تور ویتنام

narvan logo

ایرکوتسک روسیه | منطقه دریاچه یخ زده بایکال

ایرکوتسک روسیه | منطقه دریاچه یخ زده بایکال

ایرکوتسک - نارون اکوتور

فهرست مطالب

وقتی به سیبری فکر می کنید، احتمالا تنها چیزی که به ذهنتان می رسد برف و یخ هست نه آبادی! اما شهر ایرکوتسک، مرکز استانی به همین نام در بخش شرقی یخ زده روسیه، خانه بیش از نیم میلیون نفر است. فعالیت هایی را در این شهر می توانید ببینید که باورنکردنی هستند. فرهنگ این منطقه ترکیبی از فرهنگ روسیه، سیبری و بومی بوریات هست. یکی از دیدنی های این منطقه دریاچه بایکال بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. دوس دارید به منطقه سیبری سفر کنید؟ می توانید در تور شفق قطبی و روسیه نارون اکوتور شرکت کنید. در ادامه از دیدنی های ایرکوتسک صحبت خواهیم کرد.

 

دریاچه بایکال

 

 

 

اول سری به دریاچه بایکال می زنیم. بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان که اخیراً به دلیل امواج یخ زده ای که در طول زمستان طولانی سیبری در سواحل آن می چرخند، به شهرت رسیده است، دریاچه بایکال به اندازه کافی به ایرکوتسک نزدیک است و حدود یک ساعت با قطار فاصله دارد. حداقل سفر یک روزه را برای آنجا در نظر داشته باشید. اگرچه احتمالاً می خواهید مدت بیشتری در آنجا بمانید. به شرطی یک جفت کاموسی (چکمه خز گوزن) پوشیده باشید. اگر بخواهید دور کل دریاچه را با قطار بگردید، سه روز تمام طول خواهد کشید!

 

صومعه ها و کلیساها

 

کلیسای ارتدکس کازان 

 

ایرکوتسک ممکن است هزاران مایل از دیگر مناطق و جمعیت روسیه دور باشد اما هنوز هم می‌توان پیروان وفادار زیادی به مذهب ارتدکس شرقی را در آنجا پیدا کرد. حتی اگر یک فرد مذهبی نیستید و به این منطقه سفر کرده اید، معماری خیره کننده صومعه سنت ولادیمیر را از دست ندهید به خصوص اگر علاقه مند به عکاسی هستید، اجازه فرار این معماری را از کادر دوربین خود نخواهید داد.

بخوانید  دریاچه بایکال کجاست؟

اول کلیسای ناجی را می بینید. یک سازه مربوط به قرن 18 ام است و جزییات این بنا در چند بخش مهم خلاصه می شود. همچنین می‌توانید از کلیسای کازان که متعلق به قرن نوزدهم است دیدن کنید که آجرهای قرمز آن در کنار سقف آبی روشن قرار گرفته‌اند.

با این حال، خیره کننده ترین و دراماتیک ترین قطعه معماری ارتدکس در ایرکوتسک، صومعه شاهزاده ولادیمیر است، مجموعه ای عظیم که در سال 1888 برای ادای احترام به شاهزاده روسی که تقریبا یک هزار سال قبل مسیحیت را به روسیه آورده بود، ساخته شد.

 

موزه های ایرکوتسک

 

موزه منطقه ای ایرکوتسک - نارون اکوتور

 

آیا تا به حال عبارت تبعید به سیبری را شنیده اید؟ این جمله اغراق نیست و واقعا این تبعیدها رخ داده است. شرکت کنندگان در قیام دکمبریست ها در سال 1825 (شاید آن را بتوان نسخه ناموفق انقلاب 1917 دانست که در نهایت تزارها را سرنگون کرد) برای مجازات به سیبری تبعید می شدند و موزه تاریخی و یادبود منطقه ایرکوتسک بازگوکننده برخی داستان ها در این باره است.

مکان دیگری برای آشنایی با تاریخ ایرکوتسک، موزه منطقه ای ایرکوتسک است که بر معماری و قوم نگاری مردم بومی بوریات تمرکز دارد.

 

فک های دریاچه بایکال

 

فک های ایرکوتسک - نارون اکوتور

 

اگر نام فک ایرکوتسک را نشنیده اید، شما را سرزنش نمی کنیم. اما جالب است بدانید که این فک ها، تنها فک ها در جهان هستند که در آب شیرین زندگی می کنند. اگر نمی‌توانید این موجود باشکوه را در زیستگاه طبیعی‌اش ببینید، در نرپیناری ایرکوتسک می توانید آن ها را ببینید و بهشان پریوت بگویید (پریوت : سلام به روسی)

 

رودخانه آنگارا

 

 

بخوانید  اسنوموبیل

جزیره یونوستی در آنگارا که از مرکز ایرکوتسک می گذرد، از یک جزیره گرمسیری فاصله بسیار زیادی دارد و حتی ساحل این جزیره شن هم ندارد. اگر دوس دارید به یک ساحل در این منطقه بروید و نمی خواهید تا دریاچه بایکال بروید، ساحل رودخانه آنگارا مناسب شما خواهد بود.

 

پیراشکی با طعم سیبری!

 

پوزی از غذاهای ایرکوتسک و سیبری - نارون اکوتور

 

غذاهای روسی، به طور کلی، دست کم گرفته می شوند اما غذاهای جامعه سیبری بوریات که در ایرکوتسک پیدا می کنید، در واقع برای اکثر جمعیت جهان ناشناخته است. غذای اصلی این جمعیت پوزی است، یک پیراشکی گوشتی دلچسب که قرار است با دستانتان بخورید. البته اگر هم این کار را نکنید، هیچکس شما را قضاوت نخواهد کرد. با توجه به نزدیکی شهر به بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، ماهی نیز یک عنصر مهم در منطقه است. ماهی های محلی محبوب شامل خاریوس، اومیل و سیگ هستند که بسته به جایی که شما آنها را سفارش می دهید، به روش های مختلفی تهیه می شوند و البته طعم لذیذی دارند. حتما آن ها را امتحان کنید.

 

قلعه یخی

جشنواره سالانه مجسمه‌های یخی ایرکوتسک بسیار زیبا است و مردم محلی مجسمه‌های برفی و یخی را هر روز در پارک مرکزی شهر نصب می‌کنند. اگر در فصل زمستان به ایرکوتسک سفر کردید و بلافاصله به سمت دریاچه بایکال نرفته اید، حتما باید به قلعه یخی سر بزنید.

 

یخ شکن آنگارا

 

یخ شکن آنگارا - نارون اکوتور

 

اگرچه ایرکوتسک هزاران مایل از اقیانوس فاصله دارد، اما با این وجود، این یکی از مهم ترین بنادر سیبری در طول تاریخ بوده است. تصور کنید که نیمی از سال را آب یخ زده است! و این مسئله این بندر را زیباتر و شگفت انگیز تر می کند. موزه “یخ شکن” در وسط رودخانه آنگارا قرار دارد و در یک کشتی واقعاً یخ شکن که یکی از قدیمی ترین کشتی های جهان است قرار دارد. این موزه را از دست ندهید.

بخوانید  جاذبه های گردشگری مسکو

 

رقص محلی سیبری

 

رقص محلی سیبری - نارون اکوتور

 

وقتی نام “فیلارمونی ایرکوتسک” را می شنوید، احتمالاً اجرای موسیقی کلاسیک و باله را تصور می کنید. در حالی که این ساختمان تئاتر بولشوی نیست. نمایش هایی از نوع کلاسیک تر در اینجا اجرا می شود. از طرف دیگر، باید حتماً در سفر خود توقف کنید تا ببینید آیا اجرای رقص و موسیقی محلی برگزار می شود یا خیر. این می تواند فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ بوریات باشد!

 

گرمترین چکمه های دنیا

 

کاموسی - نارون اکوتور

 

دمای این منطقه در نیمی از سال زیر صفر هست و انواع لباس های گرم با جنس های بی نظیر و همچنین دستکش ها، کلاه ها و چکمه ها در ایرکوتسک وجود دارد که می توانید با قیمت خیلی خوب تهیه کنید. چکمه‌های خز گوزن که توسط مردم محلی بوریات «کاموسی» نامیده می‌شود، از بهترین نوع چکمه ها می باشد و در سردترین مواقع سال هم پای شما را گرم نگه خواهد داشت.

 

چشمه های آب گرم سیبری

 

چشمه آبگرم آرشان در اطراف ایرکوتسک - نارون اکوتور

 

Arshan واقع در حومه ایرکوتسک یکی از چشمه‌های آب گرم طبیعی در سیبری است، اما انتظار تجربه‌ای شگفت انگیز به اندازه تجربه‌ای که در حمام Banya در مسکو یا سنت پترزبورگ می توان داشت را نداشته باشید. اما می توانید از آب گرم جادویی از لا به لای یخ های سیبری می جوشد، لذت ببرید.

 

آیا علاقه مند به سفر مناطق یخ زده هستید؟ لطفا دیدگاه خود را در مورد این مقاله با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

4/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *