تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کوبه

جاهای دیدنی کوبه

جاهای دیدنی کوبه

فهرست مطالب

کوبه یک شهر بندری زیبا در ژاپن است که توسط کوه روکو و دریا احاطه شده است. جاهای دیدنی کوبه از آبجوسازی‌های ساکی گرفته تا هاربرلند و بندر کوبه ارزش گردشگری دارند‌. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، کوبه یکی از شهرهایی است که باید در لیست سفر شما قرار گیرد. اما شهر کوبه کجاست و جاهای دیدنی آن چه مکان هایی است؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شهر کوبه کجاست؟

شهر کوبه از زمان های قدیم به عنوان یک شهر بندری توسعه یافته در ژاپن بوده است و یک مرکز دریایی مهم برای حمایت از پشتیبانی شهر اوساکا بود که مرکز تجارت در دوره ادو بوده است. بندر کوبه از سال 1868 که دوره انزوای ملی به پایان رسیده بود، به عنوان یک بندر بین المللی از اهمیت تجاری خاصی برخوردار است.

مرکز شهر کوبه از جنوب و شمال توسط دریا و کوه احاطه شده است. کوبه شهر کوچکی است که به شما امکان می دهد در یک روز مرکز شهر، دریا و کوه های آن را کشف کنید. بسیاری از جاذبه های اصلی در فاصله چند قدمی هم قرار دارند که به راحتی می توانید از همه جاهای دیدنی کوبه بازدید کنید.

جاهای دیدنی کوبه

جاهای دیدنی کوبه متنوع هستند و ارزش حداقل یک روز بازدید را در برنامه ریزی سفر شما دارند. همچنین اگر با تور ژاپن به صورت گروهی می خواهید سفر کنید، یک گشت یک روزه در این شهر خواهید داشت. گوشت بیف کوبه شهرت جهانی دارد و برخی از بهترین غذاهای ژاپن را در کوبه می توانید میل کنید. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی کوبه می پردازیم.

1. قلعه هیمجی

قلعه هیمجی در نزدیکی کوبه

قلعه هیمجی یکی از مهمترین جاهای دیدنی کوبه است که به عنوان گنجینه ملی و میراث جهانی یونسکو می باشد. این قلعه در ۶۰ کیلومتری شهر کوبه واقع شده است و بسیاری از مردم محلی و بازدیدکنندگان در اوایل بهار برای تحسین شکوفه های گیلاس ژاپن به منطقه قلعه هیمجی می آیند و در محوطه اطراف پیک نیک می کنند.

بسیاری از مردم در کوبه، جشن‌های شکوفه‌های گیلاس را در زیر درختان رنگارنگ برگزار می‌کنند که در میدان Sannomaru Hiroba می باشد. با این حال، اگر از پله‌ها به سمت باغ گل Senhime بالا بروید، منطقه‌ای را خواهید یافت که پوشیده از سایبانی از شکوفه‌های گیلاس است که مکان بهتری برای پیک نیک است و خلوت تر می باشد.

بخوانید  جاهای دیدنی توکیو

2. محله چینی ها

محله چینی ها در کوبه

محله Nankin-machi تنها محله چینی در منطقه کانسای است که در سال 1868، با افتتاح بندر کوبه تاسیس شد و امروزه از جاهای دیدنی کوبه به شمار می رود. چین در آن زمان توسط سلسله چینگ اداره می شد و هیچ معاهده ای بین ژاپن و چین وجود نداشت.

بنابراین، مهاجران چینی اجازه نداشتند در منطقه خارجی کوبه زندگی کنند و به جای آن در ضلع غربی شهرک خارجی مستقر شده و تجارت خود را شروع کردند. بیش از صد غرفه چینی، رستوران، مغازه و غیره در این محله وجود دارد و نانکین-ماچی، یک منطقه پر جنب و جوش برای کشف فرهنگ چینی در یک شهر ژاپنی است.

در محله چینی ها می توانید قدم بزنید و از غذاهای چینی مانند مانتو شنجیان و اردک پکن لذت ببرید. بسیاری از رویدادهای فصلی چینی در طول سال برگزار می شود که اگر با برنامه سفر شما مطابق باشد، می توانید سال نو چینی و جشنواره نیمه پاییز را همراه با مردم بومی جشن بگیرید!

3. منطقه کیتانو

 

منطقه کیتانو

پس از افتتاح بندر کوبه و ایجاد شهرک خارجی، تاجران موفق خارجی در تپه منطقه کیتانو اقامت گزیدند. اقامتگاه های آنها توسط معماران انگلیسی و آلمانی طراحی شده است و این ساختمان ها حتی امروزه نیز، زیبا به نظر می رسند و به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوبه تبدیل شده اند.

در حال حاضر 20 ساختمان به روی عموم باز است و مشهورترین آنها “Uroko no Ie” است که به معنای خانه پولک است. چرا که نمای خانه، شبیه پولک ماهی است. این ساختمان به زیبایی با اشیای عتیقه تزئین شده است و امکان بازدید از داخل آن وجود دارد.

پس از گشت و گذار در منطقه کیتانو، از یک فنجان قهوه در «استارباکس قهوه کوبه کیتانو ایجینکان تن» لذت ببرید.

4. باغ گیاهی کوبه نونوبیکی

تله کابین نونوبیکی کوبه

باغ گیاهی Kobe Nunobiki یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کوبه است که با یک تله کابین در دسترس است. هزینه بلیت تله کابین رفت و برگشت حدود ۱۰ دلار است که شامل ورود به باغ گیاهان نیز می باشد. در تله کابین می‌توانید از بندر کوبه تا فرودگاه کانسان را وقتی هوا صاف است، تماشا کنید.

باغ گیاهی نونوبیکی

در باغ کوبه نونوبیکی 75000 گل و گیاه از 200 گونه مختلف یافت می شود و قدم زدن در بین فضای زیبا و معطر باغ، بسیار لذت بخش می باشد. همچنین وجود یک رستوران گیاهخواری، کافه‌ای که چای سبز سرو می‌کند و موزه‌ها و نمایشگاه‌هایی برای تجربه آروماتراپی و فروشگاه خرید سوغات ژاپن تجربه گشت و گذار در باغ را دوچندان می کند.

5. هاربرلند

هاربرلند در کوبه

هاربرلند یک منطقه سرشار از مرکز خرید رو به بندر کوبه است. در هاربرلند مرکز خرید اومیه را خواهید دید یا می توانید از مرکز خرید موزائیک که رو به دریا است، خرید کنید. موزه کودکان آنپانمان و چشمه های آب گرم از دیگر جاذبه های هاربرلند است اما بیشترین دلیل هاربرلند به خاطر مراکز خرید آن می باشد.

بخوانید  بهترین مراکز خرید ژاپن

6. برج بندر کوبه

برج بندر کوبه

برج بندر کوبه نماد شهر کوبه است. نمای بیرونی شگفت انگیز برج کوبه، شکل ساعت شنی زیبایی دارد و به عنوان نقطه عطف کوبه شناخته می شود. ساختار بنا فولادی است و این علت شهرت برج کوبه، این است که اولین نمونه در نوع خود در ژاپن است که با نمایشگر نوری نورپردازی شده است.

اتاق رصد بالای برج، یک منظره پانورامای شگفت انگیز از بندر ارائه می دهد که تا جزیره آواجی و کوه روکو را می توانید ببینید. در طبقه سوم برج، می توانید با یک فنجان چای در کافه گردان از منظره ای زیبا لذت ببرید. این کافه هر ۲۰ دقیقه ۳۶۰ درجه می چرخد.

7. قلمرو حیوانات کوبه

قلمرو حیوانات کوبه

پارک حیوانات Kobe Animal Kingdom یک پارک در جزیره پورت است.  در این پارک می توانید به خانواده ای از کانگوروهای خوش رفتار، غذا بدهید و یک کاپی‌بارا را نوازش کنید. اجازه دهید ماهی ها پای شما را گاز بگیرند و طوطی‌ها به انگشت شما نوک بزنند. پارک حیوانات کوبه دارای کافه‌های حیوانات است که می‌توانید در حین بازی با گربه‌ها، خرگوش‌ها یا جغدها در آن چایی یا قهوه بنوشید.

حیوانات این پارک همه خوش رفتار هستند یا حداقل خطرناک نیستند و از غذا دادن شما استقبال می کنند. همچنین این پارک دارای یک باغ گیاه شناسی با حوضچه های نیلوفر، یک باغ پرنده در هوای آزاد و یک منطقه که حیوانات بزرگتر در آن پرسه می زنند.

8. فروشگاه های پریمیوم کوبه ساندا

فروشگاه کوبه ساندا

پریمیوم اوت لت کوبه ساندا یکی از بزرگترین مراکز خرید اوت لت در غرب ژاپن است. این فروشگاه‌ها طیف وسیعی از فروشگاه‌های برندهای معروف خارجی، مانند گوچی، پرادا، Bottega Venetra را شامل می شوند که می توانید برای خرید در آن گشت و گذار کنید.

9. آبجوسازی ساکه در نادا

آبجوسازی ساکه در نادا کوبه

“نادا” در کوبه، یکی از مناطق عمده تولید کننده ساکه ژاپن است. ناحیه نادا در امتداد ساحل واقع شده است که از شرق به غرب امتداد دارد. آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع است و آبجوسازی های معروف ژاپن در این منطقه قرار دارند.

علاوه بر آبجوسازی ها، بازدید از موزه آبجوسازی Hakutsuru Sake نیز توصیه می شود. می توانید فرآیند دم کردن ساکه و همچنین مزه کردن ساکه را یاد بگیرید. از کاوش در فرهنگ و تاریخ ژاپن در منطقه نادا لذت ببرید.

10. آریما اونسن

آریما اونسن

آخرین مورد در لیست ما، شهر سنتی آریما اونسن است که ۳۰ دقیقه با کوبه فاصله دارد و با طبیعت زیبا احاطه شده است. آریما اونسن یکی از قدیمی ترین شهرهای سنتی است که ارزش گردشگری را نیز برای آن به همراه داشته است.

آریما اونسن دو نوع چشمه آب گرم دارد. یکی از آنها کینسن نامیده می شود که به معنای آب طلا است و آب آن از آهن و نمک قهوه ای است. دیگری جینسینگ یا آب نقره است و آب آن بی رنگ می باشد. در اینجا می توانید به حمام محبوب کین نو یو بروید.

بخوانید  جاهای دیدنی کیوتو

جمع بندی

جاهای دیدنی کوبه از پارک های گیاهی و پارک حیوانات تا مناطق قدیمی برای پیاده روی و مراکز خرید، برای هر سلیقه ای می توانند جذاب باشند. با این حال دو تا از مهمترین دلایلی که کوبه را با آن می شناسند، آبجوسازی های معروف و بیف کوبه است که توصیه می شود در آنها ساکه و گوشت بیف را بچشید.

منابع: Seeing-Japan

Hotels.com

AnimalCafes

Feel-Kobe

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *