تور ویتنام

narvan logo

بانجی جامپینگ در نپال

بانجی جامپینگ در نپال

بانجی جامپینگ در نپال - نارون اکوتور

فهرست مطالب

نپال سرزمین تپه ها، رودخانه ها و معابد است. از مناظر دیدنی هیمالیا و صدای موزون آب رودخانه گرفته تا تقدس معابد و وفور حیات وحش. این جذابیت های طبیعی، باعث شده است که بانجی جامپینگ در نپال، یک سرگرمی محبوب باشد. در تور نپال نارون اکوتور می توانید بانجی جامپینگ را تجربه کنید.

شاید بپرسید که چرا به نپال سفر کنیم؟ نپال برای هر نوع مسافری جذابیت هایی دارد و شما را هرگز ناامید نمی کند. جدای از آن، غذاهای لذیذ، فروشگاه ها و سوغاتی های فراوانی دارد. اگر به دنبال هیجان در این کشور هستید، بانجی جامپینگ را تجربه کنید. از بین تمام فعالیت‌ها، جانجی جامپینگ در نپال یکی از مواردی است که در چند سال اخیر با سرعت زیادی محبوبیت پیدا کرده است. چرا که علاوه بر هیجان، مناظر بسیار زیبایی نیز ارائه می دهد.

 

بانجی جامپینگ چیست؟

بانجی جامپینگ چیست؟ - نارون اکوتور

بانجی جامپینگ یک فعالیت تفریحی پرهیجان است که شامل پریدن از یک سازه بلند با طناب الاستیک متصل به پای شرکت کنندگان است. این سازه بلند می تواند یک ساختمان، جرثقیل، پل یا حتی یک هلیکوپتر باشد. اولین بانجی جامپینگ مدرن در سال 1979 بود و از آن زمان این فعالیت به طور گسترده ای محبوب شد. بانجی جامپینگ یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های هیجان انگیز است و تقریباً در هر مکانی از جهان، می توانید آن را تجربه کنید.

 

چگونه بانجی جامپینگ انجام دهیم؟

چگونه بانجی جامپینگ انجام دهیم - نارون اکوتور

بانجی جامپینگ برای همه افراد بالای شانزده سال مناسب است و نیازی به تجربه قبلی ندارد. هیچ تجهیزاتی قرار نیست بخرید؛ شما فقط در آن مکان هستید تا از این فعالیت لذت ببرید. مهمترین بخش بانجی جامپینگ این است که بتوانید جرات کافی برای انجام آن را داشته باشید. همچنین، اقدامات احتیاطی برای امنیت شما ارائه خواهد شد. بانجی جامپینگ ممکن است برای افرادی که اضافه وزن دارند یا آسیب دیده اند، خطراتی برای سلامتی داشته باشد. به زنان باردار، افرادی که مشکلات قلبی و فشار خون بالا دارند، انجام بانجی جامپینگ توصیه نمی شود.

مقاله مرتبط : غذاهای نپال

 

لیست تجهیزات بانجی جامپینگ

تجهیزات بانجی جامپینگ - نارون اکوتور

بند بانجی

بند بانجی مهمترین وسیله ای است که در تجربه بانجی جامپینگ خود از آن استفاده خواهید کرد و با یک هارنس به مچ پا متصل می شود. بند بانجی بیشتر از چند رشته لاستیک و لاتکس طبیعی ساخته شده است. بندهای بانجی پس از 500 تا 1000 پرش برای اطمینان از ایمنی دور انداخته می شوند.

 

هارنس

در طول پرش بانجی، دو دسته به بدن شما متصل می شود، یکی به مچ پا و دیگری به بدن شما برای افزایش ایمنی.

 

طناب لاستیکی

برخی از امکانات بانجی جامپینگ ویژگی ایمنی دیگری مانند طناب لاستیکی اضافی را برای به حداکثر رساندن ایمنی اضافه می کنند. اگر قصد سفر با تجهیزات خود را دارید، ممکن است هزینه های اضافی داشته باشید.

 

بلندترین بانجی جامپینگ های جهان

تنگه بوته کوشی

بانجی جامپینگ بوته کوشی - نارون اکوتور

160 متر ارتفاع دارد. چیزی که آن را خاص می کند، این واقعیت است که بلندترین بانجی جامپینگ در نپال و همچنین بلندترین سویینگ جهات است.

 

سوئیس

بانجی جامپینگ سوئیس - نارون اکوتور

به یک تله کابین کوهستانی در بهشت آلپ اینترلاکن در سوئیس بروید. در این بانجی جامپینگ بی نظیر در کوه های آلپ سوئیس،از ارتفاع 134 متری پرش کنید. با سقوط آزاد بر فراز آب‌های آبی کریستالی دریاچه استوکنزی از یک تله کابین، با کوه استکهورن به ارتفاع 2190 متر، درست در آن سوی دریاچه، مناظری باورنکردنی را تماشا کنید.

 

لندن

دیدن لندن از بالا به تنهایی یک تجربه عالی است اما دیدن آن در هنگام سقوط آزاد از ارتفاع 50 متری چیز دیگری است. “The Doom Bungee Jump” یک راه باورنکردنی برای ترشح آدرنالین شما در لندن است. اگر به لندن سفر کردید، بلیط پرواز بانجی جامپینگ خود را نسوزانید!

 

آمستردام

بانجی جامپینگ آمستردام - نارون اکوتور

بانجی جامپینگ آمستردام یک تجربه بی نظیر خواهد بود. زیرا می توانید کل شهر و اطراف آن را ببینید. “Bungee Amsterdam” در فاصله اندکی از مرکز این شهر قرار دارد.

 

بارسلونا

بارسلونا امکانات شگفت انگیز زیادی برای بانجی جامپینگ دارد و برخی از آنها بیش از 70 متر طول دارند. Lloret de Mar یک مکان معروف برای بانجی جامپینگ در خط ساحلی این شهر است و تنها یک ساعت با بارسلونا فاصله دارد. به عنوان یک تجربه جایگزین، می‌توانید پرش از پل در Sant Sadurní d’Anoia را انتخاب کنید.

 

بلگراد

بلگراد از نظر تاریخی به دو بخش تقسیم می شود، یکی شهر قدیمی و قسمت دیگر به نام بلگراد جدید. “Bungee Jump” در Ada Ciganlija در وسط این دو بخش قرار دارد.

 

پراگ

پراگ -پایتخت چک- به خاطر معماری دیدنی، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی شهرت دارد اما فعالیت های تفریحی آن هرگز به ذهن هیچ کس نمی رسد. نقاط شگفت انگیز بانجی جامپینگ در فاصله یک ساعتی از مرکز شهر پراگ وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. پل زویکوف، برج تلویزیونی هاراچوف و پل چوموتوف از نقاط معروف برای بانجی جامپینگ در جمهوری چک هستند.

مقاله مرتبط : هتل های نپال

 

بانجی جامپینگ در نپال

بانجی جامپینگ در نپال، به خاطر طبیعت زیبایی که ارائه می دهد، محبوبیت فراوانی دارد. 2 مکان بانجی جامپینگ عالی در نپال وجود دارد که در صورت سفر به نپال، آن را از دست ندهید. همچنین، هزینه بانجی جامپینگ در نپال اصلا نگران کننده نیست و بسیار مناسب می باشد.

 

تنگه بوته کوشی

بانجی جامپینگ در نپال بوته کوشی - نارون اکوتور

فعالیت بانجی جامپینگ اولین نقطه خود را در تنگه Bhote Koshi در نپال پیدا کرد و همچنین در حال حاضر یکی از معروف ترین نقاط برای بانجی جامپینگ در کل جهان است. این تنگه در نزدیکی مرز نپال و تبت قرار دارد و 160 متر ارتفاع دارد. چیزی که آن را خاص می کند، این واقعیت است که بلندترین بانجی جامپینگ در نپال و همچنین بلندترین سویینگ جهان است. رودخانه Bhote Koshi در زیر این پرش جریان دارد که تماشای آن، به شما لذت بیشتری می دهد.

پرش از یک پل معلق انجام می شود که طولانی ترین پل معلق نپال است. این پل به طور ویژه توسط مشاور معروف بانجی NZ طراحی شده است. آیا این واقعا شگفت انگیز نیست؟ پرش با تخصص مربیان آموزش دیده انجام می شود تا تجربه بی نظیری از بانجی جامپینگ داشته باشید. چرا که پرش از پل، به تنهایی ضربان قلب شما را افزایش می دهد و ایمنی این تجربه، تضمین می کند که با خیال راحت، از هیجان خود لذت ببرید.

مقاله مرتبط : عجایب نپال

 

همجا، پخارا

بانجی جامپینگ پخارا - نارون اکوتور

پخارا یکی از معروف ترین مکان های نپال برای انجام ماجراجویانه ترین فعالیت ها است. برخی از فعالیت هایی که ارائه می دهد عبارتند از پاراگلایدر، زیپ لاین، پیاده روی و … بانجی جامپینگ در سال 2014 به این لیست اضافه شد و از آن زمان تاکنون معروف ترین ماجراجویی در پخارا بوده است. این پرش، پرش لمسی با آب نامیده می شود، زیرا شما می توانید آب حوضچه ای را در زیر نقطه پرش لمس کنید. این یک تجربه منحصر به فرد است که ممکن است تنها باید یک بار در زندگی خود داشته باشید.

در نزدیکی یک کمپ تبتی در منطقه کاسکی، یک صخره فولادی وجود دارد که از آنجا می پرید. ارتفاع آن به 80 متر می رسد و یک حوض مصنوعی به عمق 20 متر وجود دارد. 30 تا 40 نفر می توانند در روز به این فعالیت بپردازند. هنگامی که می پرید، آب زیر آن را لمس کنید تا هیجانی شگفت انگیز در شما خلق کند. مناظر اطراف واقعاً مسحورکننده است که به این هیجان می‌افزاید.

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *