تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی ایسلند

جاهای دیدنی ایسلند

جاهای دیدنی ایسلند

فهرست مطالب

ایسلند، جزیره آتش و یخ، نه تنها برای ماجراجویان، بلکه برای دوستداران طبیعت که به دنبال تجربه ای بسیار خاص هستند، یکی از برترین مقاصد گردشگری در جهان است. جاهای دیدنی ایسلند شامل آتشفشان‌های فعال، آب‌فشان‌ها، چشمه‌های آب گرم، یخچال‌های طبیعی، میدان‌های یخی و آبدره‌ها هستند و اگر با طبیعت میانه خوبی دارید، برخی از شگفت انگیزترین جلوه های مادر طبیعت را در این کشور خواهید یافت.

جاهای دیدنی ایسلند


کشور ایسلند در لبه مدار شمالگان و در بالای یکی از فعال‌ترین مناطق آتشفشانی جهان قرار دارد. یکی از راه‌های کاوش در جاهای دیدنی ایسلند این است که خودتان با یک ماشین کرایه‌ای، از چند روز تا یک هفته، سفر کنید یا این که گزینه بهتر، ثبت نام در یک تور گروهی است تا برنامه ریزی سفر برای طبیعت گردی آسان تر شود. به خصوص برای بازدید از شفق قطبی.

خب با این معرفی کوتاه، برویم برای معرفی برترین جاهای دیدنی ایسلند.

1. ریکیاویک مهمترین شهر ایسلند

جاهای دیدنی ایسلند: ریکیاویک

بهترین راه برای شروع کاوش در جاهای دیدنی ایسلند، گشت و گذار در پایتخت آن، یعنی ریکیاویک است. در این شهر می توانید در موزه‌ها، رستوران‌ها، معماری جذاب و هنرهای عمومی کاوش کنید. برای دیدن برخی از مکان‌های نمادین شهر، مانند کلیسای Hallgrimskirkja و مجسمه خورشید ویجر، بروید و پس از پیاده روی در این جاذبه ها، به یکی از 17 استخر آبگرم ریکیاویک بروید و استراحت کنید. قطعا از قدم زدن در خیابان‌های ریکیاویک لذت خواهید برد و شاید در یکی از مغازه‌های هنری و بوتیک‌فروشی‌های متعدد برای خرید یک ژاکت پشمی یا سفال‌های گدازه‌ای توقف کنید.

از اقامت شبانه در شهر ریکیاویک غافل نشوید‌. چرا که برخی از بهترین استراحتگاه‌های ایسلند در پایتخت این کشور قرار دارند. بنابراین برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که چند شب را در ریکیاویک اقامت کنید. زیرا مهمترین جاذبه های گردشگری ایسلند در فاصله نزدیک به این شهر قرار دارند و در طی سفرهای یک روزه، می توانید از آنها بازدید کرده و به هتل خود برگردید.

2. Blue Lagoon

Blue Lagoon از معروف ترین جاهای دیدنی ایسلند

خب اولین سفر یک روزه خود را به Blue Lagoon، معروف ترین چشمه‌های زمین گرمایی در ایسلند برنامه ریزی کنید. آب چشمه های آب گرم زیرزمینی به 37-39 درجه سانتیگراد می رسد و گفته می شود که برای سلامتی و پوست بسیار مفید است. این تالاب به رنگ آبی کمرنگ است و بسیار زیبا به نظر می رسد‌. علاوه بر آب تنی در چشمه، ماسکی از گل طبیعی موجود در مواد معدنی تهیه کرده و روی صورت و بدن خود بمالید.

شاپور و سما در Blue Lagoon

گزینه های اقامتی مناسب نیز در نزدیکی این تالاب وجود دارد.

بخوانید  عجایب هفتگانه طبیعی جهان

3. آبشار گلفوس

سفر یک روز دوم، به آبشار باشکوه Gullfoss می تواند باشد که حدود یک ساعت و نیم با ریکیاویک فاصله دارد و یکی از بهترین آبشارهای ایسلند است.

شاپور و سما در آبشار گلفوس

Gullfoss شامل دو آبشار با ارتفاع های ۱۰ و ۲۰ متری می باشد. از طبیعت این منطقه لذت ببرید و عکس های زیبا از آبشار ثبت کنید.

4. آبفشان های Geyser Strokkur

آبفشان گیسر استروکور

مقصد بعدی که در نزدیکی ریکیاویک قرار دارد و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی ایسلند می باشد، Strokkur Geyser است که علاوه بر ایسلند، در سراسر جهان شهرت دارد. این منطقه چشمه آب گرم بسیار فعال در جنوب غربی ایسلند است که گودال های گل‌افشان و ده ها آبفشان در خود جای داده است که مواد خود را تا ارتفاع ۳۰ متر پرتاب می کنند.

یک تجربه به یاد ماندنی در این منطقه، میل کردن نان “چودار” است که به مدت 24 ساعته در زیر زمین پخته می شود. بازدیدکنندگان همچنین می توانند به آشپز کمک کنند تا تخم مرغ ها را در یک چشمه آب گرم بجوشانند و از یک میان وعده ساده، در دل طبیعتی شگفت انگیز، لذت ببرند.

5. شفق قطبی ایسلند

شفق قطبی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایسلند

شفق قطبی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایسلند است. این نمایش نور طبیعی بی نظیر، در مکان‌های دورافتاده تر، بیشتر به چشم می رسد و اگر قصد شکار شفق را دارید، حتما به همراه یک تور سفر کنید و این جاذبه را از دست ندهید. چرا که اغلب گردشگران، به امید تماشای شفق های قطبی به ایسلند سفر می کنند.

بخوانید  مورمانسک شهر قهرمان و پایتخت شفق قطبی

6. پارک ملی Landmannalaugar

پارک ملی Landmannalaugar

پارک ملی Landmannalaugar، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ایسلند است که در جنوب این کشور و با فاصله دو ساعته از ریکیاویک قرار دارد. ویژگی‌های اصلی این پارک، کوه‌های ریولیتی رنگارنگ، آتشفشان و مزارع گدازه‌ای است. در لاندمانالر می توانید پیاده‌روی و اسب‌سواری را تجربه کنید و از تماشای طبیعت منطقه و عکاسی لذت ببرید‌. یک اقامتگاه کوهستانی (Landmannalaugar Hut) با امکانات قابل قبول، در این پارک ملی وجود دارد که برای علاقه مندان اقامت در نزدیکی طبیعت، بسیار عالی می باشد.

7. آتشفشان مائلیفل

آتشفشان مائلیفل

در جنوب پارک ملی لاندمانالر، پارک یخچالی Myrdalsjökull قرار دارد که فقط در تابستان می توان از آن بازدید کرد. آتشفشان باشکوه مائلیفل، جواهری در این پارک یخچالی است که در منظره ای یخبندان، خودنمایی می کند. در فصل یخبندان، مائلیفل مانند یک کوه آتشفشان معمول به نظر می رسد، اما در طول تابستان، پوشش سبز خزه ای دارد که ظاهری ماورایی به آن می بخشد. پارک میرتالشیوکول دارای آتشفشان‌ها، چشمه‌های آب گرم و مکان‌های طبیعی بسیاری برای بازدید است اما آتشفشان مائلیفل را از دست ندهید.

8. سالن کنسرت هارپا

سالن کنسرت هارپا

در طی برنامه ریزی های یک روزه سفر خود از ریکیاویک، پیشنهاد می کنیم که یک شب را نیز به شرکت در یک کنسرت در هارپا اختصاص دهید. سالن هارپا یک سالن کنسرت باشکوه در ریکیاویک است که معماری شگفت انگیزی دارد و برای لذت بردن از یک اجرای زیبای موسیقی همراه با نورهای پردازی های رنگارنگ در ساختار لانه زنبوری، قابل ستایش است. اگر خوش شانس باشید و در طی سفر شما اجراهای بین المللی از نوازندگان ویولن و موسیقی کلاسیک یا هنرهای نمایشی برگزار شود، آن را از دست ندهید.

9. پارک ملی واتنایوکول

غار یخی skaftafell در پارک ملی واتنایاکول

پارک ملی Vatnajökull یکی دیگر از جاهای دیدنی ایسلند با یخچال ها و غارهای یخی باشکوه است که ماجراجویان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در واتنایوکول، جاذبه های بسیار برای بازدید وجود دارد: غار یخی Skaftafell و Höfn در تمام طول سال در دسترس هستند. بهترین زمان برای بازدید از غار یخی Skaftafell در فصل زمستان است که باران، لایه بالایی یخچال را از بین می برد.

10. آتشفشان های فعال در Askja Caldera

دریاچه ای در Askja Caldera

در نزدیکی پارک ملی واتنایوکول، منطقه ای به نام کالدرا آسکیا وجود دارد که دارای تعداد زیادی آتشفشان فعال و استخر های آبگرم است. در یکی از استخرهای آبگرم آب تنی کنید و محو تماشای چشم انداز شگفت انگیز طبیعی در این منطقه شوید.

11. یخچال Jökulsárlón

شاپور در یخچال جوکولسارلون

تالاب یخچالی جوکول‌سارلون در ایسلند یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی جهان است. مردم اغلب از وسعت و زیبایی منحصر به فرد این یخچال شگفت زده می شوند. در جوکول‌سارلون، کوه های یخی با شکوه راه خود را از طریق تالاب عظیم به اقیانوس اطلس می رسانند.

سما در یخچال جوکولسارلون

دلایل زیادی وجود دارد که گردشگران سراسر جهان نام تالاب یخچالی جوکول‌سارلون را شنیده اند که به عمیق ترین دریاچه ایسلند معروف است. این تالاب لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بوده است. بعضی از سکانس های فیلم های سینمایی معروف مانند Lara Croft: Tomb Raider، Batman Begins و سریال تلویزیونی Amazing Race فیلمبرداری شده است. بازدید از جوکول‌سارلون را از دست ندهید چرا که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ایسلند می باشد.

12. دره استودلاگیل

شاپور در دره استودلاگیل

دره استولادگیل با ستون های بازالتی بر فراز یک رودخانه یخی فیروزه ای برافراشته است و یکی از خیره کننده ترین مناظر کشور ایسلند می باشد. این دره در قسمت بالایی دره جوکول‌دالور در شرق ایسلند واقع شده است. همچنین استودلاگیل به خاطر مزارع گوسفندان فراوانش معروف است.

سما در دره استودلاگیل

ستون‌های تماشایی این دره عظمت خاصی دارند و بسیار باشکوه به نظر می رسند. با بازدید از این تخته سنگ بازالتی، احساس خواهید کرد که گوشه ای فراموش شده از جهان را کشف کرده اید.

بخوانید  جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

جمع بندی

ایسلند دارای طبیعتی بی نظیر است و گردشگران سراسر جهان، برای تجربه ای بکر و به معنای واقعی باشکوه، به این کشور سفر می کنند. اگر عاشق طبیعت نیستید، از ایسلند به عنوان مقصد بعدی سفر خود صرف نظر کنید. چرا که جاهای دیدنی ایسلند اغلب شامل آتشفشان ها، چشمه های آبگرم، آبفشان های طبیعی و ساختارهای ماگمایی زیبا است که هر طبیعت گردی را محو خود می کند. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

GuidetoIceland

ReykjavicExcursions

Adventures

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *