تور ویتنام

narvan logo

شفق قطبی در ایسلند

شفق قطبی در ایسلند

شفق قطبی در ایسلند

فهرست مطالب

ایسلند یکی از بهترین مکان ها برای تماشای شفق قطبی است. تاریکی مطلق زمستان ایسلند، چند مزیت دارد. بین سپتامبر و آوریل، مردم ایسلند با یک نمایش طبیعی باشکوه روبرو می‌شوند: پدیده شفق قطبی یا شفق شمالی.

شفق قطبی نام خود را از الهه رومی سپیده دم -Aurora- و کلمه یونانی برای باد شمالی -Boreas- گرفته است. از سپتامبر تا آوریل، شفق قطبی در ایسلند به وضوح مشاهده می شود و مردم بومی و گردشگران را به خود جذب می کند. اما در کجای ایسلند و چه زمانی می توانید شفق قطبی را مشاهده کنید؟ در این مطلب به این پرسش ها پاسخ می دهیم.

شفق قطبی ایسلند

شفق قطبی یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی ایسلند است. در طول زمستان، سفرهایی به کشور ایسلند برای تماشای شفق قطبی اتفاق می افتد. در شب‌های صاف زمستانی، مردم زیادی به مکان های اطراف شهرها می روند تا شفق قطبی در ایسلند را ببینند. مکان های ایده‌آلی برای رؤیت این پدیده وجود دارد و اغلب باید با تور شفق قطبی و لیدرهای باتجربه سفر کنید تا به کمک آن‌ها، مکان هایی را پیدا کنید که احتمال شکار شفق قطبی در آنها بیشتر باشد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که در طول اقامتتان شفق قطبی ایسلند را ببینید، اما در بیشتر موارد، این پدیده به دور از آلودگی نوری شهرهای شلوغ، اتفاق می افتد. تعدادی از هتل‌ها نیز در حومه شهرها وجود دارند که خدمات ویژه‌ای برای نزدیکی محل اقامت به شفق های قطبی و معرفی مکان هایی در نزدیکی برای شکار شفق قطبی ارائه می دهند.

بخوانید  شفق قطبی در روسیه

چگونه می توان شفق قطبی را در ایسلند مشاهده کرد؟

تماشای شفق قطبی در ایسلند

برای کشف شفق قطبی در ایسلند، اول از همه به تاریکی و آسمان صاف یا حداقل روزنه هایی در میان ابرها، ترجیحا به سمت شمال نیاز دارید. اگر آب و هوا همراهی کند، شما نصف راه را برای مشاهده شفق قطبی رفته اید‌. همیشه می‌توانید شرایط آب و هوایی، پوشش ابری و فعالیت شفق قطبی را در وب‌سایت Auroraforecast.is بررسی کنید. این ابزار پیش بینی تضمین کننده رخ دادن شفق شمالی نیست اما شانس شما را بیشتر می کند.

عامل دوم پس از آب و هوا، فعالیت بادهای خورشیدی است که باید بالاتر از حد نرمال باشد. شفق شمالی می تواند در هر زمانی از شبانه روز، در تمام طول سال ظاهر شود. با این حال، این فعالیت معمولاً در حوالی نیمه شب قوی تر است.

هنگامی که فعالیت ها آغاز می شود، معمولاً یک قوس سبز به سمت شمال می توانید ببینید. بهترین راهنما برای جهت یابی در یک شب پر ستاره، ستاره قطبی است که در جهت شمال از زمین می درخشد.

همچنین بهترین راه برای یافتن ستاره قطبی، یافتن صورت فلکی دب اکبر است که به ستاره قطبی اشاره می کند. اگر قوس نوری سبز را دیدید، شانس زیادی برای دیدن شکل گیری نمایش نوری شفق را خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که شکار شفق شمالی گاهی اوقات صبر زیادی می طلبد، اما کسانی که منتظر می مانند، پاداشی به یادماندنی را دریافت می کنند.

بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی در ایسلند

بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی در ایسلند

با این که ایسلند یکی از مکان های ایده آل برای دیدن شفق های شمالی است اما برای تجربه یک تماشای بی نظیر کجا باید رفت؟ بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی در ایسلند، مکان هایی هستند که ارزش گردشگری بالایی داشته باشند و همچنین به دور از آلودگی نوری شهری باشند. اطراف ریکیاویک مناطق مناسب و در دسترسی هستند اما اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از شهر دور شده باشید.

اگر قصد سفر به ایسلند را دارید و می‌خواهید مطمئن شوید که شانس دیدن شفق قطبی را از دست نمی‌دهید، بهتر است از مکان‌هایی دور از آلودگی نوری بروید. آبشار دیدنی Skógafoss، تالاب یخچالی جوکول سارلون یا ساحل Stokksnes برخی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی در ایسلند هستند که چشم‌انداز طبیعی فوق العاده ای برای تماشای شفق های شمالی ارائه می دهند.

بخوانید  مورمانسک شهر قهرمان و پایتخت شفق قطبی

بهترین زمان دیدن شفق قطبی در ایسلند چه زمانی است؟

بهترین زمان دیدن شفق قطبی در ایسلند

بهترین زمان دیدن شفق قطبی در ایسلند در طول پاییز و زمستان است. پاییز و زمستان زمانی است که شب‌ها تاریک تر و طولانی تر هستند که امکان تماشای شفق قطبی را بیشتر می کند. با این حال، شانس دیدن شفق قطبی در اواسط زمستان همزمان با تاریکی طولانی تر، افزایش می یابد.

چگونه از شفق قطبی در ایسلند عکاسی کنیم؟

عکاسی از شفق قطبی ایسلند

در مورد تجهیزات عکاسی از شفق قطبی در ایسلند، مهم‌ترین ابزار که می‌توانید به همراه داشته باشید یک سه پایه است تا از عکس شما در اثر لرزش های دست، تار نیفتد. اگر سه پایه ندارید یا می خواهید با دوربین گوشی عکاسی کنید، تایمر خودکار دوربین خود را روی دو الی ده ثانیه تأخیر شاتر، تنظیم کنید.

هیچ تنظیم واحدی برای دوربین شما وجود ندارد که عکس‌برداری عالی را تضمین کند، امابا برخی تنطیمات دستی می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. لازم است که با آزمایش ترکیب‌های مختلف ISO، دیافراگم و تنظیمات نوردهی باید آزمون و خطا کنید. به عنوان یک قاعده کلی، تنظیمات ISO بین 800 تا 3200، دیافراگم بین f/2.8 و f/5.6 و سرعت شاتر بین 15 ثانیه تا 30 ثانیه معمولا جوابگوی شرایط عکاسی شما خواهد بود.

البته تنظیمات مختلف نتایج متفاوتی را به همراه خواهد داشت. تنظیمات ISO بالاتر به شما این امکان را می‌دهد که حرکت های نوری سریع‌تر را بگیرید اما ممکن است حالت دانه دانه در تصاویری شما ایجاد شود. توجه داشته باشید که سرعت شاتر بالای 15 ثانیه، باعث ظاهر شدن حرکات خفیف ستاره ها می شود. لنزهای واید، معمولاً در تنظیمات نور کم تطبیق پذیرتر هستند اما لنزهای لانگ، گزینه های مختلفی را برای تنظیم در اختیار شما قرار می دهند. همچنین از فیلترها در عکاسی استفاده نکنید.

بخوانید  عجایب هفتگانه طبیعی جهان

جمع بندی

شفق قطبی یک پدیده نوری رنگارنگ و بسیار زیبا است که در برخی مناطق شمالی کره زمین رخ می دهد و ارزش گردشگری بی نظیری دارد. کشور ایسلند یکی از بهترین مکان ها برای دیدن این پدیده زیبای طبیعی است. در این مطلب بهترین زمان و بهترین مکان های دیدن شفق قطبی در ایسلند را بررسی کردیم تا بتوانید شانس خود را برای شکار شفق های شمالی افزایش دهید. با دیدگاه ارزشمند خود، نارون را در تولید محتواهای گردشگری مفید یاری نمایید‌.

 

منابع: VisitIceland

IcelandTravel.is

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *