسافرتی، ویزای روسیه را دریافت نمایید. ویزای توریستی روسیه از نظر مدت زمان اقامت در کشور، شامل دو نوع می باشد که در هر دو نوع می توان به شهرهای مختلفی از این کشور سفر کرد. لازمه دریافت ویزا هم برخورداری از تمکن مالی، پرداخت هزینه ویزا و ارائه مدارک مورد نیاز می باشد که در این مطلب شرح دادیم. برای خدمات ویزای توریستی روسیه نارون، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *