تور ویتنام

narvan logo

شفق قطبی در روسیه

شفق قطبی در روسیه

شفق قطبی در روسیه

فهرست مطالب

آیا می دانستید روسیه یکی از هشت کشور جهان است که می توانید شفق قطبی را در آن مشاهده کنید؟ اگر همیشه آرزوی تماشای این منظره مسحورکننده را داشته‌اید، در اینجا جداب ترین مقاصد تماشای شفق قطبی در روسیه را فراهم کرده ایم. سفر به روسیه در زمستان یک تجربه چالش برانگیز اما فراموش نشدنی است که بینش های زیادی را در مورد سبک زندگی محلی به ارمغان می آورد و باعث می شود روسیه را از منظری متفاوت ببینید.

تماشای شفق قطبی در روسیه

روسیه یکی از بهترین کشورها برای تماشای شفق قطبی است. چرا که نزدیکترین کشور به ایران است که امکان تماشای این نورهای رنگی بی نظیر را می دهد‌. داشتن یک تور راهنما، برای تماشای شفق قطبی در روسیه حیاتی است. چرا که زمان تماشای شفق و دسترسی به مناطقی که به دور از نور شهری باشد، می تواند بسیار دشوار باشد. در تور شفق قطبی نارون، می توانید امکان تماشای شفق قطبی در روسیه را داشته باشید.

بهترین زمان تماشای شفق قطبی در روسیه

همانطور که برای سفر به روسیه و تماشای شفق های قطبی برنامه ریزی می کنید، مهم است که در زمان سفر خود دقت لازم را داشته باشید. از آنجایی که مقصدهای شفق قطبی در روسیه، در بخش شمالی کره زمین قرار دارند، پس باید روز کوتاه تر باشد. در تابستان روسیه، روزها طولانی و شبها کوتاه است. برعکس، زمستان ها دارای تاریکی طولانی تر بوده و برای تماشای شفق قطبی ایده آل هستند.

بهترین زمان تماشای شفق قطبی در روسیه بین آبان و اسفند است. این زمان اوج فعالیت شفق های قطبی در روسیه است و شانس بیشتری برای تماشای شفق قطبی را خواهید داشت.

بخوانید  شفق قطبی در ایسلند

بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی در روسیه

مناطق شمالی روسیه، اکثرا برای تماشای شفق قطبی مناسب هستند. اما نکته ای که وجود دارد، این است که در کجا شانس بیشتری برای شکار شفق قطبی دارید و کدام شهرها ها، ارزش گردشگری بیشتری برای بازدید دارند؟ بنابراین با در نظر گرفتن این موارد، بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی در روسیه عبارتند از:

مورمانسک

شفق قطبی در مورمانسک - نارون اکوتور

شهر مورمانسک در شبه جزیره کولا و در شمال غربی روسیه و نزدیک فنلاند واقع شده است. این شهر با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر جهان است که فراتر از مدار شمالگان واقع شده است. مورمانسک دارای طبیعتی فوق العاده است که تماشای شفق قطبی در روسیه را جذاب تر می کند.

اگرچه امکان دیدن شفق شمالی از مورمانسک وجود دارد، اما برای شانس بهتر، می توانید روستای کوچک تریبرکا را در فاصله 120 کیلومتری مورمانسک در نظر بگیرید و مقصد نارون برای شکار شفق قطبی در روسیه می باشد.

با این که هر زمان می توانید برای شکار شفق قطبی به روسیه بروید، اما زمستان بهترین زمان است. چرا که شب ها طولانی تر هستند و شانس بیشتری برای تماشای شفق خواهید داشت.

به صورت کلی، پیش بینی وجود نورهای شفق در آسمان سخت است. زیرا پدیدار شدن شفق قطبی به فعالیت مغناطیسی خورشید بستگی دارد. پس باید تا حد امکان، مطمئن شوید که زمان کافی برای امتحان شانس خود و ماندن در منطقه برای چندین روز دارید. در مورمانسک امکان سورتمه سواری با هاسکی و اسنومبیل سواری را در حین انتظار برای شفق قطبی یا تماشای آن، خواهید داشت.

ارخانگلسک

شفق قطبی در آرخانگلسک

آرخانگلسک یکی دیگر از شهرهای بزرگ در مدار شمالگان است که امکان تماشای شفق قطبی در روسیه را فراهم می کند. این شهر مدرن دارای یک مرکز تاریخی مهم و معماری چوبی منحصر به فرد است که ارزش بازدید را دارد. پرواز از مسکو به آرخانگلسک حدود دو ساعت طول می کشد و اگر می خواهید با قطار سفر کنید، حدود 22 ساعت در قطار خواهید بود.

برای تماشای شفق قطبی ارخانگلسک، از شهر دور شوید و به سوروندویسک بروید. شفق قطبی در این منطقه با رنگ سبز زیبا و در حال سوسو زدن، بسیار تماشایی است. شفق قطبی ارخانگلسک می تواند از 10 دقیقه تا چندین روز طول بکشد. هیچ راهی برای پیش بینی مدت زمان آن از قبل وجود ندارد.

در حالی که منتظر آسمان منطقه برای شروع نمایش نوری شفق قطبی هستید، می توانید از موزه فضای باز معماری چوبی “مالیه کورلی” دیدن کنید.

کیروفسک

شفق قطبی در کیروفسک

کیروفسک در نزدیکی کوه های خیبینی در شبه جزیره کولا قرار دارد که بسیاری از گردشگران برای اسکی به آنجا می روند. آب و هوای کیروفسک بسیار سردتر است. به همین دلیل د. اولویت سوم ما برای تماشای شفق قطبی در روسیه قرار دارد. با این حال، اگر به مناطق با آسمان شفاف‌تر و روشن‌تر بروید، شانس بیشتری برای دیدن شفق قطبی خواهید داشت.

ناریان-مار

شفق قطبی در ناریان مار

یکی دیگر از مکان های برجسته برای یک تجربه عالی از شفق قطبی در روسیه، ناریان-مار است. این شهر پایتخت منطقه خودمختار ننتس است که به دلیل مزارع گوزن شمالی و ماهیگیری شهرت دارد. هنگام تماشای شفق‌های قطبی در ناریان مار، با اسطوره‌های محلی و افسانه‌های بومی غرق شوید و سفری به قلب فرهنگ روسیه داشته باشید.

بهترین دوره برای مشاهده شفق قطبی در ناریان مار، از آذر تا اسفند است و پرواز به ناریان مار از مسکو حدود سه ساعت طول خواهد کشید.

بخوانید  عجایب هفتگانه طبیعی جهان

یاکوتسک

شفق قطبی در یاکوتسک

شهر یاکوتسک، چالش برانگیزترین منطقه شفق قطبی در روسیه است. زیرا این منطقه به سردترین شهر جهان شهرت دارد. هوا در یاکوتسک می تواند تا منفی 60 درجه سانتیگراد سرد باشد!

جذابیت دیدن شفق قطبی در شهر یاکوتسک، این است که در منطقه شهری نیز، پدیدار شدن نورهای رنگی کاملاً محتمل است. آسمان شهر، شبیه یک کاور سبزرنگ از نورها به نظر می رسد. پرواز از مسکو به یاکوتسک 6.5 ساعت طول می کشد.

پتروزاوودسک

شفق قطبی در پتروزاوودسک

شهر پتروزاوودسک در سواحل غربی دریاچه اونگا در روسیه واقع شده است و یک مقصد شناخته شده برای گردشگران اروپای شرقی است. بنابراین، زیرساخت های زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید که در طول سفر شکار شفق قطبی، اقامتی راحت را تجربه خواهید کرد.

جذابیت تماشای شفق قطبی در پتروزاوودسک، دریاچه اونگا است که منظره ای بی نظیر برای دیدن شفق قطبی را فراهم می کند. توجه داشته باشید که شفق قطبی در پتروزاوودسک، ممکن است بسیار نزدیکتر به افق قابل مشاهده باشد. زیرا این شهر بسیار جنوبی تر از سایر مقاصد این لیست می باشد.

پیش بینی شفق قطبی در روسیه

با این که دیدن شفق قطبی، قابل پیش بینی نیست اما ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا شانس بیشتری در تماشای شفق قطبی در روسیه داشته باشید. این ابزار عبارتند از:

  1. وبسایت AuroraVillage که مخصوص شهر مورمانسک است و پیش بینی های شاخص سه ساعته. برای هر روز و یک پیش بینی برای ۲۷ روز آینده را ارائه می دهد.
  2. وبسایت Service-Aurora که سایت محبوب است که و برای پیش بینی مقاصد شفق قطبی سراسر اروپا به کار می رود. پیش‌بینی شفق قطبی در این وبسایت، از داده‌های مختلف از جمله داده های ماهواره‌های باد خورشیدی، برای پیش‌بینی استفاده می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند شانس خود را برای دیدن شفق‌های قطبی در روسیه یا سایر کشورهای اروپایی افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که این ابزارها نمی توانند تضمین کنند که حتما قرار است شفق قطبی را مشاهده کنید اما می توانند به شما کمک کنند که شانس شما برای تماشای شفق قطبی بیشتر شود.

بخوانید  جاذبه های گردشگری سیبری

جمع بندی

کشور روسیه و به خصوص شهر مورمانسک، یکی از محبوب ترین مقاصد برای تماشای قطبی در میان ایرانیان می باشد. در این راهنما تلاش کردیم بهترین زمان سفر و بهترین مکان ها برای کشف شفق قطبی در روسیه را معرفی کنیم. امیدواریم به شما عزیزان در برنامه ریزی سفر به روسیه و تماشای شفق قطبی کمک کرده باشیم. شما کدام مقصد را برای تماشای شفق قطبی ترجیح می دهید؟

 

منابع: VisitRussia

SpaceTourismGuide

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *