تور ویتنام

narvan logo

بهترین رستوران های نپال

بهترین رستوران های نپال

بهترین رستوران های نپال

فهرست مطالب

نپال، کشوری است که بین کوهنوردان و علاقه مندان به طبیعت گردی در سراسر جهان محبوب است و رستوران‌های زیادی دارد که از ذائقه‌های متنوع پذیرایی می‌کند. همچنین همسفران تور نپال که به دنبال غذاهای سنتی نپالی از جمله گاکوک، موموس و کاری نپالی هستند، در بهترین رستوران های نپال می توانند طعم این غذاها را بچشند.

بهترین رستوران های نپال

از رستوران‌های پایتخت شلوغ نپال یعنی کاتماندو گرفته تا غذاخوری‌های کنار دریاچه در پخارا، رستوران های نپال طیف وسوسه‌انگیزی از غذاهای محلی و بین‌المللی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های نپال را معرفی می کنیم.

رستوران اوتسه

رستوران اوتسه

برای چشیدن طعم غذاهای سنتی نپال در یکی از موسسات آشپزی پیشگام در نپال، به Utse بروید: رستورانی با تزئینات اصیل واقع در منطقه مرکزی تامیل کاتماندو که بیش از 30 سال پیش افتتاح شد و به ایجاد تامیل به عنوان یک مرکز فرهنگی برای بازدیدکنندگان از کاتماندو کمک کرد. از آن زمان، این هتل به یک هتل 52 اتاقه گسترش یافته است.

گروهی از سرآشپزهای باتجربه و وفادار از زمان افتتاح رستوران، آشپزخانه را اداره می کنند و غذاهای لذیذی مانند گاکوک مخصوص Utse ارائه می دهند: یک غذای داغ به سبک قابلمه ای که از ترکیبی از گوشت، سبزیجات، قارچ و رشته درست می شود، با ذغال به خوبی گرم می شود. ماموهای لذیذ نپالی، کوفته‌های پر شده با گوشت یا سبزیجات و ترکیبی از ادویه‌ها نیز در بین گردشگران محبوب هستند و با نوشیدنی تبتی تونگبا دلچسب تر است که یک نوشیدنی الکلی بر پایه ارزن داغ است.

مقاله مرتبط : چرا به نپال سفر کنیم؟

 

ال مدیترانیو

رستوران ال مدیترانیو در نپال

El Mediterraneo یک رستوران جذاب با تم اسپانیایی است و در منطقه دره کاتماندو قرار دارد که به خاطر غذاهای مدیترانه ای لذیذش شناخته شده است. در این رستوران، طیف گسترده ای از غذاهای اسپانیایی از جمله غذاهای کلاسیک مانند گازپاچو و پائلا و همچنین غذاهای کمتر شناخته شده مانند مرغ با پیستو (خورشی اسپانیایی از پیاز، سیر، فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو سبز) و ناتیل سرو می شود.

یک دسر کاستارد اسپانیایی با وانیل و دارچین، همراه با تعدادی غذای فیوژن که به طور خاص با ذائقه نپالی سازگار شده است، مانند کالاماری پر شده با اسفناج، پنیر، کشمش و برنج نیز می توانید سفارش دهید. طراحی خانگی و در عین حال کلاسیک رستوران، فضای مدیترانه‌ای آرامش‌بخش را تداعی می‌کند. همچنین کارکنان خوش برخورد، غذاهای تازه خوشمزه را ارائه می‌دهند که مطمئناً مردم محلی و بازدیدکنندگان لالیت‌پور را راضی می‌کنند.

کریشنارپان

رستوران کریشنارپان

در محوطه هتل دواریکا، رستورانی قرار دارد که غذاهای گران قیمت نپالی را با الگوبرداری از تجربه «ناهارخوری آهسته» سرو می‌کند، یکی از بهترین رستوران های نپال که همه مواد در مزارع ارگانیک خود دواریکا رشد می‌کنند. دکور هتل و رستوران کریشنارپان، تأثیر خود را از سبک سنتی نیواری می‌گیرد. در حالی که هتل که اخیراً جایزه میراث PATA (انجمن سفر آسیای اقیانوس آرام) را از آن خود کرده است، مجموعه بزرگی از مصنوعات نپالی قرن سیزدهم را در خود جای داده است.

تجربه غذاخوری در کریشنارپان سنتی است و مهمانان کفش های خود را در می آورند و روی کوسن ها می نشینند تا غذا بخورند. وعده‌های غذایی از 6 تا 22 غذا در دسترس است، که به مهمانان فرصتی می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی را تجربه کنند، از جمله باندل تارکو، غذای گراز وحشی کبابی با ادویه‌ها، و کوکورا کو ماسو و دیگر غذاهای نپالی. می توانید یک لیوان راشی نیز سفارش دهید که یک نوشیدنی الکلی بر پایه برنج است.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کاتماندو

 

بوجان گریها

ساختمان رستوران بوجان گریها

ساختمان عظیم Bhojan Griha که به معنای واقعی کلمه به معنای “خانه غذا” است، بیش از 150 سال قدمت دارد و زمانی خانه کشیش سلطنتی پادشاه نپال بوده است. این ساختمان چهار طبقه شش سال طول کشید تا به شکوه سابق خود بازگردد و تمام بازسازی ها توسط مردم محلی با استفاده از روش های سنتی ساختمان سازی انجام شده است.

سالن غذاخوری بزرگ بوجان گریها یکی از بهترین رستوران های نپال است و بیش از 250 مهمان را در خود جای می دهد و اغلب میزبان نمایش‌های فرهنگی با موسیقی و رقص سنتی نپالی است. پوتالی بایتاک، سالن غذاخوری بزرگ، سبک معماری به سبک کاخ های رانا دارد و غذاهای اصیل نیواری را با استفاده از محصولات محلی و ارگانیک سرو می کند و منوی عجیب و غریب با غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد.

لو شرپا

رستوران لو شرپا

رستوران Le Sherpa یک آشپزخانه اروپایی با سبک مهمان نوازی شرپا است. این رستوران که حیاط و باغ های زیبا قرار دارد، یک رستوران وسوسه انگیز است که از شلوغی های کاتماندو بسیار دور است. دکوراسیون ساده و مدرن فضای ناهارخوری صمیمی Le Sherpa، با یک قسمت نشیمن در فضای باز تکمیل شده است که با سقفی بلند پوشانده شده و با چراغ های چشمک زن پوشیده شده است.

همچنین لو شرپا قصد دارد استانداردهای بالایی برای غذاخوری در نپال ایجاد کند و مواد اولیه خود را از تولیدکنندگان محلی پایدار تامین می کند. منوی اروپایی معاصر دارای غذاهایی مانند راویولی خرگوش پخته شده خانگی با پارمیزان، یا گوشت خوک نیم پز بو داده با پوره خردل و سس شراب قرمز است.

مقاله مرتبط : بهترین مراکز خرید نپال

 

سایگون فو

رستوران سایگون فو

سایگون فو در مرکز کاتماندو و روبروی شانگری لا قرار دارد که از معروف ترین هتل های نپال است. سایگون فو همواره به عنوان تنها رستوران ویتنامی در پایتخت نپال به خود می بالد. این رستوران ساده در دو طبقه ساخته شده است و دارای یک تراس است که در آن گردشگران می توانند منظره زیبای لازیمپات را تماشا کنند.

همچنین سایگون فو به سبک ویتنامی تزئین شده است: با مبلمان چوبی تیره، تشک های بامبو و نقاشی هایی که فرهنگ و سنت های ویتنام را به تصویر می کشد. منو رستوران که توسط سرآشپزهای ویتنامی تهیه شده است، بینشی از غذاهای این کشور را ارائه می دهد که سرشار از طعم های تازه ای مانند علف لیمو، نعناع، ریحان و گشنیز است.

در میان غذاهای پرطرفدار رستوران، می توان به فو (غذاهای نودل ویتنامی) و همچنین گزینه های تازه و عجیب مانند سالاد هندوانه سبز با میگو و گوشت گاو سرخ شده با کرفس، گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد.

کافه سوما

کافه سوما در نپال

فضای سبک و مطبوع کافه سوما، همراه با پارکت چوبی و قفسه‌های بزرگ و پر از کتاب که دیوارهای آن را پوشانده‌اند، به فضا حسی اروپایی و بوهمیایی بخشیده است. کافه سوما در اکتبر 2013 بازسازی شد و گریزی از شلوغی های مرکز کاتماندو است.

کافه سوما غذاهای اروپایی را به سبک نپالی سرو می کند و از این رو یکی از بهترین کافه رستوران های نپال به شمار می رود: طیف وسیعی از انواع سوپ، سالاد، ساندویچ و برگر را می توانید با یک فنجان چیا که یک چای سنتی نپالی که شبیه چای هندی است، سفارش دهید. این کافه همچنین آثار هنرمندان محلی را در معرض نمایش می گذارد که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

منابع: TheCultureTrip

TripAdvisor

AsiaHighlights

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *