تور ویتنام

narvan logo

آب و هوای کندی سریلانکا

آب و هوای کندی سریلانکا

آب و هوای کندی سریلانکا

فهرست مطالب

شهر کندی یکی از توریستی شهرهای سریلانکا است که اکثر گردشگران در این کشور، از کندی بازدید می کنند. این شهر نزدیک بسیاری از جاهای دیدنی سریلانکا قرار دارد و بهترین نقطه خرید در این کشور است. در کنار این موارد، آب و هوای کندی برای بسیاری از مسافران یکی از مهمترین فاکتورها در سفر به این شهر است و گردشگران تمایل دارند و در زمان مناسبی، سفر خود را برنامه ریزی کنند و شهر کندی نیز از این قاعده مستثنا نیست. به همین خاطر، در این مطلب می خواهیم آب و هوای کندی سریلانکا را بررسی کنیم.

شهر کندی یکی از مقاصد اصلی تور سریلانکا است و نارون تلاش کرده است که بهترین زمان سفر به سریلانکا را برای سفر برنامه ریزی کند. اگر می خواهید به صورت انفرادی سفر خود را به کندی برنامه ریزی کنید، با این راهنما همراه ما باشید.

بررسی آب و هوای کندی سریلانکا

آب و هوای سریلانکا بسته به مناطق مختلف آن متفاوت است. به صورتی که آب و هوای کندی سریلانکا مستقیما تحت تأثیر ارتفاع زیاد آن قرار دارد. این شهر بسیار مرطوب تر و کمی خنک تر از مناطق ساحلی سریلانکا است که گرمسیری می باشد. دو فصل موسمی پربارش در کندی رخ می دهد. اولی بین ماه اردیبهشت تا تیر و دومین موسمی که کوتاهتر است، بین ماه های آذر و دی می باشد.

پس از گذر از دومین فصل موسمی، به فصل خشک کندی می رسیم اما هنوز احتمال بارش های رگباری و کوتاه وجود دارد. بهترین ماه برای بازدید از جاهای دیدنی کندی و جاذبه های اطراف، بین ماه های بهمن و اسفند بوده و بدترین ماه سفر به کندی، تیرماه می باشد که احتمال گرمای اذیت کننده، بارش باران و رطوبت بالا بیشتر است.

بخوانید  راهنمای سفر به کندی سریلانکا

نمودار حداکثر دما- بارش در کندی سریلانکا

در این نمودار که توسط وبسایت Weather-Guide ارائه شده است، حداکثر دمای سالانه و میزان روزهای بارانی هر ماه را می توانید مشاهده کنید.

نمودار حداکثر دما-بارش هر ماه در کندی سریلانکا

همچنین نمودار زیر، میانگین آب و هوای کندی سریلانکا را در طول سال نشان می دهد. در این نمودار دمای هوای کندی براساس سانتیگراد در سمت چپ و دما براساس فارنهایت در سمت راست ارائه شده است.

نمودار آب و هوای کندی سریلانکا

در نمودار بالا، حداکثر دمای شهر کندی در طول روز و حداقل دما در شب را می توانید مشاهده کنید. حداکثر دما در روز، مربوط به دمایی است که آب و هوا را در سایه اندازه گیری می کند، بنابراین دمای شهر کندی در نور مستقیم خورشید بالاتر خواهد بود.

نمودار بارش باران در کندی

در نمودار دیگری که توسط وبسایت Weather-Guide ارائه شده است و در ادامه مشاهده می کنید، می توانید میزان بارش باران و روزهای بارانی شهر کندی را بررسی کنید.

نمودار بارش باران در شهر کندی

نمودار بالا میانگین تعداد روزهای بارانی را در برابر میانگین میزان بارندگی نشان می دهد. آب و هوای کندی سریلانکا در کل مرطوب است و می توانید ببینید که ماه های مرطوب زیاد هستند. در حالی که خشک ترین ماه ها در طول ماه های فصل زمستان است.

بخوانید  قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

جمع بندی

آب و هوای کندی سریلانکا، یکی از معیارهای برنامه ریزی سفر به این شهر است. اگر می خواهید لیست مقاصد خود را در سریلانکا طبق آب و هوا تعیین کنید، توضیحات و نموداری که ارائه دادیم، می تواند در تصمیم گیری شما بسیار مفید واقع شود. طبق بهترین زمان سفر به کندی که مشخص کردیم، می توانید برنامه سفر خود را به این شهر تنظیم کنید. خوشحال می شویم که دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Weather-Guide.com

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *