تور ویتنام

narvan logo

درجه سختی تور

درجه سختی تور

درجه سختی تورهای نارون اکوتور

فهرست مطالب

درجه سختی تور

قبل از انتخاب تور طبیعتگردی در ابتدا لازم است از درجه سختی تور مورد نظر مطلع شوید و سپس با درنظر گرفتن میزان آمادگی جسمانی خود در تور ثبت نام کنید.

گروه گردشگری ناروَن اکوتور، تورهای طبیعتگردی با درجه سختی های متفاوت و متنوع را برگزار میکند و تورهایی متناسب با سطح توانایی جسمانی افراد مختلف دارد. اما باید درنظر داشته باشید در صورتی که برای شرکت در تورهای طبیعتگردی، آمادگی کافی را نداشته باشید، علاوه بر اینکه از لذت کافی در سفر محروم میشوید، امکان دارد حضورتان برای گروه و همچنین خودتان مشکل ساز شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم قبل از انتخاب تور مقاله زیر را درخصوص درجه سختی تورها مطالعه کنید و پس از سنجش و محک توانایی شخصی خود در توری مناسب با شرایط خود ثبت نام کنید.

 

عوامل موثر بر درجه سختی تور

در این درجه‌بندی، عوامل مختلفی مانند میزان مسافت طی‌شده، شیب مسیر، محل اقامت، ارتفاع از سطح دریا و شرایط آب و هوایی در نظرگرفته شده است.

در صورتی که هرگونه پرسش و ابهامی داشتید و همچنین در صورت نیاز به کمک و راهنمایی در این زمینه، میتوانید با تیم فروش تور نارون در تماس باشید.

 

درجه سختی 1 الی 3 ( درجه سختی سبک): Walking

سفرهایی که در این سطح از سختی قرار دارند، سفرهایی هستند که فعالیت جسمانی کمی دارند و مربوط به سفرهای درون شهری یا طبیعتگردی عمومی با پیاده روی های سبک هستند.

بخوانید  هفت قله بلند جهان در 7 قاره | قلل هفتگانه یا هفت قله هفت قاره

البته توجه داشته باشید در سفرهای طبیعتگردی عمومی نیز گاهی نیاز به استفاده از دستشویی صحرایی میباشد. از جمله سفرهای این سطح می‌توان به مسیرهای پیاده روی کوتاه روزانه در مسیرهای هموار و دامنه ها  و ارتفاعات کم و یا سطح رودخانه ها که برای بازدید از جاذبه ها میباشد، اشاره کرد. در درجه سختی سبک، اگر سفر بیشتر از یکروز طول بکشد و نیاز به شبمانی باشد، برای اسکان از هتل، اقامتگاه و یا خانه محلی استفاده می شود.

برای مثال تور پلنگ دره یک تور با درجه سختی سبک می باشد.

تور یک روزه با سختی سبک

درجه سختی 3 الی 5 ( درجه سختی متوسط): Hiking

برای حضور در سفرهایی که در این سطح قرار میگیرند، لازم است آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید. افرادی که علاقه مند به پیمایش مسیر های طبیعتگردی نه چندان حرفه ای هستند، به راحتی در برنامه‌های سفر این چنینی می توانند شرکت کنند. درجه سختی متوسط یا مرتبط با هایکینگ، اولین سطح از برنامه های پیمایشی طبیعتگردی و کوهپیمایی می باشد. پیمایش در این سفرها حدودا  4 تا 6 ساعت در روز است و مسیرها نیز در این درجه سختی، کم فراز و نشیب به شمار می‌آیند. علاوه بر این‌ها اگر می‌خواهید همراه سفرهایی با درجه سختی کم باشید، باید آماده اقامت در چادر و کمپ و استفاده از توالت صحرایی باشید. هرچند گاهی ممکن است در بعضی از مسیرها امکان استفاده از خدماتی نظیر اقامتگاه محلی و سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.

بخوانید  فرق کفش هایکینگ و ترکینگ

بعنوان مثال تور نئور به سوباتان از سفرهای نارون، در این سطح قرار میگیرد.

تور با سختی متوسط با روزی 4 الی 6 ساعت پیاده روی

درجه سختی 5 الی 7 (درجه سختی سخت): Trekking

 سفرهایی که درجه سختی سخت یا مرتبط با فعالیت ترکینگ قرار میگیرند، سفرهایی هستند که نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارند.

در نظر داشته باشید بهتر است که قبل از شرکت در سفرهایی با این درجه سختی، ابتدا در سفرهایی با درجه سختی متوسط شرکت کنید و تجربه کسب کنید. در این نوع سفرها تجربه‌کوه پیمایی در مسیرهای ناهموار و با مدت زمان طولانی (6 الی 8 ساعت در روز) از الزامات همسفر شدن با سفرهای با درجه سختی سخت به شمار می‌رود. همچنین برخی از مسیرها در ارتفاع بالاتر از ۲۵۰۰ متر قرار میگیرند.

برای شرکت در این تورها آمادگی جهت اقامت در کمپ و استفاده از دستشویی صحرایی نیز داشته باشید.

تایید سرپرست برنامه برای حضور شرکت کنندگان در تورهایی که در این سطح قرار میگیرند، الزامی است.

ترکینگ طالقان به شهسوار جزو تورهای سخت می باشد.

تور با درجه سختی سخت

درجه سختی 7 الی 9 (درجه سختی سنگین): Mountaineering

تنها در صورتی می‌توانید در سفرهایی با درجه سنگین شرکت کنید که قبلا در برنامه‌های سفر با درجه سختی سخت شرکت کرده باشید و از قبل خودتان را برای یک کوهپمایی سنگین و صعود چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی آماده کرده باشید. اگر به اندازه کافی تجربه و سابقه کوه پیمایی و کوهنوردی در ارتفاعات داشته باشید، می‌توانید در این برنامه‌ها شرکت کنید. در سفرهای سنگین، باید بیش از 8 ساعت در روز کوهپیمایی کنید. شرایط آب و هوایی در سفرهایی با درجه سختی سنگین ممکن است متغیر و ناپایدار باشد.

بخوانید  سورتمه سواری با سگ هاسکی

در تورهای این سطح نیز معمولا اقامت در کمپ میباشد و همچنین گاهی پیمایش ها در ارتفاع بالاتر از ۴۰۰۰ متر انجام میشود.

تایید سرپرست برنامه برای حضور شرکت کنندگان الزامی است.

برای مثال صعود به قله دماوند، یک سفر با درجه سختی سنگین می باشد.

تور با درجه سختی سنگین

درجه سختی 10 (درجه سختی فوق سنگین): کوهنوردی فوق سنگین

اگر در گذشته در سفرهایی با درجه سختی سنگین شرکت کرده‌اید و آماده شرایط سنگین صعود از نظر جسمی و روحی هستید، می‌توانید در تورهایی با این درجه سختی (فوق سنگین) ثبت نام کنید. همچنین باید آمادگی جسمانی بالایی نیز داشته باشید و سرپرست برنامه، سابقه قبلیتان را تایید کند.

این سفرها معمولا در ارتفاعات بالای 5200 متر، مسافت‌های طولانی (8 تا 12 ساعت کوهپیمایی و راه پیمایی در روز)، در آب و هوایی ناپایدار و متغیر و مسیرهایی ناهموار و سنگلاخ برگزار می‌شود. برای همسفر شدن در این تورها و سفرها باید تجهیزات کوهنوردی را به طور کامل بشناسید و به همراه داشته باشید و بتوانید در ارتفاعات بالا از چادر و کمپ و همچنین توالت صحرایی استفاده کنید.

تمامی صعودهای برون مرزی و اکسپدیشن ها جزو درجه سختی فوق سنگین می باشد.

تور با درجه سختی فوق سنگین

4.4/5 - (13 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *