تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان - نارون اکوتور

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری گرجستان بسیار زیبا و متنوع هستند. مناظر کوهستانی بی‌نظیر، موقعیت جغرافیایی مناسب در مرز بین آسیا و اروپا و تاریخ پر تلاطم باعث ایجاد جاذبه های دیدنی زیادی در گرجستان شده است و در حال تبدیل این کشور به یک مقصد محبوب برای تعطیلات است. گرجستان به خاطر قله هایی که دارد، برای علاقه مندان به کوهنوردی نیز مقصد مناسبی است و ترکینگ قفقاز یکی از محبوب ترین و زیباترین مسیرهای ترکینگ می باشد. نقاط ساحلی، مسیرهای پیاده روی شگفت انگیز و برج های چند صد ساله جاذبه های گردشگری گرجستان را ایجاد می کنند.

 

جاهای دیدنی گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان چه از جاذبه های طبیعی، چه تاریخی و چه معماری کم نیستند و می توانند هر نوع سلیقه ای را راضی کنند. بنابراین یک دسته بندی انجام داده و جاهای دیدنی گرجستان را در این دسته بندی ها بررسی می کنیم.

 

جاذبه های گردشگری گرجستان از لحاظ شهری

شهرهای جذاب به تنهایی می توانند جاذبه های گردشگری گرجستان را کامل کنند. واقعا شهرهای دیدنی زیادی در گرجستان وجود دارند که اگر فقط شهرگردی کنید، از سفر خود بسیار لذت خواهید بود. شهرهای تفلیس، مستیا و باتومی بهترین شهرهای گرجستان برای گشت و گذار هستند که بررسی خواهیم کرد.

تفلیس

شهر تفلیس - نارون اکوتور
منطقه قدیمی و رنگارنگ شهر تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان است و برای بسیاری از مسافران نقطه شروع و پایان برای سفر گرجستان است و اکثر این گردشگران، از شهر قدیمی تفلیس دیدن نیز می کنند که شهر جذابی می باشد و ارزش حداقل 2 روز گشت و گذار را دارد.

به خاطر همین توفیق های اجباری در سفر به تفلیس، جاذبه های آن شکوفا شده است و طرفداران جهانی پیدا کرده است و هر روز نیز مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری تفلیس راهی این شهر می شوند.

تفلیس در کنار صخره‌ای چشمگیر واقع شده است که مناظر فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد و رستوران های درجه یک با قیمت مناسب، زندگی شبانه پر جنب و جوش، اقامتگاه های با کیفیت و جاذبه های تاریخی عالی ارائه می دهد. همچنین یک تله‌کابین وجود دارد که شما را بر فراز رودخانه کورا می‌برد تا مناظر خیره‌کننده تفلیس قدیمی را در مسیرتان به سمت قلعه قرون وسطایی ناریکالا ببینید.

بخوانید  کوه های قفقاز کجا هستند؟

 

مستیا

دهکده مستیا - نارون اکوتور
دهکده زیبای مستیا

مستیا شهر اصلی در منطقه سوانتی و در کوه های قفقاز است. مسافرت جاده ای به مستیا از تفلیس 8 ساعت زمان می برد اما ارزش بازدید از این منطقه کوهستانی خیره کننده را دارد. مستیا پر از خانه های قرون وسطایی زیبا است و پیاده روی در آن جا مثل این است که در یک موزه سقف باز یا یک شهرک سینمایی مربوط به دوران قرون وسطا راه می روید.

با توجه به اینکه دولت گرجستان به شدت گردشگری را به سوانتی تبلیغ می کند، شهر کوچک مستیا به سرعت به عنوان یکی از برترین جاذبه های دیدنی گرجستان مطرح شده است و نقطه شروع ترکینگ به قفقاز محسوب می شود.

 

باتومی

شهر ساحلی باتومی - نارون اکوتور
شهر ساحلی باتومی

شهر ساحلی باتومی، یکی از بزرگترین شهرهای گرجستان است و در سال های اخیر به لاس وگاس دریای سیاه معروف شده است که از نشان از گستردگی جاذبه های گردشگری باتومی دارد. زندگی شبانه شلوغ در تابستان، شب های پرنور و زنده، معماری مدرن و جشنواره‌های فرهنگی آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی گرجستان تبدیل کرده است و می‌توانید به راحتی چند روز لذت‌بخش و پرهیجان را در باتومی سپری کنید.

 

جاذبه های تاریخی گرجستان

جاذبه های تاریخی گرجستان جذاب هستند و به علت تاریخ گسترده این کشور، بناهای قدیمی زیادی باقی مانده است که اگر علاقه مند به تاریخ و بناهای قدیمی هستید، توصیه می شود که از آن ها دیدن کنید.

 

واردزیا

جاذبه های تاریخی گرجستان واردزیا - نارون اکوتور
منطقه تاریخی واردزیا

شهر سنگی واردزیا شهر ملکه تامار بوده است و از دور بسیار شگفت انگیز است. وقتی نزدیک تر می شوید، اسرارآمیز بودن بناها بیشتر نیز می شود و ساخت آن ها بدون فناوری امروزی، آدم را شگفت زده می کند.

بخوانید  جاذبه های گردشگری باتومی

 

برج های سوان

برج های سوان - نارون اکوتور
برج های سوان

یکی از ویژگی‌های خاص منطقه سوانتی، برج‌های سوان است که مطمئناً یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های تاریخی گرجستان می باشد و در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شبیه آن را یافت. کاربرد برج های سوان به عنوان برج های دفاعی بوده است اما امروزه در برخی از آن ها زندگی نیز می کنند. از این برج ها در مستیا زیاد می توانید ببینید اما برای دیدن بهترین مناظر، به اوشگولی بروید. در تور گرجستان نارون اکوتور هم از اوشگولی و هم از مستیا بازدید می شود.

 

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا - نارون اکوتور
قلعه ناریکالا بر فراز تپه

قلعه ناریکالا که قلعه مادر تفلیس نیز نامیده می شود، نماد باستانی تفلیس است. طبق یک نظریه تاریخی این قلعه در قرن چهارم و در دوره ساسانیان تاسیس شد و نام ناریکالا نیز از واژه فارسی قلعه گرفته شده است اما نظریه دیگری می‌گوید نامی است که مغول‌ها به‌معنای «قلعه کوچک» استفاده می‌کردند اما این مسئله تاریخی قطعی است که ناریکالا در قرون هفتم و هشتم توسط اعراب به طور قابل توجهی گسترش یافت. عرب ها کاخ امیر را در داخل دیوارهای آن بنا کردند.

بیشتر استحکامات موجود مربوط به قرن 16 و 17 است. کلیسای سنت نیکولوس، در داخل دیوارهای قلعه، متعلق به قرن دوازدهم است که در سال 1996 بازسازی شد. ناریکالا تعدادی از بهترین چشم اندازهای شهر تفلیس را به شما ارائه می دهد.

 

جاذبه های طبیعی گرجستان

جاذبه های طبیعی گرجستان بهشت کسانی است که دوست دارند در طبیعت وقت بگذرانند و فعالیت های هیجان انگیز کنند. پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان در سوانتی و کازبگی عالی هستند. قایق سواری یا پاراگلایدر در کازبگی فرصت های عالی هستند.

غار پرومتئوس

غار پرومتئوس - نارون اکوتور
غار زیبای پرومتئوس با استالاکتیت ها و استالاگمیت ها

غار پرومتئوس که به غار کومیستاوی نیز معروف است در حومه شهر تسکالتوبو قرار دارد. این غار یکی از معروف ترین و بزرگترین غارهای گرجستان است. طول کلی غار حدود 11 کیلومتر است اما فقط 1 کیلومتر از آن برای گردشگران باز است. برخلاف بسیاری از غارهای اروپایی، عکس گرفتن در غار پرومتئوس مانعی ندارد. این غار به لطف نور زیبای استالاکتیت ها و استالاگمیت ها فوق العاده زیبا است.

بخوانید  قلعه ناریکالا در تفلیس

 

پارک ملی کلختی

پارک ملی کلختی - نارون اکوتور
قایق سواری در پارک ملی کلختی

پارک ملی کلختی در سال 1999 تاسیس شد و در غرب گرجستان واقع شده است. بازدید از پارک ملی کلختی در تمام طول سال توصیه می شود. امکان برنامه ریزی برای قایق سواری و کایاک سواری در دریاچه های پالیاستومی و گلدن وجود دارد و می توان از جنگل کلخیس و باتلاق های بی نظیر بازدید کرد. در پارک ملی کلختی، برج های دیده بانی در پارک ساخته شده است تا بیش از 100 گونه مختلف از پرندگان مهاجر را مشاهده کنند.

 

دریاچه اودزیرو

دریاچه اودزیرو - نارون اکوتور
دریاچه فوق العاده زیبای اودزیرو

دریاچه اودزیرو در ارتفاع 2800 متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه های طبیعی گرجستان برای دوستداران طبیعت گردی است. مسیر دریاچه واقعاً زیبایی و تنوع منحصر به فردی دارد و خود دریاچه نیز مناظر شگفت انگیزی را ارائه می دهد. زمین ها و تپه های سبز و کوه های پر ابهت که انعکاسشان روی دریاچه اودزیرو خودنمایی می کند، به بهشتی طبیعی شباهت دارد.

 

نتیجه گیری جاذبه های دیدنی گرجستان

جاذبه های دیدنی گرجستان بسیار زیاد هستند و حتی تعدادی جاذبه دیدنی بسیار زیبا را خط زدیم تا بتوانیم در یک مقاله به صورت خلاصه زیبایی های شهری و طبیعی این کشور را توصیف کنیم. سفر به گرجستان واقعا ارزشش را دارد و جاذبه های این کشور بسیار دیدنی هستند.

شما کدام یک از جاذبه های گردشگری گرجستان را دوست داشتید؟ تا به حال به کشور گرجستان سفر کرده اید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *