تور ویتنام

narvan logo

خانه های قایقی کشمیر

خانه های قایقی کشمیر

خانه های قایقی کشمیر

فهرست مطالب

اقامت در خانه های قایقی کشمیر، یکی از رمانتیک ترین مقاصد برای ماه عسل است. خانه قایقی سرینگر، در حومه دریاچه دال به عنوان جذاب ترین قسمت برنامه تور کشمیر است. پس سفر به کشمیر، به همراه شریک زندگی و در یکی از خانه های قایقی کامل می شود. به طوری که رشته کوه هیمالیا در پس‌زمینه خودنمایی می کند و با اقامت در خانه های قایقی مناظر زیبا را تحسین می کنید.

خانه های قایقی کشمیر

خانه های قایقی

قبل از بررسی بهترین خانه های قایقی کشمیر، اجازه دهید به تفاوت شیکارا و خانه های قایقی بپردازیم تا آنها را اشتباه نگیرید و تاریخچه مختصر این بهشت های شناور را بررسی کنیم. بخش عظیمی از گردشگری کشمیر به این خانه های قایقی منحصربفرد متکی است که تجربه ای ناب را برای گردشگران به ارمغان می آورد. این قایق‌ها با قایق‌های پشت‌آب‌های کرالا متفاوت هستند. این نوع قایق ها که به آثار هنری قرون وسطایی مزین شده‌اند، مطمئناً در نگاه اول شما را مجذوب خود خواهند کرد.

تفاوت شیکارا با خانه های قایقی

شیکارا

ایا شیکارا همان خانه قایقی است؟ جواب کوتاه به این سوال “خیر” است. شیکاراها که به عنوان گوندولاهای کشمیری نیز شناخته می‌شوند، قایق‌های چوبی سبک با کف مسطح هستند که در دریاچه دال و دیگر آب‌ها در سرینگر، جامو و کشمیر هند یافت می‌شوند و توصیه می کنیم آن را نیز در برنامه سفر خود تجربه کنید. شیکاراها اندازه های مختلفی دارند و برای اهداف مختلفی از جمله حمل و نقل، ماهیگیری، برداشت گیاهان آبزی و در برخی موارد به عنوان سکونت استفاده می شود.

اما خانه های قایقی کشمیر در درجه اول به عنوان خانه و برای اقامت طراحی شده اند. برخی از خانه های قایقی موتوری نیستند؛ زیرا معمولاً لنگر می‌گیرند و در یک نقطه ثابت نگه داشته می‌شوند. این قایق ها به زمین بسته می‌شوند و خدمات آب و برق برای آنها فراهم می شود.

تاریخچه خانه های قایقی کشمیر

برخی از منابع ادعا می کنند که خانه های قایقی از دهه 1800 میلادی در دریاچه های دال و دریاچه ناگین وجود داشته اند. البته مسلما می دانیم که در اواخر قرن نوزدهم، جامعه هانجی قایق‌نشین سرینگر شروع به ساخت خانه‌های شناور یا خانه های قایقی در کشمیر کردند که برای بازدیدکنندگان انگلیسی و ساکنانی بود که مجاز به داشتن زمین در کشمیر نبودند.

بخوانید  جاهای دیدنی کشمیر

برخی ردیابی های مربوط به خانه های قایقی نیز به دهه 1880 بر میگردد که با صاحب مغازه ای به نام پاندیت ناراینداس مرتبط بوده که به گردشگران خارجی خدمات می داد. هنگامی که مغازه نارینداس سوخت، او دارایی خود را به قایق کوچکی که توسط هانجی های ساکن قایق استفاده می شد، منتقل کرد. او بازسازی هایی روی قایق انجام داد و اولین خانه قایقی را ساخت.

ناراینداس بعدها قایق خود را به یک فرد اروپایی فروخت و وقتی مشاهده کرد که این قایق ها پتانسیل خوبی برای گردشگران هستند، شروع به ساخت خانه های قایقی کرد. او در جامعه محلی به نام ناو ناراین معروف شد و اولین خانه قایقی او، شاهزاده خانم کشمیر نام گرفت. گفته می شود که تا سال 1906، صدها خانه قایقی در دریاچه های کشمیر شناور بوده است.

قایق های اروپایی نیز در این منطقه به افتخار خاطرات و حساسیت های ساکنان، HB Duke Wells یا کاخ جدید باکینگهام نامیده می شدند. گذشته از تاریخ، افسانه هایی نیز درباره خانه های قایقی کشمیر وجود دارد که حضور این قایق ها را در دریاچه های دره کشمیر در ادبیات باستانی کشمیری که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد، می دانند. البته این قایق ها برای استفاده شخصی بوده اند و کاربرد گردشگری نداشته اند.

هنر قایقرانی و میراث کشمیری

خانه های قایقی کشمیری، میراث فرهنگی اهالی کشمیر را حفظ می‌کنند. همانطور که گفته شد، این قایق ها بخشی از فرهنگ کشمیری بودند و هنر ساخت آنها در طول نسل ها منتقل شده است. این قایق‌های چوبی حکاکی‌شده، هنر نفیس کنده‌کاری روی چوب را به نمایش می‌گذارند که فرهنگ و صنایع دستی کشمیری را نشان می‌دهد. جنس بیشتر آنها از درخت چینار است که اهمیت ویژه ای برای مردم کشمیر دارد.

بخوانید  دریاچه دال یا دال لیک

بهترین خانه های قایقی کشمیر

خب حالا وقت آن است که بهترین خانه های قایقی کشمیر را همراه با قیمت آن بررسی کنیم تا انتخاب برای شما راحت تر شود.

1. خانه های قایقی باتز کلرمونت

خانه های قایقی باتز کلرمونت

باتز کلرمونت قایق‌هایی در سواحل غربی دریاچه دال است و به خاطر سوئیت‌های دنج و راحتش شهرت دارد. این قایق ها مشرف به نسیم باغ است که یک باغ قدیمی 400 ساله می باشد و به دلیل درختان چینار معروف است. همچنین باتز کلرمونت یک سفر پیاده روی در باغ ترتیب می دهد که ارزش تماشای گل های نیلوفر آبی را دارد.

آدرس: خیابان حضرتبال، نسیم باغ

قیمت: شروع از 18500 روپیه (حدود 225 دلار) برای هر شب

2. خانه های قایقی رویال گروپ

خانه های قایقی رویال گروپ

خانه های قایقی رویال گروپ در منطقه‌ای زیبا از رشته کوه ماهادف واقع شده است و اقامتی آرامش بخش را در دریاچه دال با ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به ارمغان می‌آورد. بهترین بخش خانه های قایقی رویال گروپ در کشمیر این است که حریم خصوصی این اقامتگاه عالی است. علاوه بر راهروی مجزا، این قایق ها دارای غذاخوری، انباری و خدمه اختصاصی هستند تا به بهترین نحو، به گردشگران خدمت رسانی کنند.

آدرس: پشت هتل لیوارد، پارک دال لیک نهرو

قیمت: 7000 روپیه (حدود ۸۵ دلار) برای هر شب

3.خانه های قایقی داندو

چشم انداز خانه قایقی داندو

گروه خانه های قایقی رویال Dandoo Palace در فاصله 2 کیلومتری از شهر لال چوک قرار دارد و یکی از محبوب ترین خانه های قایقی کشمیر است. این خانه های قایقی چوبی هستند و با صنایع دستی و شومینه دنج، به گزینه ای برجسته در دریاچه دال تبدیل شده است.

اتاق خانه قایقی داندو در کشمیر

در داندو، می توانید در تورهای تماشای پرنده و پیک نیک نیز شرکت کنید. باغ های شالیمار و نیشات در 6 کیلومتری این خانه قایقی، مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک هستند.

بخوانید  شهر سرینگر یا سریناگر

آدرس: دریاچه دال، پارک نهرو

قیمت: شروع از 6000 روپیه (حدود 75 دلار) برای هر شب

4. خانه های قایقی فانوس دریایی

ویو خانه قایقی فانوس دریایی

پس از تجربه یک عصر عاشقانه با شیکارا در دریاچه دال و نوش جان کردن غذاهای محلی کشمیری، در خانه های قایقی Lighthouse یا فانوس دریایی اقامت کنید که جزو بهترین خانه های قایقی کشمیر محسوب می شود. از مهمان نوازی گرم کارکنان لذت ببرید و مناظر خیره کننده رشته کوه های هیمالیا تماشا کنید. خانه قایقی Lighthouse را می توان بهترین خانه قایقی در دریاچه دال با قیمت متوسط دانست.

آدرس: آبی کارپورا، پارک نهرو، دریاچه دال

قیمت: شروع از 5000 روپیه (حدود 60 دلار)

5. خانه های قایقی شرایتون مغول

خانه قایقی شراتون مغول از بیرون

خانه های قایقی شرایتون مغول، قایق مجلل کاملاً مبله هستند که تجربه ای رویایی را برای شما فراهم می کنند. شرایتون همچنین بسته های تور مربوط به خود را دارد که در صورت تمایل از آنها استفاده کنید. شرایتون نیز یکی از شیک ترین خانه های قایقی با قیمت بسیار مناسب است.

خانه قایقی شراتون مغول از داخل

آدرس: روبروی هتل پارک، دریاچه دال

تعرفه: شروع از 5000 روپیه (حدود ۶۰ دلار) برای هر شب

جمع بندی – سوالات متداول

خانه قایقی چیست؟

خانه قایقی یک قایق شناور لنگر انداخته است که کشمیری ها آن را با یک دکوراسیون زیبا، قابل اقامت می کنند و یک شب رویایی را فراهم می کنند. این خانه های قایقی کاربرد گردشگری دارند.

آیا زندگی در خانه قایقی قانونی است؟

بله، زندگی در خانه قایقی قانونی است.

آیا کشمیر برای ماه عسل مناسب است؟

بله، کشمیر بهشت ماه عسل عاشقان است و می توانید یک برنانه سفر ۵ الی ۶ روزه را برای اقامت در این منطقه و خانه های قایقی زیبا، ترتیب دهید.

دریاچه معروف کشمیر کدام است؟

دریاچه دال معروف ترین و پربازدیدترین دریاچه کشمیر است.

آیا در ایران تور کشمیر ارائه می شود؟

بله، نارون اکوتور هر ساله در بهترین فصل ممکن، تور کشمیر را ارائه می دهد.

 

منابع: TravelTriangle

MoustachEscapes

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *