تور ویتنام

narvan logo

بهترین زمان سفر به نپال

بهترین زمان سفر به نپال

بهترین زمان سفر به نپال

فهرست مطالب

بهار و پاییز به طور کلی بهترین زمان سفر به نپال در نظر گرفته می شوند، زیرا آب و هوا، معتدل و پایدار است و با آسمان صاف، می توان به کشف نپال رفت. با این حال، به دلیل ماهیت پیچیده آب و هوای نپال و خصوصیات جغرافیایی این کشور، معیارهای تعیین بهترین فصل سفر به این کشور باید به طور کامل بررسی شوند. با این حال نپال برای تمام طول سال، یک مقصد گردشگری مناسب است.

معیارهای تعیین بهترین زمان سفر به نپال

معیارهای تعیین بهترین زمان سفر به نپال

به طور کلی معیارهای تعیین کننده بهترین زمان سفر به نپال، شامل آب و هوا، لیست مقاصد شما و هدف شما از سفر است. همچنین سفر در تعطیلات نیز، در تعیین مقصد تاثیر گذار است. بنابراین قصد داریم آب و هوای نپال و بهترین مقصد این کشور را در فصل های مختلف بررسی کنیم تا شما خودتان تعیین کنید که برای شما بهترین فصل سفر به نپال چه زمانی است؟ نارون اکوتور برای شرایط آب و هوایی معتدل و اهداف مختلف، تور نپال را برگزار می کند که می توانید از لینک موردنظر، شرایط سفر را بررسی کنید.

آب و هوای نپال در بهار

آب و هوای نپال در بهار

بهار یکی از دو فصل اصلی ترکینگ در نپال است (فصل دیگر پاییز می باشد). به دلیل آب و هوای پایدار در بهار، شرایط برای ترکینگ و کوهنوردی در نپال مساعد است. البته یکی از ویژگی های فصل بهار این است که آسمان گاهی اوقات مه آلود می شود و مناظر کوه های هیمالیا را مسدود می کند و مسیرهای ترکینگ شلوغ می شوند.

از ترکینگ که بگذریم، فصل بهار یکی از بهترین زمان های شهرگردی در نپال است. هوای کاتماندو گرم یا معتدل است و مرکز توریستی آن یعنی محله تامیل، به کانون مسافران تبدیل می‌شود. در فصل بهار، هوای پارک ملی بردیا گرم می شود و بهترین فرصت را برای مشاهده ببر ارائه می دهد.

نکات بازدید از نپال در فصل بهار

نپال در بهار

  • در اوایل بهار، رودودندرون های معروف نپال در حال شکوفایی کامل هستند و در پخارا می‌توانید آنها را پیدا کنید. همچنین در اواخر بهار، در نامچه اورست، می توانید شکوفه های ردوندرون را ببینید.
  • احتمال تغییرات آب و هوایی در روز تا شب وجود دارد. پس لباس گرم در چمدان خود داشته باشید.
  • در بهار، جشنواره های مانند هولی که جشنواره رنگ ها در اوایل فروردین است و سال نو نپالی برگزار می شود. پس سعی کنید زمان بازدید خود را در یکی از جشنواره ها برنامه ریزی کنید.
  • برای یک سفر خلوت تر اواخر فصل بهار را انتخاب کنید.
بخوانید  راهنمای کامل سفر به نپال

آب و هوای نپال در تابستان

آب و هوای نپال در تابستان

تابستان فصل باران های موسمی در کشور نپال است و هوا گرم و مرطوب می باشد. در بیشتر روزها امکان بارندگی وجود دارد و یکی از نامساعدترین زمان ها برای سفر به نپال است. با این حال، گلهای وحشی در تابستان کامل شکوفه داده اند و کوهپایه ها سرسبز هستند. در تابستان توصیه می‌شود در برنامه‌های سفر خود انعطاف داشته باشید، زیرا امکان تاخیر و لغو پروازها به دلیل هوای ابری رایج است. همچنین زمین لغزنده بوده و ممکن است بارش ها باعث بسته شدن جاده ها شوند.

در طول فصل تابستان، طبیعت گردی در مناطق بارانی سرسبز، یکی از بهترین تجربه ها در فصل‌های موسمی است. مانند پیاده روی در موستانگ بالا، نار فو، دولپو بالا و دره لیمی. آب و هوای کاتماندو گرم و مرطوب است و شهرگردی در نپال را می توانید با لذت تجربه کنید.

نکات بازدید از نپال در تابستان

نپال در تابستان

  • حتما چتر به همراه داشته باشید، زیرا آب و هوا برای پوشیدن لباس های گرم مانند بارانی، خیلی گرم است. معمولا رگبارهای باران گذرا رخ می دهد و چتر بهترین گزینه خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که حمل و نقل می تواند به دلیل لغو پروازها و بسته شدن جاده ها به دلیل آب و هوا با تاخیر اتفاق بیفتد.
  • مراقب زالو در طبیعت نپال باشید. شلوارهای بلند و کفش مناسب می تواند به شما کمک کند.
  • در فصل تابستان، فستیوال های جذابی مانند رقصیدن با شمن ها (در ماه کامل آگوست)، روپاین (جشنواره کاشت برنج در ژوئن) و کورا برگزار می شود. همچنین چالش دوچرخه سواری که در ماه جولای اتفاق می افتد، هزاران دوچرخه سوار کوهستان را به سمت کاتماندو می کشاند.
بخوانید  جشنواره های نپال

آب و هوای نپال در پاییز

آب و هوای نپال در پاییز

پاییز محبوب ترین فصل ترکینگ در نپال است و آب و هوا گرم یا معتدل می باشد. همچنین فستیوال های زیادی در پاییز برگزار می شود و رنگ های پاییزی در طبیعت، زیبایی نپال را دوچندان می کنند. در پاییز، فصل موسمی به اتمام رسیده و باران ها، پوشش های گیاهی را آبیاری کرده اند. بنابراین در فصل پاییز افراد زیادی از سرتاسر جهان به نپال سفر می کنند.

همانطور که اشاره کردیم، پاییز در کنار بهار، یکی از دو فصل مساعد برای ترکینگ در نپال است. آسمان در پاییز صاف است و مناظر به زیبایی خودنمایی می کنند که این ویژگی، پاییز را به بهترین فصل ترکینگ در نپال تبدیل می کند. بنابراین، طبیعی است که در این فصل، مسیرهای ترکینگ بسیار شلوغ باشد و اگر برای یک تجربه خلوت تر، می توانید مسیرهایی انتخاب کنید که کمتر شناخته شده اند.

نکات بازدید از نپال در پاییز

  • اوایل مهرماه ممکن است همچنان بارانی باشد، زیرا فصل باران های موسمی در حال اتمام است.
  • در اوایل پاییز ممکن است هنوز برخی از مسیرهای آسیب دیده و رانش زمین های ناشی از باران های موسمی را ببینید که از اواسط مهر ماه، شرایط مساعد می شود.
  • سعی کنید و سفر خود را برای فستیوال های بزرگ پاییزی مانند دازاین (اکتبر)، تیهار (نوامبر) برنامه ریزی کنید.
بخوانید  ترکینگ بیس کمپ اورست پاییز 1403

آب و هوای نپال در زمستان

آب و هوای نپال در زمستان

در زمستان آب و هوای نپال سرد و خشک است و می تواند با بارش برف در ارتفاعات همراه باشد. آسمان معمولاً صاف است و زمستان را به یکی از بهترین فصل‌ها برای تماشای چشم اندارهای کوهستانی هیمالیا تبدیل می‌کند. در فصل زمستان، معمولا کمترین سفرها به نپال اتفاق می افتد و اگر آب و هوای سرد برای شما اذیت کننده نیست، می توانید فصل زمستان را برای سفر به نپال انتخاب کنید.

اگر قصد شما از سفر به نپال ترکینگ است، در نظر بگیرید که آب و هوا در ارتفاعات بسیار سرد خواهد بود اما کوهپایه های هیمالیا و تا ارتفاع ۴ هزار متر، می تواند آب و هوای مناسب تری داشته باشد؛ هر چند که در شب بسیار سرد می شود. می توانید پیاده‌روی های کوتاه تر را در طول روز در نظر بگیرید که هوا معتدل تر است. پیاده‌روی در ناحیه سولو در جنوب اورست محبوب است و می توانید در لیست خود قرار دهید. پخارا و پارک ملی چیتوان، آب و هوای بسیار مناسبی در فصل زمستان دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

نکات بازدید از نپال در زمستان

  • لباس های زمستانی همراه خود داشته باشید. اگر به ترکینگ می روید، کیسه خواب را فراموش نکنید.
  • فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان و گشت و گذار با موتور در فصل زمستان توصیه می شود.
  • از پارک های ملی چیتوان و بردیا بازدید کنید.
  • در دی ماه، مصادف با ۲۷ دسامبر، فستیوال خیابانی در پخارا برگزار می شود که توصیه می شود شرکت کنید.
بخوانید  چرا به نپال سفر کنیم؟

جمع بندی: بهترین فصل سفر به نپال چه زمانی است؟

همانطور که در این مطلب به صورت کامل بررسی کردیم، پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد که بهترین زمان برای رفتن به نپال چه فصلی است. اگر هدف شما از سفر به نپال ترکینگ در هیمالیا باشد، بهار و پاییز عالی هستند. همچنین زمستان و تابستان نیز مزایای خود را دارند و برای یک سفر خلوت و مقرون به صرفه مناسب هستند. نپال در تمام طول سال، یک مقصد عالی برای بازدید است  و گردشگران سراسر جهان را جذب می کند اما محبوب ترین فصل سفر به نپال، پاییز می باشد.

 

منابع: KimKim.com

AudleyTravel

LonelyPlanet

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *