تور ویتنام

narvan logo

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین

فهرست مطالب

کشور چین دارای شهرهای توریستی زیبایی از جمله گوانگژو، شانگهای و هانگزو است که دارای اهمیت تاریخی هستند. دیوار چین، معبد لاما، قصر تابستانی، معبد جاد بودا، شهر ممنوعه، معبد آسمانی و … همگی از آثار دیدنی این چین به شمار می روند. گردشگرانی که علاقه مند به بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های این کشور هستند، لازم است که ویزای توریستی چین را دریافت کنند.

سفر به چین در میان ایرانیان، به خصوص در سال های اخیر تقاضای بسیار زیادی را داشته است. نارون اکوتور در تورهای خارجی خود، خدمات صدور ویزای توریستی را برعهده دارد ولی در صورتی که علاقه مند هستید انفرادی به چین سفر کنید، می توانید از خدمات ویزا مجموعه ما بهره مند شوید. در ادامه این مقاله از وبسایت نارون اکوتور همراه ما باشید.

معرفی کوتاه کشور چین

کشور چین یکی از متنوع ترین و جذاب ترین کشورهای جهان است. این کشور خانه بسیاری از چشم اندازهای وسیع استپ مغولی، قله‌های هیمالیا، صحرای گبی و دیگر شگفتی‌های طبیعی منحصر به فرد است. شهرهای چین هم به همان اندازه چشمگیر هستند، از پکن فوق مدرن تا شانگهای باستان. دیوار عظیم چین نیز یکی از نمادهای این کشور به شمار می رود.

کشور چین آب و هوای مناسبی دارد. تابستان ها معمولا گرم و مرطوب است اما مناطق ساحلی در شرق مستعد باران های شدید و طوفان های استوایی هستند. تابستان های مرکز چین خشک تر است. زمستان ها با دوره هایی از آب و هوای مرطوب و همچنین دوره های سردتر همراه با یخبندان و برف متغیر است.

  • نام کامل: جمهوری خلق چین
  • روز ملی: 1 اکتبر
  • بزرگترین جشن ملی: سال نو چینی
  • جمعیت: 1.35 میلیارد (سازمان ملل متحد، 2013)
  • تراکم جمعیت: 140 / کیلومتر مربع
  • پایتخت: پکن
  • بزرگترین شهر: شانگهای
  • مساحت: حدود 9.6 میلیون کیلومتر مربع
  • زبان رایج: چینی ماندارین
  • دین های رایج به ترتیب: بودیسم، تائوئیسم، مسیحیت، اسلام، یهودیت
  • واحد پولی: یوان (Y)
  • منطقه زمانی: +8 ساعت (GMT)
  • کد تماس: +86

معرفی ویزای چین

معرفی ویزای توریستی چین

مشابه با سفر توریستی به هر کشور دیگری، افراد باید ابتدا برای دریافت ویزای توریستی چین برای سفر به کشور این کشور اقدام کنند. ویزای چین جزو معتبرترین ویزاها در دنیا می باشد و اعتبار خوبی را به پاسپورت شما خواهد داد. برای دریافت ویزای توریستی چین یا ویزای L، برخورداری از شرایط و مدارک لازم ضرورت دارد. به طوری که هر گونه نقص در مدارک و یا عدم برخورداری از شرایط لازم، سبب می شود که در دریافت ویزای این کشور مشکلی ایجاد گردد.

کشور چین در ارائه ویزای توریستی به اتباع خارجی، سخت گیری های زیادی را دارد. به طور کلی برای ارائه این نوع ویزا، نیازی به مصاحبه نیست، با این حال ممکن است از افراد برای مصاحبه دعوت شود و سوالاتی از متقاضی پرسیده شود. به طوری که متقاضیان باید دارای تمکن مالی باشند و اثبات کنند که از عهده هزینه های سفر خود بر می آیند.

بخوانید  ویزای توریستی ژاپن

ویزای توریستی چین برای ایرانیان

ویزای توریستی چین برای ایرانیان

اعتبار ویزای توریستی چین برای ایرانیان، برابر با 90 روز است. به طوری که متقاضیان مجاز هستند در این 90 روز، 30 روز را در چین اقامت داشته باشند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که ویزای گردشگری صرفا با هدف گردشگری و توریستی صادر می شود و با استفاده از آن اجازه هیچ گونه فعالیت دیگری اعم از فعالیت های تجاری را نخواهند داشت. این نوع ویزا به صورت یکبار ورود و یا چند بار ورود صادر می گردد. برای دریافت هر کدام از ویزاها، با کارشناسان نارون اکوتور در تماس باشید.

انواع ویزا توریستی چین

انواع ویزا توریستی چین

همانطور که اشاره کردیم، ویزای توریستی چین در دو نوع ویزای فوری و ویزای عادی صادر می شوند. قطعا صدور ویزای فوری دارای هزینه بیشتری می باشد. نکته قابل توجه در مورد ویزای توریستی چین، این است که در حال حاضر این نوع ویزا به صورت گروهی و حداقل برای 5 نفر صادر می گردد. ضمن اینکه این ویزا به صورت تک نفره در حال حاضر صادر نمی شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای چین

مدارک لازم برای دریافت ویزای چین

برای دریافت ویزای چین، ارائه برخی مدارک ضرورت دارد. این مدارک را در ادامه لیست کرده ایم:

  1. اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ سفر + اسکن تصویر پاسپورت
  2. 2 قطعه عکس پرسنلی جدید 4*6 با پس زمینه سفید + تصویر دیجیتال عکس
  3. دعوتنامه تجاری توسط شرکت چینی و به زبان چینی طبق برنامه سفر (ترجیجا 20 روز بعد از تاریخ انگشت نگاری)
  4. لایسنس شرکت چینی مرتبط با دعوتنامه
  5. تکمیل فرم اطلاعات فردی
  6. تمکن مالی حداقل 350 میلیون تومان

نکته مهم: حضور مسافر جهت انگشت نگاری الزامی است. ورود هفتگی برای سفارت موجود است.

بخوانید  ویزای توریستی هند

مراحل دریافت ویزای چین

مراحل دریافت ویزای چین

برای دریافت ویزای چین، افراد باید نوع ویزای توریستی را انتخاب کرده و سپس مدارک لازم برای آن را آماده کنند. در مرحله بعد باید فرم درخواست ویزای خود را تکمیل کرده و آن را پر کنند. پس از این مراحل، تعیین وقت سفارت ضرورت دارد. در روز تعیین شده افراد باید همراه با مدارک لازم در سفارت حاضر شوند.

پس از ثبت درخواست ویزای توریستی چین، متقاضیان باید منتظر بمانند تا جواب ویزا به آن ها اعلام شود. برای اینکه در برنامه سفر شما اختلالی ایجاد نشود، توصیه می کنیم یک ماه قبل از سفر برای دریافت وقت سفارت و ویزای خود اقدام نمایید.

ویزای صدوری نارون اکوتور برای کشور چین از نوع عادی بوده و زمان صدور آن ۵ الی ۷ روز کاری می باشد. این ویزا ۹۰ روز اعتبار دارد و می توانید تا ۳۰ روز در کشور چین اقامت کنید.

هزینه ویزای چین چقدر است؟

هزینه ویزای چین چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی چین بر اساس اینکه شما درخواست ویزای عادی و ویزای فوری دارید، متغیر است. در ویزای فوری، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. کسانی که می خواهند ویزای توریستی چین آن ها خیلی سریع حاضر شود، می توانند درخواست خود را برای ویزای فوری و یا خیلی فوری به سفارت چین ارسال کنند تا درخواست آن ها در طی مدت زمان کوتاهی رسیدگی گردد.
مدت زمان پاسخدهی به درخواست ویزای عادی چین، 10 روز کاری و مدت زمان پاسخ دهی به درخواست ویزای فوری چین، برابر با 6 روز کاری می باشد. برای قیمت اخذ ویزای چین، با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

ویزای الکترونیک چین برای ایرانیان

در حال حاضر ویزای چین برای ایرانیان به صورت لیبل و درج در پاسپورت مسافر صادر می گردد. ممکن است در آینده کشور چین اقدام به صدور ویزای الکترونیک برای ایرانیان نماید اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. برای پیگیری ویزای الکترونیکی چین، به وبسایت https://cova.mfa.gov.cn/ مراجعه نمایید.

بخوانید  ویزای توریستی ویتنام

سخن آخر

کشور چین جزو کشورهای بزرگ و پرجمعیت در جهان می باشد که در طی سال های اخیر نیز پیشرفت های چشمگیری را داشته است. به طوری که این کشور ضمن اینکه در زمینه اقتصاد حرفی برای گفتن دارد، از نظر گردشگری نیز رونق بالایی دارد و جزو یکی از مقاصد اصلی گردشگران از سراسر جهان استکه از جاذبه های تاریخی و مدرن این کشور دیدن می کنند. از اقدامات اولیه برای سفر به چین، دریافت ویزای توریستی چین می باشد. شما عزیزان که قصد دارید به این کشور سفر کنید، می توانید به راحتی از طریق مجموعه نارون اکوتور برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *